Σάββατο 27 Ιουλίου 2024

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ Η ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

 Η απαρχή των αγώνων - ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΤΗΣ  ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ


 ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ Η  ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

 Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο χώρο της Ολυμπίας στην Ηλεία της Πελοποννήσου πραγματοποιήθηκαν πολλές χιλιάδες χρόνια πριν.το  776 π. Χ Λαθεμένα ορίζουν οι νεώτεροι ιστορικοί το 776 π. Χ σαν έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων.

Επικρατεί  δηλαδή η εντύπωση    ότι  κάποιοι  ξαφνικά το 776 π. Χ έστησαν το σκηνικό των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ολυμπία, όπως λ. χ στήνει κάποιος   πλανόδιος θίασος μιά θεατρική παράσταση. Και δυστυχώς χωρίς καν να σκεφτούμε ότι επί χρόνια τώρα μας εξαπατούν τούτο έγινε πιστευτό. Ώσπου όταν μεγαλώσαμε και μελετήσαμε την Ελληνική  Αρχαιολογία, αποκαλύψαμε  το μέγα ψεύδος. Η τραγικότητα  της εποχής μας έγκειται εις το ότι η απάτη αυτή δεν περιορίζεται μόνον στην  ημερομηνία ενάρξεως  των Ολυμπιακών Αγώνων ,αλλά το ίδιο ψεύδος επεκτείνεται και στις Επιστήμες και στις Τέχνες και  στο Λόγο και σε όλες τις εκφάνσεις της  ζωής μας .

 

Βάση των Ολυμπιακών Αγώνων η Ολυμπιακή θρησκεία

 

Ο Πολιτισμός  η καλλιέργεια  και η εξημέρωση των ανθρώπων  έχει αρχήν και βάσιν την θρησκείαν. Η δε θρησκεία    κρατεί σταθεράν την πολιτικήν, και άνευ θρησκείας  ουδέν εγένετο κοινωνία, και ούτε γίνεται, διότι μόνον αυτή συνδυάζει την κοινήν θέληση των ανθρώπων και δι’ αυτής καλλιεργούνται τα έθνη. Και το θέμα δεν είναι τι ελάτρευον οι διάφοροι λαοί, διότι όλοι λατρεύουν τον  Δημιουργό κατά διαφορετικόν τρόπον, αλλά πως τον ελάτρευον. Και εν προκειμένω, η Ελληνική Ολυμπιακή θρησκεία είναι αυτή που προσέφερε τον πρώτον  Παγκόσμιο Πολιτισμό    και  υπήρξε   το βάθρο που στηρίχθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες.  Αντίθετα, οι Ασιατικοί πολιτισμοί και θρησκείες ήσαν φιλοτύραννες, δεσποτικές, μωρές, αλαζωνικές, καταπιεστικές και εκρατούσαν τους ανθρώπους σκλάβους  δια της θρησκείας. Ενέσπειραν στην Ασίαν την αμάθειαν , την αγριότητα  , την ωμότητα, την μισανθρωπίαν , τα αιμοβόρα και ακοινώνητα ήθη, την  δουλεία και την κοινή δυστυχίαν των υποκειμένων. Έτσι ούτε νόμους έφτιαξαν, ούτε την μάθηση προώθησαν , ούτε τον πολιτισμόν  και τον αθλητισμό. Διότι ο αθλητισμός είναι κι’ αυτός «ο πολιτισμός του σώματος και της ψυχής».

 Όπως λέγει ο Ιάσων στον Ξενοφώντα « οίδα γαρ τους Πέρσας δουλείαν μάλλον , ή ανδρείαν μεμελετηκότας»  Οι  Αιγύπτιοι κατέστησαν θεοκρατίαν και εβασίλευον οι Ιερείς επ’ ονόματι των θεών. Oι Εβραίοι με τις τρεις εβραιογενείς θρησκείες(Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός και Ισλαμισμός)  βύθισαν τον κόσμο επι 1700 χρόνια στην διαίρεση, τους πολέμους , στην ηθική  σήψη και παρακμή, ενώ και οι νεώτερες πολιτικές θρησκείες και δόγματα βύθισαν τον κόσμο στην δυστυχία και στην απόγνωση  και ακόμη δεν μπορεί να την  ξεπεράσει.

Αντίθετα ο Δίας , μονάρχης της Ελλάδος γενόμενος, διέταξεν ισότιμον και δημοκρατικήν  Πολιτείαν, εξολόθρευσε τους ληστές της Θεσσαλίας και επεπνόησε τα άπειρα καλά για την εξημέρωση των ανθρώπων, μεταξύ δε των καλυτέρων συγκαταλέγονται και οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το Ολυμπιακόν Ιδεώδες. Ητο δε τόση η ευνομία ώστε οι Ηλείοι ψήφισαν να μην διαβαίνουν οι γυναίκες τον Αλφειόν , όταν εορτάζονται οι γυμνικοί Ολυμπιακοί Αγώνες και αυτοπροαιρέτως η κοινωνία εκράτησε απαραβίαστο το έθιμο τούτο επι χιλιάδες χρόνια . Τούτο δεν ήτο προϊόν βίας, δεσποτισμού και τυραννίας, αλλά αυτοπροαιρέτου κοινής θελήσεως των πολιτών.

Η πρώτη σύγχρονη   γενεσιουργός  αιτία ξεκινά απο την Βίβλο και την δήθεν ημερομηνία γενέσεως του κόσμου από τον Εβραίο Γιαχβέ, πριν 4.000 περίπου χρόνια. Αντίθετα, η ιστορία της Ελλάδος αρχίζει πριν 80.000 Π.Ε   και αυτή είναι συνυφασμένη με τους  αγώνες. Με τον τρόπο αυτό η διεθνής εξουσία κατορθώνει να κυβερνά τον κόσμο εδώ και 17 αιώνες, από τότε δηλαδή που με βίαια μέσα έσβυσαν το Ελληνικό Πνεύμα και κατήργησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες . Αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.  Η απόκρυψη  όμως του παρελθόντος οδηγεί τον κόσμο σε επισφαλή και επικίνδυνη πορεία , γιατί το παρελθόν αποτελεί τον καθρέπτη του παρόντος και το παρόν σηματοδοτεί την πορεία του μέλλοντος.

