Δευτέρα 7 Αυγούστου 2023

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΠΕΛΑΣΓΩΝ - Ο Θουκυδίδης γράφει: ότι « Έλληνες και Πελασγοί αποτελούν το ίδιο Έθνος».

 



 


 ΟΙ  ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΠΕΛΑΣΓΩΝ

 

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

 

Από την μελέτη των Ορφικών παρουσιάζεται μια διαφορετική ιστορία από αυτήν που έχουν διδάξει ως τώρα στα σχολεία . Από ανθρωπολογικές  διαπιστώσεις , αρχαιολογικές ανασκαφές που έγιναν στην Ελλάδα , στην Μεσοποταμία , στην Νότιο Ρωσία , στην Δυτική Ευρώπη , την Αμερική και αλλού παρουσιάζεται μια διαφορετική εικόνα για τους Πελασγούς . Επαληθεύονται οι   γραμμένοι χιλιάδες χρόνια πριν από πολιτισμένο λαό που δεν ήταν άλλοι από του Πελασγούς. Αλλά ας δούμε μια σύντομη ανάλυση:

 Ο  Θουκυδίδης γράφει: ότι «  Έλληνες και Πελασγοί αποτελούν το ίδιο Έθνος». Αυτό το  μέγα  Έθνος οι Πελασγοί, ήταν ξαπλωμένο με κέντρο το Αιγαίο, τις ένθεν και ένθεν ακτές του και την Κρήτη,  στον ευρύτερο χώρο της Βαλκανικής, στην Μικρά Ασία , στην Ανατ. Μεσόγειο και στην Κύπρο , ως την Ιταλία και τη Νοτιανατολική  Ευρώπη, δηλαδή όπου ήκμασε αργότερα ο Ελληνισμός.

Κατά τον Στράβωνα «Γεωγραφικά Α’ Τόμος σελ.294-296 και 331» οι Πελασγοί ήταν «αρχαίο φύλο κατά την Ελλάδαν πάσαν επιπολάσαν» ήταν διασκορπισμένοι ευρίσκοντο και μάλιστα κατά  τοις Αιολεύσι της κατά Θετταλίαν…και της Κρήτης έποικοι γεγόνασι ως φησίν Ομηρος …και Πελασγικόν Αργος η Θετταλία λέγεται… πολλοί δε και τα Ηπειρωτικά έθνη πελασγικά ειρήκασι(έλεγον)… τον δε Δία τον Δωδωναίον αυτός ο ποιητής(ο Όμηρος) ονομάζει Πελασγικόν

«Ζευ άνα Δωδωναίε Πελασγικέ» ….και την Λέσβον Πελασγίαν ειρήκασι….και την Πελοπόννησον Πελασγίαν φησί Εφορος κληθήναι(λέγει ο ιστορικός Εφορος ότι ονόμαζον ).  Αντικλείδης δε πρώτος φησίν αυτοί τα περί την Λήμνον και Ιμβρον οικήσαι και δη τούτο τινάς και μετά Τυρρηνού του Αβυος εις την Ιταλίαν συνάραι(μετέβησαν) και οι την Ατθίδα συγγράψαντες ιστορούσι περί των Πελασγών ως και Αθήνησι γενομένων»(ότι και στην Αθήνα είχαν εγκατασταθεί Πελασγοί)

Ο γεωγράφος Στράβων  γνωρίζει άριστα ιστορία και γεωγραφία και όλους τους αρχαίους συγγραφείς όπως τον Ομηρον, Εφορον, Αντικλείδην, Ατθιδογράφους κλπ  και επομένως είναι ο πλέον  αξιόπιστος. Αυτούς όλους δεν έπρεπε να αγνοεί ο Ηρόδοτος, ο οποίος τροφοδότησε όπως απεδείχθη παλιές και νεώτερες ανθελληνικές θεωρίες . Οι Πελασγοί αναπτύχθηκαν κυρίως στην Αρκαδίαν μια ορεινή και απομονωμένη εκείνη την εποχή    από όπου μετέπειτα μετέβησαν από την Αρκαδία στην Τυρρηνίαν (Ιταλίαν) οι οποίοι κατόπιν επιστρέφοντες στην Ελλάδα  λέγονταν «Τυρρηνοί» και από την Ελλάδα μέσω, Λέσβου, Ιμβρου , και Κρήτης εισέδυσαν στην Εγγύς Ανατολή και νοτίως μέχρι των βορείων ακτών της Αφρικής. Λόγω του πλάνητος βίου τους ο Αριστοφάνης τους απεκάλεσε «Πελαργούς» Ο Διονύσιος Αλικαρνασεύς στην «Ρωμαϊκή Αρχαιολογία» βιβλίον Α  όπου γράφει ότι οι μεταναστεύσαντες εις την Ιταλίαν Αρκάδες Πελασγοί ονομάζοντο Οίνωτρες Πευκέσται κλπ

Οι  κινητικοί  και «ταξιδιάρηδες»  Πελασγοί που ξεχύθηκαν από τον Ελληνικό χώρο προς ανατολάς , δυσμάς , νότο και βορά καθώς και οι Κρήτες, οι οποίοι διαπεραιώθηκαν στην  έναντι Μικρά Ασία ονομάστηκαν στις νέες πατρίδες που εγκαταστάθηκαν Ετεοκρήτες και Χετταίοι  ή Μιτάνοι και στα διάφορα κράτη που βρέθηκαν έγιναν φορείς   πολιτισμού  , εκπολίτισαν τους γηγενείς λαούς, δημιούργησαν οργανωμένα κράτη  και κατά πάσαν πιθανότητα αυτοί εφεύραν και την γραφή