                          Η Αρχή των Αγώνων στην Ηρωική Εποχή        

            Αγνοείται   ακριβώς τις ήτον ο πρώτος ευρετής των αγώνων, πλην εις την Ελλάδα φαίνεται η αρχή αυτών  κατά τον Ηρωικό αιώνα. Ο Υγίνος αριθμεί δεκαπέντε(15) τοιούτους μέχρι του Αινείου, αλλ’

Οι τέσσαρες πρώτοι δεν σώζονται και έτσι αρχίζουμε από τον πέμπτον

Πέμπτον,  λέγει  τον Δαναό, όστις   κατέστησεν αγώνα εις τους γάμους των θυγατέρων αυτού.

Εκτον, δε λέγει τον Λυγκέα γαμβρόν του Δαναού, όστις κατέστησεν άλλον εις το Αργος της Αργείας Ηρας. 

Εβδομον, τον Περσέα, όστις εώρτασεν αγώνα επιτάφιον του Πολυδέκτους

 

Ογδοον, δε λέγει τον Ηρακλέα, όστις κατέστησεν τον Ολυμπιακόν αγώνα , εις τιμήν του Πέλοπος.

Ενατον δε λέγει τον Νεμεακόν, ον κατέστησαν οι επτά ηγεμόνες, επιτάφιον του Αρχεμόρου.

Δέκατον, δε τον Ισμιακόν, ον κατέσησεν ο Ερατοκλής , ή ο Θησεύς.

Ενδέκατον, δε των Αργοναυτών επιτάφιον του Κυζίκου.

Δωδέκατον, δε του Ακάστου επιτάφιον του Πελίου.

Δέκατον τρίτον, εώρτασεν ο Πρίαμος εις τιμήν του Πάριδος επιτάφιον. 

Δέκατον τέταρτον, δε τον Αχιλλέα , όστις εόρτασεν εν τω Τρωικώ πολέμω επιτάφιον αγώνα του Πατρόκλου.

Δέκατον πέμπτον, και τελευταίον λέγει τον Αινείαν, ότι εώρτασεν αγώνα του πατρός αυτού Αγχίσου. Δεν αναφέρει όμως τον Πυθιακό τον αρχαίοτατον όντα και εκείνον, και άλλους τινάς, και ίσως ανέφερεν τούτους εις την αρχήν του κεφαλαίου τούτου , όπερ απώλετο.(Διόδωρ. Μυθ. 273)

 Ο Ηρακλής Ιδρυτής των  Αγώνων

Κατά την Μυθολογία ο Ηρακλής και τα   αδέλφια του ήλθαν   απο την Κρήτη στην Αρχαία Ολυμπία. Καθώς έπαιζαν κάποια μέρα στην  αλάνα, ο Ηρακλής, που ήτο  ο μεγαλύτερος αδελφός , πρότεινε στα αδέλφια του (τους Ιδαίους Δακτύλους) να αγωνισθούν στο τρέξιμο για το ποιός θα  βγεί πρώτος. Και τον κότινο της νίκης κέρδισε ο Ηρακλής. Ετσι απλά άρχισαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες σε αμνημονεύτους χρόνους  προ 45.000 ετών περίπου Πρό της Εποχής μας (Π. Ε) Στους Ολυμπιακούς Αγώνες αγωνίσθηκαν και  ανεδείχθησαν    Ολυμπιονίκες ο Ζευς , ο Απόλλων  και άλλοι θεοί και ημίθεοι του Ελληνικού πανθέου .

 Μετά την Μινωική και Μυκηναϊκή εποχή η  Ελλάδα γύρω στο 800 π. Χ  μπήκε στην Άδηλη Εποχή, ένα είδος μεσαίωνα και παρακμής. Κατά την εποχή εκείνη είχαν σταματήσει οι Ολυμπιακοί Αγώνες.  Δοκίμασαν τα πάντα για να βγει ο τόπος από αυτή την παρακμή: Νόμοι, Σχολεία, Δικαστές , Φύλακες, Ναοί κ. α, αλλά τίποτα δεν έγινε. Επιστρατεύθηκαν άνθρωποι της Γνώσης και της Τέχνης, αλλά εις μάτην και πάλι.

Η Αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων

 Απογοητευμένοι τότε ρωτούσαν  το Μαντείο των Δελφών πως θα σταματήσει η παρακμή: Όμως αυτό έδινε στερεότυπα τον ίδιο πάντα χρησμό, που όμως δεν άλλαζε την κατάσταση. Τότε οι τρεις βασιλείς, Ιφιτος της Ηλιδος , Κλεοσθένης της Πίσσης και Λυκούργος της Σπάρτης συνελθόντες ζήτησαν και πάλι το χρησμό της Πυθίας. Και αυτή τους έστειλε τον αλλόκοτο χρησμό:

 «ΑΡΧΙΣΤΕ ΠΑΛΙ ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ  ΑΓΩΝΕΣ»

Μα το πρόβλημα για αυτούς ήτο πως θα σταματήσουν τους πολέμους, τις αρρώστειες, την πανουργία, το μίσος , την μήνιν, την αυτοδικία, το άδικο και την παρακμή .  Οι αγώνες θα ξανάφερναν την Αρετή ; Και σαν να μην πίστεψαν την Πυθία επανήλθαν στον θεό Απόλλωνα και πήραν τα ίδια στερεότυπα λόγια:

«Κάντε αθλητικούς αγώνες τώρα αμέσως»