Ο Αισχύλος στις  «Ικέτιδες» παρουσιάζει τον γηραιόν βασιλέα του Άργους Πελασγόν στον οποίον είχε καταφύγει  ο Δαναός με τις 50 θυγατέρες του, ορίζοντα το Πελασγικόν κράτος από την Πελοπόννησο μέχρι την Μακεδονία και την Ήπειρο. Συνεπώς, οι Πελασγοί ανέκαθεν  κατοικούσαν  στην Ελλάδα. Αυτοί  ήταν οι  μόνιμοι κάτοικοι της   και αυτοί είχαν πάντα τον πόθο της  μετανάστευσης σε άλλες χώρες , η οποία  συνεχίζεται σε όλες τις ιστορικές  εποχές   ως  σήμερα

Τα δύο  ιστορικά Έγκληματα δεν πρέπει να μείνουν στις καλένδες   Και βρέθηκαν σήμερα  ανιστόρητοι με χαλαρή εθνική συνείδηση και  μειωμένη αγάπη προς  την πατρίδα μας   που παρέδωσαν το ιερό  όνομα, τη γλώσσα και την εθνότητα του αρχαιότερου και ιερότερου μέρους  του Έθνους μας της Μακεδονίας στο σλαβικό κρατίδιο των Σκοπίων.  Η ίδια ιστορική και εθνική προδοσία γίνεται και σε βάρος  της Βορείου Ηπείρου η οποία αποτελεί μαζί με την Νότια Ήπειρο και την Θεσσαλία τις κοιτίδες του Ελληνικού Έθνους.. Το Βορειοηπειρωτικό πρόβλημα δεν πρέπει να παραμένει εσαεί στις καλένδες. Όμως προτεραιότητα έχει η απελευθέρωση της Βόρειας Κύπρου από τον Αττίλα.

Οι Ετεοκρητικές επιγραφές και η Πελασγική επιγραφή της Λήμνου γραμμένη στην Ελληνοπελασγική γλώσσα είναι όμοια με την σημερινή Αλβανική που είναι συγγενέστατη προς την Χετταικήν. Πελασγικές γλώσσες ήταν και η Λυδική, Καρική  και η Ετρουσκική. κλπ   Συνεπώς ο Μινωικός Πολιτισμός της Κρήτης καθώς και ο Χετταικός της Μικράς Ασίας , των Μιτάνοι των Ελαμιτών κλπ ήταν Πελασγικός (Βλέπε «Εγκυκλοπαίδεια Ήλιος» « της Ανατολής» «Χετταίοι , Μιτάνοι)

Αστήρικτοι  ισχυρισμοί ότι δεν είμαστε απόγονοι Πελασγικών φύλων  και   αυτόχθονες και ότι είμαστε  λαός « επυλίδες», που καταγόμαστε από κάποιο ανύπαρκτο  λαό που ήλθε από το …πουθενά και μετέφερε τον  ανύπαρκτο πολιτισμό του και την γλώσσα του   είναι μυθεύματα και αστήρικτες ψευτοθεωρίες που εξανεμίστηκαν με τον χρόνο

Απόδειξη η συνέχιση των ανθρωποκεντρικών Πολιτισμών. Η καλύτερη απόδειξη της συνέχειας των Ελλήνων από τους προϊστορικούς χρόνους ως σήμερα είναι η ανθρωποκεντρική θεώρηση και των επτά(7) Πολιτισμών που δημιούργησαν (Προκατακλυσμιαίος,  Μινωνικός, Μυκηναικός, Κλασικός, Αλεξανδρινός,Βυζαντινός και της Ευρωπαϊκής Αναγεννήσεως ) με εξαίρεση τον Βυζαντινό όλοι  οι άλλοι είχαν   σαν επίκεντρο τον «άνθρωπο» και την «ελευθερία» του. Ο Βυζαντινός Πολιτισμός στον οποίον ο Ελληνισμός εμβολιάστηκε από τον Ιουδαιοχριστιανισμό  πήρε  ελαφρά  στροφή και  έγινε από ανθρωποκεντρικός «θεοκρατικός»,  χωρίς όμως να αποβάλει απόλυτα την ανθρωποκεντρική του βάση .

Η Αλλαγή   ονομάτων δημιούργησε   σύγχυση Αν οι Πελασγοί ήταν κατακτητές τότε οι γηγενείς δεν θα διατηρούσαν τα ήθη , έθιμα , θεούς , γλώσσα των κατακτητών . Όμως η διατήρηση όλων αυτών των στοιχείων αποδεικνύει περίτρανα ότι οι Πελασγοί ήταν αυτό που ονομάζομε «Πρωτοέλληνες» και όχι «Προέλληνες», δηλαδή ένας διαφορετικός λαός που αντικαταστάθηκε από έναν άλλον που ήρθε από το Βορρά και ονομάστηκε από τους ψευδολόγους «Ινδοευρωπαϊκός» Η αλήθεια είναι ότι έγινε κάθοδος των ορεσιβίων λαών της   βόρειας Ελλάδος στα παράλια και μπήκαν στην διαδικασία του πολιτισμού ονομασθέντες Αχαιοί, Αιολείς, Ίωνες , Δωριείς κ.α. Ουδείς υπαινιγμός στα αρχαία κείμενα περί της εισβολής ή εισαγωγής ξένων λαών κατά τους αρχαίους χρόνους  , με εξαίρεση την Περσική εισβολή.

Γηγενής λοιπόν της Μεσογείου με επίκεντρο το Αιγαίον και την Κρήτη είναι κυρίως οι Έλληνας και ο Ελληνικός Πολιτισμός

Ο Θουκυδίδης γράφει: « Οι κάτοικοι της Ελλάδος την εποχήν εκείνην μετεκινούντο και εγκαθίσταντο εις διαφόρους περιοχάς, γεγονός το οποίον τους εμπόδιζε να ησυχάσουν και να αυξάνονται , διότι ο μακρύς χρόνος που απαιτήθηκε  για την εκστρατεία της Τροίας  πολλές ανωμαλίες και στάσεις προκάλεσε στις πόλεις. Οι δε σημερινοί Βοιωτοί εξήντα  έτη μετά την άλωση της Τροίας εκτοπισθέντες υπό των Θεσσαλών  από την σημερινή Βοιωτίαν η οποία εκκαλείτο πρότερον «Καδηίς» . Οι Δωριείς ογδόντα χρόνια μετά τον Τρωικό Πόλεμο κατέλαβαν την Πελοπόννησον μετά των Ηρακλειδών. Μόλις δε μετά την πάροδο πολλών ετών ησύχασε η Ελλάς  από τους εμφύλιους πολέμους έστειλαν αποικίες οι μεν Αθηναίοι στην Ιωνία και σε πολλά νησιά, οι δε Πελοποννήσιοι το περισσότερον μέρος της Ιταλίας και Σικελίας , καθώς και μερικά άλλα μέρη της λοιπής Ελλάδας. Όλα δε αυτά έγιναν μετά τον Τρωικό Πόλεμο» Εκείνο που αποδεικνύει την ενότητα και συνέχεια του Ελληνισμού και αποτελεί αδιάψευστο μάρτυρα  είναι:

 « το Ομαιμον, Ομόθρησκον, Ομόγλωσσον και Ομόδοξον» όλων των Ελλήνων εντός της Ελλάδας και αυτών στις αποικίες

Σύμφωνα με όλους τους αρχαίους συγγραφείς και τις παραδόσεις οι Αρκάδες , οι οποίοι συγχέονται ως προς την καταγωγήν και την εγκατάσταση σε διάφορες περιοχές του Μεσογειακού χώρου με τους Πελασγούς.

Προσέλληνες οι Πελασγοί. Ο ποιητής Αίσιος του 7ου π.Χ αιώνος γράφει : «Αντίθεον δε Πελασγικόν εν υψικόρμασιν ορέσσι γαία ανέδωκεν, ίνα θνητόν γένος είη» Δηλαδή στις υψηλές δασώδεις κορυφές των ορέων η μαύρη γη γέννησε το ισόθεον Πελασγικόν φύλο για να γίνει θνητόν γένος (Παυσανίας «Αρκαδικά» 1, 5) Σήμερα θα λέγαμε ότι οι Αρκάδες είναι γέννημα και θρέμμα της Αρκαδίας   δηλαδή γηγενείς , αυτόχθονες χωρίς καμίαν αμφιβολίαν. Ομοίως για να φανεί η πανάρχαια ύπαρξη των Πελασγών αυτοί εκκαλούντο και «Προσέλληνες» σαν υπάρχοντες προ της Σελήνης .

Ο βασιλιάς της Αρκαδίας Λυκάων ήταν Πελασγός Ο γιός του Πελασγού του βασιλιά των Πελασγών ήταν ο Λυκάων  ο πρώτος βασλιάς των Αρκάδων . Τον Λυκάωνα διεδέχθη ο γιός του Νύκτιμος ως βασιλιάς των Πελασγών. . Σύμφωνα με την παράδοση στο όρος Λύκαιον της Αρκαδίας ανετράφη ο Ζευς από τις Νύμφες Θεισόα , Νέδα και Αγνώ. Στο Λύκαιον της Αρκαδίας υπάρχει μια περιοχή που λέγεται «Κρητέα» και οι Αρκάδες την θεωρούν ως  τόπο γέννησης του Δία. Ετσι διεκδικούν την καταγωγή του Διός . Λόγω του Κατακλυσμού πολλοί κάτοικοι των παραλίων  κατέφυγαν  στην Αρκαδία για να γλυτώσουν και δεν είναι τυχαίον ότι από τα προϊστορικά χρόνια οι Αρκάδες μετανάστευαν και δημιούργησαν αποικίες  στη Μεσόγειο και στον Εύξεινο Πόντο.

Και η Κρήτη είχε εποικισθεί από Αρκάδες  Πελασγούς. Πρέπει δε να σημειώσουμε ότι η παραγνώριση των ξένων «επιστημόνων»  να δεχθούν τις ιστορικές και προϊστορικές μαρτυρίες των αρχαίων Ελλήνων ιστορικών και τις και παραδόσεις ,  χωρίς να γίνουν εις βάθος προϊστορικές ανασκαφές είναι ύποπτη και κακόβουλη. Έτσι παραγνώρισαν την ανακάλυψη του «Αρχανθρώπου» των Πετραλώνων(δύο σκελετούς 800.000 ετών) από τον ανθρωπολόγο Άρη Πουλιανό στο Σπήλαιο Πετραλώνων στη Χαλκιδική