 Ετσι ξανάρχισαν πάνω σε νέα βάση τους Ολυμπιακούς αγώνες το 776 π. Χ. Από την ημερομηνία αυτή αρχίζει η μέτρηση των Ολυμπιακών αγώνων, αφού από την χρονολογία αυτή αρχίζει και ο κατάλογος των ολυμπιονικών . Η μαρμάρινη πλάκα που βρέθηκε στην Ολυμπία με γράμματα της κλασσικής εποχής αναφέρει πως ο Κόρυβος νίκησε στον αγώνα του απλού σταδίου και πήρε στεφάνι. Από τότε οι αρχαίοι Ελληνες μετρούσαν τα χρόνια με βάση αυτή την Ολυμπιάδα, η οποία ονομάσθηκε και ‘Κορυβιάς’ προς  τιμήν του Κορύβου

Οι Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες

Η αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 στην Αθήνα έγινε πάνω σε σαθρές βάσεις. Οι νεώτεροι Ολυμπιακοί  αγώνες έχουν   εκφυλισθεί και κατά την ομολογία όλων βρίσκονται σε μεγίστη  παρακμή . Ο κλάδος ελαίας αντικατεστάθη με τον κλάδον χρυσού. Ο πρωταθλητισμός  πάει να καταστρέψει τον αθλητισμό με την  επιστράτευση  της βιοχημείας στην προετοιμασία των αθλητών. Οι αθλητές σήμερα  καταπίνουν τεράστιες ποσότητες χαπιών  και χημικών παρασκευασμάτων , που επιφέρουν την αύξηση της σωματικής τους επίδοσης και μυικής δύναμης. , με δυσάρεστες επιπτώσεις  στους ίδιους και στην αθλητική ιδέα. Από το 1960 μέχρι το 1976 καταχωρίσθηκαν 30 θανατηφόρα κρούσματα αθλητών( Χρίστος Μότσιας «Σιτιους, Αλτιους , Φορτιους» Αθήνα, 1984) Όμως δεν είναι μόνον οι αγώνες που είναι σε παρακμή, αλλά και ο κόσμος ολόκληρος ,   παραπαίει μέσα στην ηθική σήψη, την υλιστική ευδαιμονία και τη βία. Θέλησα λοιπόν να αποσπάσω ένα νέο χρησμό από την Πυθία για το πώς θα βγάλουμε  τους σύγχρονους αγώνες από το τέλμα του ντόπινγκ, του χρηματισμού και της επμπορευματοποιήσεως . Επειδή  αποφεύγει εδώ και 17 αιώνες να δέχεται τα στίφη των  βέβηλων ανθρώπων  στους Δελφούς, την συνήντησα νοερά μέσα στους βυθούς  της σκέψεως και μου εκμυστηριεύθηκε τον εξής χρησμό για να σωθούν οι αγώνες και για να βγει ο κόσμος ολόκληρος από το τέλμα και την παρακμή :

«ΑΝΑΒΙΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΕ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ»

 Με το χρησμό της αυτό η Πυθία  με έβαλε σε βαθιές σκέψεις.

 Tί θέλει άραγε  να πει με τα λόγια αυτά;

Ετσι άρχισα να ερευνώ το θέμα Ολυμπιακοί Αγώνες από την Προιστορία ως σήμερα.

Τρεις λοιπόν είναι οι κύριοι  λόγοι που με έκαναν  να γράψω   το βιβλίο:

 “ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΩΣ ΣΗΜΕΡΟΝ”:

Πρώτον, για να αποκαλυφθεί το μέγα ψεύδος της διεθνούς εξουσίας, σε βάρος της ιστορικής Αλήθειας  για την ημερομηνία ενάρξεως των Ολυμπιακών Αγώνων. Αυτή δεν είναι το 776 π. Χ  ,  αλλά ανάγεται στην αρχέγονη προιστορία των Ελλήνων προ 45.000 ετών Π. Ε

Δεύτερον, για να συμβάλλουμε με ιδέες και προτάσεις  στην αρτιότερη και λαμπρότερη διοργάνωση  και εκτέλεση   των Ολυμπιακών Αγώνων στην χώρα μας το 2004. Και δεν εννοώ μόνον την υλικοτεχνική υποδομή , που φυσικά είναι απαραίτητη για ένα τόσο κολοσσιαίο εγχείρημα, αλλά περισσότερο τα νέα μηνύματα και τις αξίες που πρέπει να εκπηγάσουν μέσα από τους Αγώνες αυτούς. Για να δώσουμε τα  διαχρονικά   μηνύματα του Ελληνικού Πνεύματος,  που   θα βγάλουν τον κόσμο από την σημερινή  παρακμή και θα τον βάλουν   στην «Κοινωνία της Γνώσεως». 

 Τρίτον, για να αντιστραφεί το κλίμα της σήψεως,  διαφθοράς και των αδιεξόδων  της εποχής μας,  και να ξαναβρεί η χώρα μας και ο κόσμος ολόκληρος τον σωστό δρόμο που χάραξαν οι αρχαίοι πρόγονοι μας.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας 2004 πρέπει να γίνουν σταθμός για την στροφή του κόσμου προς την Ελληνική Κοσμοθέαση, την Ελληνική Εκεχειρία, την Ειρήνη, την Δημοκρατία  και  την επιστροφή στην   «Εποχή του Πολιτισμού»  (Από το βιβλίο ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΩΣ ΣΗΜΕΡΟΝ”: Κωνσ/νου Κωνσταντινίδης εκδ.  Εσοπτρον   (27/7/24

 

 

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2024

Λουτρά Αιδηψού, Αγιόκαμπος, Κανατάδικα, Ήλια, Ροβιές και στον Άγιο για κοντοσούβλια !!

 

H κλασική εικόνα από το Stoudio Natura που μένουμε πάντα στο ίδιο δωμάτιο χρόνια τώρα με θέα τη θάλασσα και τα πλοία που πηγαινοέρχονται από την Αρκίτσα στα Λουτρά Αιδηψού

Το Λιμανι των Λουτρών Αιδηψού οπως το βλέπουμε απο το Ψαρολίμανο που ειμαστε


Εδώ στο ψαρολίμανο των Λουτρών Αιδηψού κάθε πρωί τα Καΐκια με τους αλλοδαπούς πλήρωμα ξεψαρώνουν τα Δίχτια...

Το ψαρολίμανο που φιλοξενεί ιδιωτικά σκάφη μικρά για ψάρεμα καθώς και ψαρόβαρκες μικρών επαγγελματιών ψαράδων.