Συμπέρασμα. Εξ όλων αυτών των αδιάσειστων στοιχείων των Αρχαίων Ελληνικών πηγών και των Ορφικών Ύμνων  αποδεικνύεται     ότι οι Πελασγοί Αρκάδες και οι πανάρχαιοι  Αρχαιοέλληνες ήταν αυτόχθονες, γηγενείς και όχι επυλίδες  Η «αχίλλειος πτέρνα» του Ελληνισμού είναι η Διχόνοια και αυτή   με  το  μάθημα της Ομήρου Ιλιάδος  στα σχολεία μπορούμε να την αποβάλλουμε δια της διδαχής. Αν  ο απανταχού της γης  Ελληνισμός είναι ΕΝΩΜΕΝΟΣ ουδεμία δύναμη μπορεί να τον νικήσει. Είναι κρίμα ένα   πανάρχαιο και ένδοξο Έθνος που έχει εκπολιτίσει την ανθρωπότητα, ακόμη να μη μπορεί να βρει τον βηματισμό του  για να προβάλει τις δίκαιες θέσεις του(7/8/23)

 

Αμφικτύων

* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών

amphiktyon@gmail.com

http://amphiktyon.blogspot.com/

https://amphiktyon.org

Τετάρτη 2 Αυγούστου 2023

ΟΙ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ - Οι Έλληνες ήταν ταξιδιάρικος λαός Τούτο αποδεικνύεται από τους πανάρχαιους Ορφικούς Ύμνους( 6.000 χρόνια π.Χ)

 Τα θαυμαστά ταξίδια των Ελλήνων | The Weird Side Daily

 ΟΙ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

Ώρα στοχασμού : Πως οι πανάρχαιοι Έλληνες θαλασσοπόροι διέπλεαν τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό προ του 1600 π.Χ έως το 1200 π.χ.  ή και παλαιότερον  και κατ’ αυτόν τον τρόπον ομάδες Ελλήνων   έφθασαν στα πανάρχαια εκείνα χρόνια σε τόπους μακρινούς που δε χωράει ο νους μας  ότι συνέβη εκείνη την εποχή. Και να σκεφθεί κανείς ότι τον καιρό εκείνο ουδείς σχεδόν τολμούσε να εκτελέσει τέτοια ταξίδια και οι περισσότεροι λαοί ζούσαν σε πρωτόγονη κατάσταση, άλλοι στις στέπες , άλλοι στα δάση .

Ο παλαίμαχος πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού Κ. Κολαίτης  σε διάλεξη του  στην Ιθάκη είπε μεταξύ άλλων και τα εξής: Αρκετοί θαλασσοπόροι διέπλευσαν με μικρά πλοιάρια τον Ατλαντικό και Ειρηνικό ωκεανό . Συγκεκριμένα αναφέρει το κατόρθωμα του καπετάν Σλόκουμ ο οποίος με μια μικρή δίστηλη σκούνα δέκα τριών  κόρων  (13 κόρων.) με πανιά  μόνον  διέπλευσε όλο τον κόσμο ολομόναχος. Κατά το χρονικό του κατορθώματος αυτού ο καπετάν Σλόκουμ  αναχώρησε από την Βοστώνη μετέβη στο Γιβραλτάρ  εκείθεν  κατευθύνθηκε προς την Νότια Αμερική πέρασε από τον πάντα φουρτουνιασμένο πορθμό του Μαγγελάνου  έφθασε στη νήσο Σαμόα του Ειρηνικού Ωκεανού παρέπλευσε την Ανατολική Αυστραλία πέρασε από την Νότιο Αφρική και από εκεί ξαναγύρισε στη βάση του χωρίς κανένα εμπόδιο.

Άλλος τολμηρός θαλασσοπόρος υπήρξε ο Γάλλος Αλαίν Ζερμπό, ο οποίος περιέπλευσε όλο τον κόσμο επίσης ολομόναχος με μικρό σκάφος και με πανιά χωρίς μηχανή Αυτός από την Μεσόγειο πήγε στην Βόρεια Αμερική και έπειτα αφού πέρασε την Διώρυγα του Παναμά εισήλθε στον Ειρηνικό .

Επίσης να αναφέρουμε και το ταξίδι του κάπταιν Μπλέικ . Αυτός με ανοιχτή βάρκα μετέβη από τον κεντρικό Ειρηνικό στο Τιμόρ. Δηλαδή αρκετές χιλιάδες μίλια επειδή εγκατέλειψε το πλοίο του «Μπόουντυ»   το αντάρτικο πλήρωμα του , όπως και το ταξίδι  του πληρώματος του πλοίου «Τρεβέζο», το οποίον όταν βούλιαξε το βαπόρι τους, έπεσαν στις βάρκες και έπλευσαν χιλιάδες μίλια στον αχανή Ινδικό Ωκεανό.

Άλλος θαλασσοπόρος ο Ερικσον που δεν είχε σκάφος μεγαλύτερο από του Οδυσσέως και ο οποίος δεν γνώριζε όπως και ο Πίλγκριμς του πλοίου «Μαηφλάουερ»  την ύπαρξη του «Γκολφ Σρήμ»(ρεύμα του Κόλπου) διέπλευσαν τον Ατλαντικό.

Το κατόρθωμα του Ελληνα Σάββα Γεωργίου  Ο  Σάββας Γεωργίου απέπλευσε   από την Νέα Υόρκη το 1966  έφθασε στον Πειραιά διαπλεύσας τον Ατλαντικό   με σκάφος μήκους οκτώ(8μ.) και χωρίς μηχανή ,  

Το 1947   διέπλευσαν τον Ειρηνικό  το  «Κον-Τίκι,. Αυτή ήταν μια σχεδία που είχε στηριχθεί στους κορμούς  εννέα δένδρων και είχε μόνον έξη επιβάτες και ένα πανί.  Μετέπειτα το 1966 παρόμοιο ταξίδι έκανε και ο Heyerdahl του Κον-Τίκι  με πλοιάριο που κατασκεύασε στην Αίγυπτο  από καλάμια και φύλλα του φυτού «πάπυρος» .