Στον λιμενοβραχίονα ψαρεύουν κάθε πρωί ερασιτέχνες ψαράδες και βγάζουν τα ψάρια της ημέρας...

Δείτε βιντεο : https://youtu.be/sfW7SBfmNps?si=R_yDZIQqz03_zahz

Ένας Τζίτζικας ξεκουράζεται στην κουνουπιέρα του παραθύρου. Η θερμοκρασία σήμερα ήταν 38 βαθμούς, πάλι καλά, σε άλλα μέρη της Ελλάδας είχανε 40 άρια...

 

Για Τσιπουράκι και μπανάκι στα Κανατάδικα, 15 χιλμ απο τα Λουτρα Αιδηψού. Υπέροχη θάλασσα και αμμουδιά με ξαπλώστρες και πολύ φθηνά, εδώ το τσιπουράκι με το ψεζεδάκι κοστίζει 2,5 ευρώ !!!!

 

Για μπάνιο στο Αγιόκαμπο, εκεί που μας έφερε το πλοίο απο την Γλύφα. Υπέροχη θάλασσα και πολλές ταβερνες και Καφέ με ξαπλώστρες πολύ φθηνά !

Αγιόκαμπος

Εικόνα απο το ψαρολίμανο, η Γάτα περιμένει να βγάλει ο ψαράς καμιά παπαδιά, που δεν την τρώμε, για το πρωινό της. Τα μικρά Σπαράκια είναι για τον ψαρά !

Εδώ είμαστε στα Ήλια, ένα μικρό χωριουδάκι 10 χλμ από την Αιδηψό με ωραία θάλασσα και ταβέρνες και καφέ με πολύ χαμηλές τιμές και φρέσκα ψαράκια που βγάζουν οι ψαρόβαρκες κάθε πρωί...


Κανατάδικα

 


Πανσέληνος από την ταράτσα του καφε-ταβερνα Εδέμ στον Αγιο Νικόλαο, λίγα χλμ από την Αιδηψό, ένα από τα πιο δροσερά μέρη για να απολαύσεις την βραδιά σου τις ζεστές νύχτες...


ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ από την προβλήτα του ξενοδοχείου Θερμά Σύλλα. όπου απολαμβάνεις εκτός από το ωραίο θέαμα και λουκουμάδες με μέλι και Παγωτό !!




Η ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ ΤΟ ΠΡΩΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΎΝΤΙΌ ΜΑΣ

Ένα Κοκάλι που έβγαλε ο ερασιτέχνης ψαράς από τον Μώλο του ψαρολίμανου !

Δείτε βίντεο : https://youtu.be/LEtRt4jaI78?si=VAp_ts-Ke6IbCjIp

 https://youtu.be/r95rJCV8_xY?si=35I4RnIN40i7nyUe

 https://youtu.be/Pet6QMDjwZg?si=uA8XW08Hpc0lXF0W

Η ΒΟΡΕΙΟΣ ΕΥΒΟΙΑ ΚΡΑΤΑ ΑΚΟΜΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ, ΒΡΙΣΚΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΕΠΌΝΙΑ, ΚΑΡΠΟΎΖΙΑ, ΣΥΚΑ, ΑΓΓΟΥΡΑΚΙΑ, ΠΙΠΕΡΙΕΣ, ΜΕΛΙΤΖΑΝΕΣ Κ.Α. ΟΛΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΆ ΚΑΙ ΠΕΝΤΑΝΌΣΤΙΜΑ...


 

Εδώ αποχαιρετούμε τον Αγιόκαμπο και φεύγουμε για την Γλύφα.  Ήταν υπέροχο αυτό το δεκαήμερο που μείναμε στην Αιδηψό και κάναμε και τις εξορμήσεις μας στα γύρω χωριά. Στον Άγιο με τα υπέροχα κοκορέτσια και κοντοσούβλια και τις πολύ καλές τιμές δεν πρόλαβα να τα φωτογραφίσω γιατί τα είχαμε Φάει..

Όπως και τα Λυθρίνια και τις Καραβίδες που αγόραζα τα πρωινά από τις ψαρόβαρκες στο ψαρολίμανο κάθε πρωί με 20 ευρώ το κιλό !!

Επίσης στον Αγιο Νικόλαο το παραθαλάσσιο χωριό πολύ κοντά στην Αιδηψό με τις Ταβέρνες και τις πιτσαρίες και τα Καφέ και τις δροσερές βραδιές με τους καύσωνες....

Και φυσικά το υπέροχο Στούντιο Νατούρα που μείναμε πολύ πολύ οικονομικά... Αν θέλετε το τηλέφωνο είναι 6948517169 Κυρία Ελένη.

Νικόλαος Παζαίτης


Τετάρτη 10 Ιουλίου 2024

Eνα πρόβλημα που πρέπει να λύσεις τη σημερινή εποχή με τον Η/Υ ή με το Κινητό


 Ανάρπαστη η νέα εφαρμογή για τα κινητά myAADEapp – Πώς λειτουργεί το  φορολογικό «ξυπνητήρι» - Newsbeast

 ΤΑ ΥΠΟΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΥ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

 Χθες  κατανάλωσα  σχεδόν όλο το πρωινό για να πληρώσω τους αυξημένους φόρους . Μέχρι τώρα   τα θέματα της Εφορίας τακτοποιούσε  το  καλό παιδί ο "Δημήτρης" Φαίνεται κάποιo μικρό ποσό με ανέβασε στην πιο πάνω κλίμακα και είδα μεγάλη διαφορά σε σχέση με τον περσινό φόρο   εμού και της συζύγου μου .  Δε θα ήμουν τόσο αγχωμένος και καταπονημένος σαν να έσκαβα ένα ολόκληρο χωράφι ,  για να πληρώσω ένα κράτος που είναι στη βάση του άδικο και δε σέβεται τον πολίτη.  Τελικά, τα κατάφερα και σήμερα πλήρωσα και της συζύγου το φόρο με ευκολία. Άρα το πρόβλημα είναι θέμα «εκπαίδευσης»  Η πολιτεία δε φρόντισε για την εκπαίδευση του πληθυσμού. Έριξε στον κάλαθο των αχρήστων την "δια βίου μάθηση" της κ. Διαμαντοπούλου. Κάποιοι αετονύχηδες έφαγαν τα  σχετικά κονδύλια της ΕΟΚ.  Αυτή η αιτία της αγνωσίας ημών των ηλικιωμένων να κατανοήσουμε το διαβολικό τεχνολογικό σύστημα που έχουν στήσει και το ονομάζουν «εκσυγχρονισμό. Το ταλάνισμα που  νιώθεις  όταν  προσπαθείς να κάνεις μια εφαρμογή,  χωρίς να υπάρχει κάποια βοήθεια δεν  περιγράφεται.