Τον Ιούνιο  1984   η  Γιαπωνέζα  Αλίς ο Τσούγκ Χάγκερ μόνη    διέπλευσε αφόβως τον Ειρηνικό από τον Άγιο Φραγκίσκο στην ΚαγκοσίμαΙαπωνία με μικρό επίσης πλοιάριο μήκους 9 μ.   σε   78 ημέρες  , γεγονός που έγραψε εκτενώς ο παγκόσμιος τύπος.  

Τον Ιούνιο του 1979 διέπλευσε τον Ατλαντικό ο Τζέρρυ Σπης  Το  διάπλου του Ατλαντικού έκανε με ένα  καρυδότσουφλο( βάρκα) των 3 μέτρων . Ο Αμερικανός ιστιοπλόος ξεκίνησε από την Βιρτζίνια και έφθασε στην ακτή της Κορνουάλλης στην Αγγλία σε 54 ημέρες

Εξ αυτών πιστοποιείται ότι με τα πλοία   Μινωιτες και   Μυκηναίοι  καθότι δεινοί θαλασσοπόροι έκαναν  ταξίδια και επομένως δεν είναι παράξενο το πως βρέθηκε στις άκρες της γης ο Ελληνικός Πολιτισμός  . Οι Αιγαίοι είναι οι πρώτοι ναυτικοί στην κόσμο διότι μετά την διάνοιξη των Στενών των Δαρδανελλίων-λόγω της τήξεως των παγετώνων στη Βόρεια Ευρώπη και Β.Δ Ασία- η Αιγηίδα κατακλύσθηκε από τα ύδατα και έμειναν οι κορυφές των , οι οποίες είναι σήμερα τα νησιά του Αιγαίου μάρτυρες της μεγάλης γεωλογικής καταστροφής που συνέβη σε πανάρχαια χρόνια. Οι κάτοικοι που συγκεντρώθηκαν στις κορυφές για γλυτώσουν από την προοδευτική άνοδο των υδάτων, το μόνο που τους απασχολούσε ήταν να έλθουν σε επαφή με άλλες κοινότητες ανθρώπων  και  με συγγενικά τους πρόσωπα , για ανταλλαγή προϊόντων και για να δώσουν τέλος στην απομόνωση τους. Επομένως, το πλοίο ήταν η ζωή τους και αυτό παραμένει ακόμη στους νησιώτες του Αιγαίου. .   Δεν είναι τυχαίον ότι ακόμη οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν τα σκήπτρα στην παγκόσμια ναυτιλία και τα ελληνικά πληρώματα ιδιαίτερα των νησιωτών- είναι εκ των καλυτέρων.

Το Ελληνικό Αρχιπέλαγος του Αιγαίου είναι μια υδάτινη χώρα Το πλοίο  τους ένωνε με διασπαρμένα νησιά του Αιγαίου . Γι’ αυτό  σύντομα κατασκεύασαν από την ξυλεία των βουνών τα πρώτα πλοία. Η ανάγκη τους έκανε να γίνουν δεινοί ναυτικοί και να μπορούν να πλέουν ημέρα και νύχτα με οποιονδήποτε καιρό. Προς τούτο παρατήρησαν στον ουρανό τα άστρα και έφτιαξαν αργότερα και όργανα πλεύσεως( τους αστρολάβους) , οι οποίοι τους έδιναν το στίγμα εν σχέσει με τα άστρα καθώς και τις πορείες πλεύσεως. Επίσης έμαθαν και γεωγραφία και έδωσαν από την πανάρχαια εποχή  ονόματα σε  θάλασσες, και σε περάσματα(Ηράκλειες Στήλες ,  Γιβραλτάρ, Ζευς =Σουέζ  αραβική ανάγνωση -γραφή) κ.α  Αυτοί έφτιαξαν και τον Ποσειδώνα θεό της θάλασσας, τα πρώτα θαλάσσια  πνεύματα (Σκύλλα-Χάρυβδι κ.α)    

 Οι  Έλληνες ήταν ταξιδιάρικος λαός Τούτο αποδεικνύεται από τους πανάρχαιους Ορφικούς Ύμνους( 6.000 χρόνια π.Χ) όπου αποδεικνύεται ότι γνώριζαν άριστη αστρονομία όπως λ.χ την  σφαιρικότητα της γης , τις κινήσεις των πλανητών , των αστερισμών ,  Ελληνικά είναι τα ονόματα των Ωκεανών(Ατλαντικός, Ειρηνικός, Ινδικός-Αρκτική, Ανταρκτική, Εύξεινος, Κασπία, Μεσόγειος  κ.α )  και τα ονόματα αρκετών χωρών και πόλεων της Βόρειας Ευρώπης,  Αμερικής και   Ωκεανίας ,   Ρωσίας κ.ο.κ  Έτσι εξηγείται ότι παντού υπάρχει Ελληνική παρουσία (πλάκες, γράμματα, σύμβολα, μύθοι, όπλα,  σχήματα,  όπως σβάστικες, μέδουσες, αετώματα, περιστύλιοι ναοί κλπ) Έτσι σήμερα όλα τα Μουσεία του  κόσμου  είναι γεμάτα με εκθέματα του πανάρχαιου Ελληνικού Πολιτισμού. Πολλά εξ αυτών βρίσκονται εκτός Ελληνικής  επικράτειας είτε λόγω της μετοικήσεως Ελλήνων σε αυτούς τους τόπους είτε λόγω εμπορικών ανταλλαγών με τους υπερπόντιες χώρες. Κυρίως οι Έλληνες έκαναν  εισαγωγές χαλκού , αργύρου, κεχριμπάρι δια θαλάσσης με  αντάλλαγμα αγγεία, κρασιά, λάδι κ.α