  Όλα με ένα μηχάνημα  Και να ήταν μόνο ένα πρόβλημα που  πρέπει  να λύσεις τη σημερινή εποχή  με τον  Η/Υ ή με το Κινητό ;  Εκατοντάδες οι εφαρμογές που αν ρωτήσεις άνθρωπο  ακόμη και  μέσης ηλικίας άνω  των 40 ετών   ελάχιστοι   γνωρίζουν.  Όμως το κράτος επαίρεται ότι έκανε τον εκσυγχρονισμό και χτύπησε  την γραφειοκρατία . Και ας πέταξε στο ΧΥΤΑ της "ανυπαρξίας" το μισό περίπου  πληθυσμό που αδυνατούν να ανταποκριθούν έστω και στοιχειωδώς στο σύστημα . Τόσο ραγδαία που γίνονται οι αλλαγές στη νέα τεχνολογία, ώστε οι χθεσινοί γνώστες του συστήματος σήμερα σηκώνουν τα χέρια. Όταν ομιλεί ο κ. Πρωθυπουργός και οι Υπουργοί για την καθημερινότητα των πολιτών θεωρούν ότι μόνο τα ΜΜΜ είναι η καθημερινότητα; Ακόμη και σε αυτά για να βγάλει το σωστό εισιτήριο ο ηλικιωμένος δε θα τα καταφέρει. Οι καθημερινότητα είναι οι μηνιαίες  πληρωμές λογαριασμών , η επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν και αντί να βρεις τον υπεύθυνο βρίσκεσαι στην άψυχη «τεχνητή νοημοσύνη» που δεν εννοεί τη γλώσσα σου  όπως και  εσύ δεν εννοείς τι  δική της  για να  σε εξυπηρετήσει. Και αυτό σε εκνευρίζει και θεωρείς ότι σε εμπαίζουν. Τώρα πραγματικά κάνω απολογισμό πόσο ωραία και ανθρώπινα περάσαμε εμείς οι προπολεμικοί  τη ζωή μας χωρίς τα διαβολικά συστήματα που ταλανίζουν και σου σπάνε το νευρικό    σύστημα  και αφυδατώνουν τον εγκέφαλο με ανούσια πράγματα .  Πρέπει να αφιερώνει ένας απλός άνθρωπος όλο του το χρόνο για να λύσει α σταματήσει ο άνθρωπος να σκέπτεται;

 Το κινητό( SMS) για μας είναι το πιο δύσκολο μηχάνημα. Το έχουν φορτώσει με τόσες εφαρμογές που από τηλέφωνο το έκαναν να λύνει τα ένα πρόβλημα μέσω του  Η/Υ ή του κινητού. Μήπως γιαυτό το έβαλαν για πάντα .Και όχι μόνο αυτό αλλά για τις αρχές είναι ουσιαστικά η ταυτότητα μας. Με αυτό γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή ποίος είσαι, που είσαι όλα σου τα στοιχεία, τι λες, τι ψωνίζεις, ποιες οι προτιμήσεις, ποιες οι  συναναστροφές σου, τι πληρώνεις κ.ο.κ. Χωρίς αυτό     δεν μπορείς πλέον  να κυκλοφορήσεις.  Από τα κινητά η Αστυνομία εξιχνιάζει τα περισσότερα εγκλήματα. Παρά ταύτα   πληθαίνουν οι εγκληματίες. Άριστος τεχνολόγος μου έλεγε ότι δε γνωρίζει τον χειρισμό αυτού του διαβολικού μηχανήματος.  Εργονομικά είναι αποτυχία . Τα γράμματα του πληκτρολογίου  δεν είναι ορατά στους  ηλικιωμένους. Τα δάχτυλα των ηλικιωμένων και χειρονακτών   είναι ακατάλληλα για τον χειρισμό  του. Πώς λοιπόν θα κάνει τις πολύπλοκες εφαρμογές που εμφανίζουν  οι «τεχνογραφιάδες» των Υπουργείων χωρίς ο κόσμος να έχει λάβει κάποια εκπαίδευση; Όμως τα πρόστιμα  θα πέφτουν βροχή  και στους μη γνωρίζοντες το σύστημα.

Κάθε νέα εποχή πρέπει να  συνοδεύεται  από  νέους θεσμούς  που να βοηθούν τους πολίτες να ξεπεράσουν τις τεχνολογικές   δυσκολίες της  . Μήπως κάποια υπηρεσία όπως οι κινητές μονάδες υγείας θα έπρεπε να είναι στη διάθεση των πολιτών για δωρεάν  τεχνολογική βοήθεια και για κατ' οίκον  στοιχειώδη ενημέρωση  των αιτούντων;

Καλά να παίζει ο Κυρ. Μητσοτάκης το Τικ-Τοκ με τους νέους. Όμως ας πάει και σε ένα καφενείο να ρωτήσει ποιοι γνωρίζουν τις βασικές εφαρμογές για να πληρώνουν την Εφορία ; Τότε θα αντιληφθεί την καθημερινότητα του πολίτη.