Ελληνίδες οι μούμιες του Περού όσο και τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Συνεπώς ουδέν μυστήριον  και ουδεμία έκπληξη και για τις κατάξανθες μούμιες της περιοχής Τσακνάυ του Περού η καταγωγή των οποίων εξηγείται από την μετάβαση αρχαίων Ελλήνων , αφού οι Βίκινγκς και άλλοι λαοί του Βορρά εμφανίσθηκαν πολύ αργότερα  ως θαλασσοπόροι(1000-900π.Χ) Αλλά και αυτοί υπήρξαν μαθητές των Κρητών τεχνητών που τους δίδαξαν την τέχνη όταν μετέβησαν στις Σκανδιναβικές χώρες για τον Κασσίτερο και Ηλεκτρον. Όπως πρόσφατα έχουν παραδεχθεί οι Κινέζοι αρχαιολόγοι ότι   οι  8.000 πήλινοι στρατιώτες που φυλάσσουν το βασιλιά τους, τον Τσιν Σι Χουάνγκ (Qin Shi Huang)» είναι Ελληνικής τεχνοτροπίας και ο σχεδιαστής και επιβλέπων πρέπει να ήταν  Ελλην. 

Δίδαξαν την ανθρωπότητα πως πρέπει να σκέπτεται Οι μεταναστεύσεις των Ελλήνων ποτέ δεν σταμάτησαν.  Άρχισαν από αμνημονεύτων χρόνων στην προϊστορική εποχή και συνεχίστηκαν και κατά την ιστορική εποχή και συνεχίζονται και σήμερον. Έτσι εξηγούνται μεγάλες εγκαταστάσεις ομογενών σε διάφορα σημεία της υδρογείου . Αυτοί γνώριζαν ασφαλώς  περισσότερα πράγματα για τον κόσμο της εποχής των, από όσα νομίζουμε εμείς οι σύγχρονοι ότι δεν γνώριζαν. Οι Έλληνες της Προϊστορικής εποχής(Πελασγοί) και ακολούθως και  της ιστορικής περιόδου δίδαξαν ολόκληρη την ανθρωπότητα «πως πρέπει να σκέπτεται»

Τέλος το Ελληνικό γένος έφτιαξε επτά(7) μεγάλους   Πολιτισμούς από αμνημονεύτων χρόνων μέχρι σήμερον, ήτοι:

1 / Προκατακλυσμιαίος 2/ Μινωικός, 3/  Μυκηναϊκός, 4/ Κλασικός, 5/ Αλεξανδρινός, 6/ Βυζαντινός, 7/ Ευρωπαϊκή Αναγέννηση (την  προετοίμασαν οι Έλληνες σοφοί που έφυγαν πριν και μετά την πτώση της Κωνσταντινουπόλεως  μετά  την κατάλυση της Βυζαντινής αυτοκρατορίας  από τους Τούρκους κατακτητές) Αν το ισλαμοφασιστικό και  ληστρικό  κράτος της Τουρκίας  δεν ενέσκηπτε στην Μεσόγειο αλλιώς θα ήταν σήμερα ο κόσμος. Αλλά η ιστορία δεν γράφεται με τα εάν, αλλά με την πραγματικότητα. Το αθάνατο Ελληνικό Πνεύμα μπορεί και τώρα να δώσει το νέο  Πολιτισμό στην παραπαίουσα Ανθρωπότητα   για  να την  βάλλει  στην Νοόσφαιρα, στην  Αρμονία  και   Ευημερία(3/8/23)

 Αμφικτύων

* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών

amphiktyon@gmail.com

http://amphiktyon.blogspot.com/

https://amphiktyon.org

Κυριακή 30 Ιουλίου 2023

Η ΠΥΘΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΙΓΗΣΕΙ - Τον 5ον αιώνα πήραν τα σκήπτρα οι Αθηναίοι στις τέχνες με το Φειδία, Ικτίνο τους αρχιτέκτονες των Μνημείων της Ακροπόλεως , με τους τρεις μεγάλους τραγικούς Ευριπίδη, Σοφοκλή και Αισχύλο , τους μέγιστους πολιτικούς και στρατηγούς Αριστείδη, Θεμιστοκλή , Μιλτιάδη , Περικλή, στην επιστήμη με τον Θουκυδίδη και στη φιλοσοφία με τον Σωκράτη..

 Ταξίδι στην αρχαία Ελλάδα: Η αρχαία Αθήνα

   Η ΠΥΘΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΙΓΗΣΕΙ 

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων 

Τον 5ον αιώνα πήραν τα σκήπτρα οι Αθηναίοι στις τέχνες με το Φειδία, Ικτίνο  τους αρχιτέκτονες των Μνημείων της Ακροπόλεως , με τους τρεις μεγάλους τραγικούς Ευριπίδη, Σοφοκλή και Αισχύλο  , τους μέγιστους πολιτικούς και στρατηγούς Αριστείδη, Θεμιστοκλή , Μιλτιάδη , Περικλή, στην επιστήμη με τον Θουκυδίδη και στη φιλοσοφία με τον Σωκράτη..

 Για τον Αισχύλο  το μέγιστο κατόρθωμα είναι η συμμετοχή του στη μάχη του Μαραθώνα και θα μείνει στη μνήμη της  ανθρωπότητας εσαεί , της δυτικής ελευθερίας έναντι της ανατολικής απολυταρχίας  το επίγραμμα : «…αλκήν δ’ ευδόκιμον Μαραθώνιον άλσος αν είποι και βαθυχαιτήεις Μήδος επιστάμενος»(Γέλα·για την ευδόκιμον ανδρεία του μπορεί να πει το Μαραθώνιον άλσος και ο Πέρσης με την πυκνή χαίτη που τον γνώρισε.)

Πριν από αυτούς οι Προσωκρατικοί Φιλόσοφοι καλλιέργησαν το έδαφος και το έκαναν εύφορο   στον Ελληνικό Κόσμο όπως     Θαλής, Αναξίμανδρος, Αναξιμένης, Πυθαγόρας, Φιλόλαος, Αρχύτας, Εμπεδοκλής, Ηράκλειτος, Παρμενίδης, Ζήνων ο Ελεάτης, Μέλισσος ο Σάμιος, Ξενοφάνης, Αναξαγόρας, Λεύκιππος, Δημόκριτος, Πρωταγόρας, Γοργίας, Πρόδικος, Ιππίας, Φερεκύδη κ.α’

 Και   πριν από τους προσωκρατικούς  στην προϊστορική εποχή: οι Αιγαίοι, Μινωίτες και Μυκηναίοι που δημιούργησαν λαμπρούς πολιτισμούς και τους διέδωσαν στην οικουμένη(Μίνωας της Κρήτης, Ερμής ο Τρισμέγιστος της Αιγύπτου, Ηρακλής, Ορφεύς, Περσεύς, Διόνυσος, Δρυίδες, Παλαμήδης, Ομηρος κ.α

Το 470 π.Χ  γεννήθηκε ο Σωκράτης η μεγαλύτερη φιλοσοφική μορφή όλων των εποχών, Ο Σωκράτης είναι γέννημα και θρέμμα της Αττικής γης και ιδιαίτερα της Αθήνας.

 Ο Χρυσούς Αιών  Ο  5ος Αιώνας κρατάει τα σκήπτρα σαν ο «Χρυσούς Αιών» των Αθηνών. Η  πνευματική ευφορία της Αττικής   συνεχίστηκε και τον 4ον  π. Χ αιώνα. Σε αυτόν ανήκει το πλατωνικό έργο που προκάλεσε τον θαυμασμό των αρχαίων Ελλήνων.

Και ο θαυμασμός για  την πόλη των Αθηνών γέννησε την απορία : Που οφείλεται η τόσο πλούσια πολιτιστική ευφορία και συγκομιδή ; Ποια ήταν η αιτία που συνέργησαν στην άνθηση και στην καρποφορία ενός συνολικού Πολιτισμού που μεγαλούργησε  σε όλους τους τομείς;

Αιτία το θαυμαστό κλίμα της Αττικής Ο Παναίτιος ο Ρόδιος ο  σχολάρχης της  Στωικής Σχολής των Αθηνών γοητευμένος από το έργο του Σωκράτους και του Πλάτωνος την απέδωσε στο θαυμάσιο Αττικό κλίμα. Η Αττική είπε και εννοούσε το φυσικό περιβάλλον , το ξηρό και ήπιο κλίμα, την καθαρή ατμόσφαιρα, τα δάση , τη θαλάσσια αύρα  κάνει τη χώρα  «των φρονίμων οιστική», δηλαδή χώρα που παράγει σοφούς. Και δεν είναι ο μόνος που έχει αυτή την γνώμη. Πριν από αυτόν ο Αριστοτέλης είχε δεχθεί ότι το φυσικό περιβάλλον με τους κλιματολογικούς του  κυρίως όρους διαμορφώνει το χαρακτήρα  και την πορεία της ζωής των ανθρώπων. Το περιβάλλον οιστρηλατεί και κεντρίζει το πνεύμα και το ενεργοποιεί να γεννήσει νέες ιδέες νέα έργα και να ανέβει ψηλότερα . Επομένως, η ιδέα για το περιβάλλον και την αξία του  έχει την αρχή του - όπως όλα- από τους αρχαίους Έλληνες οι οποίοι τα έκαναν πράξη και όχι  λόγια όπως σήμερα . Οι σύγχρονοι το ανακάλυψαν μόλις το κατάστρεψαν και τώρα κινητοποιήθηκαν για την σωτηρία του. Όμως με την ίδια  ιδεοληψία η οποία είναι αντίθετη προς το φυσικό νόμο και έχει σαν βάση την αύξηση της υλικής ευημερίας είναι βέβαιον ότι η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος θα συνεχισθεί παρά την περί του αντιθέτου σύγχρονη ρητορική.

Οι Έλληνες τον 5ον αιώνα ανακάλυψαν το άτομο και κατανόησαν τις απεριόριστες δυνάμεις που κρύβει μέσα του. Αυτό ενδυναμώνει τον άνθρωπο ο οποίος αποκτά εμπιστοσύνη στον εαυτόν του και ελευθερώνεται από πολλά δεσμά και προκαταλήψεις του παρελθόντος (θρησκευτικές  ,  προλήψεις κ.α) Την ίδια ώρα δημιουργεί στο άτομο το θαυμασμό και συγχρόνως το δέος και τις υποχρεώσεις του σαν πολίτης. Αυτά καταγράφονται στις τραγωδίες και μορφώνουν την αθηναϊκή     κοινωνία και γενικότερο τον Ελληνικό Κόσμο.