 Ζητείται βοήθεια Κάποια εξουσιοδοτημένη πλατφόρμα θα ήταν σκόπιμο να  αναλαμβάνει  να διεκπεραιώνει κάποιες εφαρμογές όσων έχουν άγνοια του συστήματος ; Αυτό ισχύει και για τις αυστηρότατες στις διαδικασίες Τράπεζες που είναι αδύνατον λόγω του απορρήτου να έχεις  αποτελεσματική βοήθεια. Και σκεφθείτε ότι ο γράφων είναι από τους πιο  παλιούς στο διαδίκτυο, παλαιός διαβιβαστής, με ιστοσελίδα και blogs και βρίσκω ανυπέρβλητες δυσκολίες  και χωρίς κάποια βοήθεια αδυνατώ να ξεπεράσω κάποια  εμπόδια της καθημερινότητας.

Το χάσμα των γενεών Το σημερινό τεχνολογικό σύστημα είναι εξαιρετικά πολύπλοκο αλλά και  άδικο διότι διαιρεί τον κόσμο στους γνώστες και τους μη γνώστες με ενδιάμεσα κλιμάκια. Επίσης,  διευρύνει το χάσμα των ηλικιών. Τώρα ο παππούς πάει στον εγγονό να του δείξει.

Τούτο καθορίζει και την άνιση κατανομή του πλούτου. Όσοι εκμεταλλεύονται πλήρως το σύστημα  είναι οι ευνοημένοι και  πλούσιοι, ενώ οι έχοντες άγνοια  καταντούν παρίες. Όμως αυτό είναι προσιτό στους παραχαράκτες και απατεώνες. Αυτοί το κάνουν να γίνεται  αυστηρότερο και πολυπλοκότερο με την εισαγωγή κλειδιών ασφαλείας.

Ποτέ δεν υπήρχε τόση ανισότης. Οι πολίτες έγιναν αδύναμοι,  αλλά και τα κράτη  είναι αδύναμα να προστατεύσουν τον πολίτη από τις Πολυεθνικές(ακρίβεια) Οι Αγορές καθορίζουν ποιος θα ασκεί την οικονομική εξουσία (όρα Γαλλία). Η Δημοκρατία είναι στα χαρτιά.  

Τούτος ο κόσμος παραέγινε άσχημος , αγχώδης και αβίωτος. Δεν έχουν άδικο οι νέοι που έχουν «σαλτάρει» και  οι ηλικιωμένοι που είναι οργισμένοι με το πολιτικό σύστημα. Τρέχει η αμαξοστοιχία ξέφρενα και αδειάζει στη διαδρομή της ανθρώπους  που δεν μπορούν να κρατηθούν. Πρώτα τα τιμημένα γηρατειά (10/7/24)

*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών

amphiktyon@gmail.com

http://amphiktyon.blogspot.com/

http://amphiktyon.org

Σάββατο 6 Ιουλίου 2024

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ, ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΗ ΠΟΤΕ “ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΡΗΞΗ”,


ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ, ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΗ ΠΟΤΕ “ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΡΗΞΗ”, ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΟ ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΚΑΠΟΙΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ
Εικόνες του σύμπαντος από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb https://www.newsit.gr
Τη θεωρία σύμφωνα με την οποία το Σύμπαν δημιουργήθηκε από μια μεγάλη έκρηξη πριν από περίπου 13 δισεκατομμύρια χρόνια, έρχεται να ανατρέψει μια ομάδα επιστημόνων, παρουσιάζοντας μια νέα ανατρεπτική κοσμολογική θεωρία.
Ο όρος Big Bang, δηλαδή, μεγάλη έκρηξη, χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Βρετανό αστρονόμο Φρεντ Χόιλ που τον διατύπωσε με σκοπό να ειρωνευτεί αυτή τη θεωρία. Έπειτα, όμως, ο όρος καθιερώθηκε. Είτε ισχύει, είτε όχι η συγκεκριμένη θεωρία προς το παρόν αποτελεί την επικρατούσα επιστημονική θεωρία που αποδέχονται οι περισσότεροι επιστήμονες.
Σύμφωνα με μία νέα κοσμολογική θεωρία, όμως, δεν συνέβη ποτέ Μεγάλη Έκρηξη, για τον απλούστατο λόγο ότι το σύμπαν υπήρχε πάντοτε και δεν σχηματίστηκε εξαιτίας κάποιου γεγονότος.
Ειδικότερα, ο Σάουργια Ντας θεωρητικός φυσικός του Πανεπιστημίου του Λέθμπριτζ στον Καναδά, εκ των συγγραφέων της σχετικής δημοσίευσης στην επιθεώρηση Physical Letters B, υποστηρίζει τη θεωρία ότι το σύμπαν είναι αέναο και άπειρο ηλικιακά.
Η θεωρία των ειδικών στηρίζεται στις θεωρίες των "κρυφών μεταβλητών", οι οποίες ερμηνεύουν τη συμπεριφορά των υποατομικών σωματιδίων. Στην ουσία είναι μια κατηγορία της κβαντικής μηχανικής που είναι γνωστή ως "μηχανική του Bohm". Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη θεωρία υπάρχουν ορισμένες μεταβλητές, που δεν είναι εφικτό εκ των προτέρων να έχουμε ακριβή γνώση των τιμών τους. Πρόκειται δηλαδή για κρυμμένες μεταβλητές που όμως ευθύνονται για την έκβαση των πειραμάτων (δηλαδή για την ακριβή τιμή των υπό μέτρηση φυσικών μεταβλητών).
Με τη θεωρία αυτή παρέχεται η δυνατότητα στους ειδικούς να υπολογίζουν την τροχιά ενός σωματιδίου.
Η νέα θεωρία δίνει επίσης τη δυνατότητα στους επιστήμονες να προσδιορίσουν από τι αποτελείται η σκοτεινή ύλη που αποτελεί σημαντικό μέρος της ύλης του σύμπαντος.
κόσμον τόνδε, τὸν αὐτὸν ἁπάντων, οὔτε τις θεῶν οὔτε ἀνθρώπων ἐποίησεν, ἀλλ᾽ ἦν ἀεὶ καὶ ἔστιν καὶ ἔσται πῦρ ἀείζωον ἁπτόμενον μέτρα καὶ ἀποσβεννύμενον μέτρα.
Αυτόν εδώ τον κόσμο, τον ίδιο για όλους, ούτε κανείς θεός ούτε άνθρωπος τον έπλασε, αλλ' ήταν από πάντα και είναι και θα είναι αιώνια ζωντανή φωτιά, που ανάβει με μέτρο και σβήνει με μέτρο.
-ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ-

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2024

ΤΙ ΖΗΤΗΣΕ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΤΟ 1828 ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΜΠΑΡΟΥΤΟΚΑΠΝΙΣΜΕΝΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ

 
ΤΙ ΖΗΤΗΣΕ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΤΟ 1828 ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΜΠΑΡΟΥΤΟΚΑΠΝΙΣΜΕΝΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ
Στο άρθρο αυτό θα παρουσιαστεί ένα σκοπίμως αποσιωπούμενο από την επίσημη Ιστορία επεισόδιο, με πρωταγωνιστές τον πατριάρχη Αγαθάγγελο και τον πρώτο κυβερνήτη της Ελλάδας, Ιωάννη Καποδίστρια, όπου καθίσταται έκδηλος ο αμείωτος φιλοτουρκισμός του Πατριαρχείου ακόμη και μετά τo ’21 και τη δημιουργία του νεόυ κράτους.
Ο πατριάρχης Αγαθάγγελος Α΄ ο από Χαλκηδόνος έστειλε τον Φεβρουάριο του 1828 στην Ελλάδα τους μητροπολίτες Νίκαιας, Χαλκηδόνας, Λάρισας και Ιωαννίνων, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΣΥΣΤΗΣΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ, ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟΝ ΣΟΥΛΤΑΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΟ ΖΥΓΟ!
Οι μητροπολίτες είχαν μαζί τους και γράμμα του πατριάρχη, που όχι μόνο συμβούλευε την υποταγή, αλλά υποσχόταν, πως ο «πολυχρονεμένος» σουλτάνος θα έδινε αμνηστία σε όσους υποτάσσονταν.
Οι μητροπολίτες, αφού συνάντησαν πρώτα τον Ιμπραήμ, πήγαν ύστερα στο Ναύπλιο, όπου όμως ο έπαρχος Γενοβέλης δεν τους άφησε να εισέλθουν, για να μην επηρεάσουν τον πληθυσμό.
Το ίδιο συνέβη και στην Τριπολιτσά, όπου ο έπαρχος Βλαχόπουλος τους απαγόρευσε να εισέλθουν στην πόλη.
Όταν τον Απρίλιο έφτασαν στον Πόρο και τόλμησαν να πουν στον Καποδίστρια, ότι θα διάβαζαν την πατριαρχική προκήρυξη, με την οποία καλούνταν οι Έλληνες να υποταχθούν στο σουλτάνο, όχι μόνον δεν τους το επέτρεψε, αλλά επί πλέον τους μίλησε σε πολύ αυστηρή γλώσσα.
Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΑΠΟΠΕΜΠΕΙ ΤΟΥΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ
Αξίζει εδώ να παραθέσουμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα της απάντησης του Καποδίστρια προς τους απεσταλμένους του Πατριαρχείου κληρικούς, που μετέφεραν την πατριαρχική έκκληση εθελοδουλίας, όπως δημοσιεύθηκε στο «Δελτίο του Κέντρου Ερεύνης της Ιστορίας του Νεώτερου Ελληνισμού», τόμος Β΄, Ακαδημία Αθηνών, Αθήνα 2000:«Αρ. 2683 Ελληνική Πολιτεία)
Ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Προς τον Παναγιώτατον Οικουμενικόν Πατριάρχην
και την περί αυτόν αγίαν Σύνοδον.
Η προς τους προύχοντας, κληρικούς, προκρίτους και λοιπούς χριστιανούς κατοίκους της Πελοποννήσου και των νήσων του Αιγαίου Πελάγους εκάστης τάξεως και βαθμού διευθυνθείσα παρά της Υμετέρας Παναγιότητος και της ιεράς Συνόδου επιστολή του Φεβρουαρίου μηνός είχε φανή και εις τας εφημερίδας όλης της Ευρώπης, και αυτής ακόμη της Ελλάδος, ότε εσχάτως οι άγιοι Αρχιεπίσκοποι και Μητροπολίται Νικαίας, Χαλκηδόνος, Λαρίσσης και Ιωαννίνων μετά του Μεγάλου Πρωτοσυγκέλλου έφθασαν εις την νήσον Πόρον, όπου κατά το παρόν και ημείς διατρίβομεν...
Όσον ολίγων ελπίδων και αν ήτον η προσδοκία μας, δεν δυνάμεθα να υποκρύψωμεν εις την Υμετέραν Παναγιότητα την ανέκφραστον λύπην, την οποίαν ησθάνθημεν, όταν εβεβαιώθημεν, ότι η αποστολή των Ιεραρχών τούτων σκοπόν μόνον είχε του να εγχειρίσωσι προς ημάς την ιδίαν του Φεβρουαρίου επιστολήν και να μας προτρέψωσιν εν ταυτώ, καθ’ όλους τους κατεπείγοντας τρόπους, ώστε να τους δώσωμεν καν ελπίδας ότι Ελληνικόν έθνος ήθελε παραδεχθή τας νουθεσίας της Υ. Παναγιότητος.
Οι ίδιοι ημείς, δεξάμενοι παρά των ιδίων αυτών την επιστολήν, είπομεν μεθ’ όλης της παρρησίας τα αίτια, με τα οποία το βήμα τούτο ούτε συνέπειάν τινα εδύνατο να έχη, ούτε καρπούς παντελώς να φέρη αναλόγους προς τας επιθυμίας της Υ. Παναγιότητος...
Βαθύτατα αισθανόμεθα ο,τι οφείλομεν εις την θέσιν και της Μεγάλης Εκκλησίας και της Υ. Παναγιότητος, δια τούτο και δεν εγκρίνομεν να ανακεφαλαιώσωμεν το περιεχόμενον της συνοδικής επιστολής...
Περικυκλούμενος και πολεμούμενος ο λαός ούτος εξ ενός μέρους από φοβερά στρατόπεδα ... ωθούμενος συχνάκις έως του χείλους της αβύσσου, ο λαός ούτος υπάρχει ακόμη…
Ομόφωνος και γενική είναι η πεποίθησις αύτη· ούτε οι προύχοντες ούτε ο κλήρος ούτε ο λαός, προς τους οποίους η Υ.Π. διευθύνεται, έχουσιν ούτε δύνανται να έχωσιν άλλην παρ’ αυτήν την πεποίθησιν, χωρίς να εξαχρειωθώσι και να παύσωσι του να είναι άνθρωποι και χριστιανοί.
Πάμπολυ αίμα εχύθη, πάμπολλαι ουσίαι εφθάρησαν εις διάστημα οκτώ ετών πολέμου και δυστυχιών, καθ’ ους ο τόπος ούτος κατηφανίσθη, ώστε όλως διόλου αδύνατον είναι να επανέλθη εις οποιανδήποτε κατάστασιν πραγμάτων βάσιν έχουσαν το παρελθόν!
Εν Πόρω την 28η Μαΐου (9 Ιουνίου) 1828
Ο Κυβερνήτης
Ι. Α. Καποδίστριας
Ο Γραμματεύς της Επικρατείας
Σ. Τρικούπης»
Όσον αφορά στον πατριάρχη Αγαθάγγελο και στην εγκύκλιό του, χαρακτηριστικά είναι όσα γράφτηκαν ανώνυμα στη «Γενική Εφημερίδα της Ελλάδος» τον Σεπτέμβριο του 1828 με τίτλο: «Περί της εις την Ελλάδα αποστολής των Αρχιερέων κατά τον παρελθόντα Απρίλιον.»
Παραθέτουμε ωρισμένα αποσπάσματα:
«...ο Ρείζ Εφέντης εις μίαν συνέντευξίν του μετά του Πατριάρχου εφάνη παρωργισμένος και ήλεγξεν αυτόν, ότι δεν εκπληροί τα πατριαρχικά χρέη του.
Ο πατριάρχης, φοβηθείς μήπως εκπέση του θρόνου του η μήπως ευρεθή εις ανάγκην να εκκενώση τον συναχθέντα πλούτον του, σκεφθείς επενόησε και επρόβαλεν εις την Πόρταν ότι, αν του εδίδετο άδεια, ηδύνατο να μεταχειρισθή τινά μέσα, δια να διαιρέση τους έλληνας, και με πρόσχημα θρησκευτικών παραινέσεων να αποτοξεύση εις αυτούς εμφύλιον πόλεμον ... Κατ’ αυτόν τον τρόπον ενηργήθη η αποστολή των αρχιερέων και των εγκυκλίων γραμμάτων εις Πελοπόννησον.
Ο δε πατριάρχης αυτός... περιγράφεται όμως ως άνθρωπος νωθροτάτου νοός και χαμερπών αισθημάτων· διο, και, ενώ αυτόκλητος περιεπλέχθη εις επιχείρημα όσον απερίσκεπτον τόσον και μάταιον, ήδη βλέπων πλησιάζοντα τον καιρόν, καθ’ ον θέλει φανή του κινήματός του η απροβλεψία, κυριεύεται από πολλήν δειλίαν. Άραγε ο συναχθείς παρ’ αυτού πλούτος δύναται να τον σώση;»
ΤΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ «ΡΕΑΓΙΑΔΙΚΑ ΧΡΕΗ»
Ο επόμενος πατριάρχης, Κωνστάντιος, επικοινώνησε με τον Καποδίστρια και προσπάθησε να τον πείσει να απαγορεύσει να κυκλοφορούν στην Ελλάδα καλβινιστικά βιβλία, εξέφρασε δε «την ζωηράν επιθυμίαν, όπως οι έλληνες επανέλθωσιν πάλιν υπό τας ζωοπαρόχους ακτίνας του ορθοδόξου πατριαρχικού ήλιου».
Ούτε σε μεταγενέστερους χρόνους το Πατριαρχείο σταμάτησε να προτρέπει τους ορθόδοξους χριστιανούς να εκτελούν πιστά τα προς τον σουλτάνο χρέη τους. Έτσι με την από 23 Φεβρουαρίου 1840 έντυπη εγκύκλιό του ο πατριάρχης Άνθιμος Δ΄ ο από Νικομηδείας, ευθύς μετά την εκλογή του και την ανάληψη των καθηκόντων του, απευθύνθηκε προς τις μονές του Αγίου Όρους, στις οποίες συνιστούσε να εκτελούν πιστά τα «ρεαγιαδικά χρέη» τους και να προσεύχονται για τη μακροημέρευση και υγεία του «ευσπλαχνικωτάτου ημών Άνακτος Σουλτάν Απδούλ Μετζίτ εφένδη».
(Αντίτυπό της, μαζί με άλλα παρόμοια, φυλάσσεται στο Αρχείο της Μονής Δοχειαρίου του Αγίου Όρους φάκελλος: «Πατριαρχικά 1783-1906»).
Ο βασισμένος στην εξουσία, που κληρονόμησε από τον σουλτάνο σαν ανταπόδοση, ρόλος του Πατριαρχείου συνεχίστηκε και μετά το ‘21.
Έτσι, υπερασπιζόμενο τα κεκτημένα του το Πατριαρχείο τάχθηκε εναντίον της επανάστασης, αφόρισε τους επαναστάτες και συνέχισε να προπαγανδίζει την επαναφορά των Ελλήνων στον σουλτανικό ζυγό ακόμη και μετά το ΄21.
Πρωταγωνίστησε επίσης στην εγκαθίδρυση της παράλληλης θεοκρατικής εξουσίας στο νέο κράτος, η οποία έκτοτε αποτελεί τον σπουδαιότερο ανασταλτικό παράγοντα προόδου.
 
ΚΕΙΜΕΝΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Mary Tsinganou

 

Μουζάκι Πύργου Ηλείας