Τα αίτια της πτώσης Οι Έλληνες, από το 600 μ.Χ. μέχρι σήμερα, δεν έχουν σχέση μαθητείας με τους φιλοσόφους και τους ποιητές τους. Δεν «έκλεισαν τ’ αυτιά τους», τους απαγόρευσαν να τους ακούνε. Το δελφικό μαντείο δεν έπαψε τις απαντήσεις, το φίμωσαν. «…Οι θεοί δεν εγκατέλειψαν τις εστίες τους» μόνο στα βάθη του συλλογικού ασυνείδητου. Η μεταχριστιανική και σύγχρονη Ελλάδα είναι εντελώς διαφορετική απ’ την αρχαία, οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί κι η διαφορά δεν είναι αποτέλεσμα φυσικής εξέλιξης, αλλά ανθρώπινης επέμβασης. Πρόκειται για μια κοινωνία, έναν λαό, με αλλοιωμένη μνήμη, απότοκο βίαιης καταστολής που τελεί έκτοτε σε συνεχή καταστολή. Ποιος υπόδουλος αλλοτριωμένος πολιτισμός παρήγαγε σκέψη, για να παράξει και η Ελλάδα;

Αμεση ανάγκη επαναφοράς   αρχαίας γλώσσας και πατρώας θρησκείας Οι Έλληνες για να σωθούν από την οδό της απωλείας τους είναι ανάγκη να επαναφέρουν την αρχαία γλώσσα των σοφών και φιλοσόφων , να λατρέψουν την πατρώα θρησκεία τους και να μεταλαμπαδεύουν το αθάνατο Ελληνικό Πνεύμα στην παραπαίουσα Ανθρωπότητα

Το Χορικό « Αντιγόνη» του Σοφοκλή αρχίζει «Πολλά τα δεινά κουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει» Στην Αθήνα  βρήκαν έκφραση όλα τα κινήματα ιδεών ( Η  θεωρία του Καντ αποτελεί στο βάθος μια άλλη απάντηση από εκείνη του Πρωταγόρα στο  ίδιο πρόβλημα ) Για πρώτη φορά μπαίνει η Αλήθεια στο μικροσκόπιο και εξετάζεται ενδελεχώς. Σήμανε δραματική ώρα για τον άνθρωπο να στρέψει το φακό προς το εσωτερικό του και να βυθομετρήσει σε πλάτος και βάθος τον εαυτόν του πριν κάνει το άλμα στο Διάστημα. Θέλει τόλμη και θάρρος για να βγάλει ο άνθρωπος στην επιφάνεια  τα καλά και τα κακά που κρύβει στην ψυχή του. Αυτό τον άθλο έκανε ο Σωκράτης με την  «Αυτοπαρατηρησία» του και με τον θάνατο του με το κώνειο.    Πρωταγόρας σοφιστής και αυτός  έδωσε τον ορισμό ότι ο άνθρωπος  : «πάντων χρημάτων μέτρον, των μεν όντων ως εστίν , των δε ουκ όντων  ως ουκ εστίν»  Ο  Σωκράτης  « Αποκαλύπτει την ψεύτικη αυτοπεποίθηση επάνω στην οποία στήριξε τη ζωή του , τη δράση του , να του δείχνει ότι δεν γνωρίζει το εαυτόν του, να τον καλεί να στηρίξει τη ζωή του πάνω στην Αλήθεια , όχι στο ψεύδος»

Ας αναλύσουμε τη λέξη Α-λήθεια , σημαίνει αυτό που δεν έπεσε σε Λήθη( το «Α»  στερητικό)  Ο Σωκράτης είναι ο πρώτος που διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι έχουν πέσει σε λήθη:  Από πού ξεκίνησε ο άνθρωπος; Ποιος ο σκοπός του; Από πόσες φάσεις πέρασε  για να φθάσει ως εδώ ; Πως  ξεφύτρωσε   μέσα στο Σύμπαν μετά από  άπειρες   μεταλλάξεις ;  Πως όλα ξεκίνησαν από  αδιαμόρφωτο    Χάος;   Τι είναι αυτό που  μας  κρύβει την Αλήθεια κατά το μέγα πνεύμα τον Σωκράτη;  .Αυτό θέλει να δώσει στους ανθρώπους ο  «Δάσκαλος» σαν θεολογία ότι « ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ» και παράλληλα να διδάξει και ελέγξει τους ανθρώπους γύρω του. .( Τούτο ισχύει πρώτιστα για μας τους σύγχρονους Έλληνες που όχι μόνο λησμονήσαμε τους σοφούς  , φιλοσόφους μας ακόμη  και τους θεούς μας , αλλά τους κάναμε εχθρούς και τους πολεμάμε   Η Πυθία μας δίνει ακόμη μηνύματα).

Μετά τον Μεσαίωνα το πνεύμα μετακόμισε στη Βόρεια Ευρώπη και αργότερα στις ΗΠΑ σε ψυχρά κλίματα  και άλλαξε χαρακτήρα με την αλλαγή των κλιματολογικών όρων και την επίδραση των Αβραμικών δογμάτων. Εκεί οι άνθρωποι χρειάζονταν περισσότερη ενέργεια και οι  υλικές  ανάγκες ήταν αυξημένες . Αυτά δημιούργησαν την επιβάρυνση της  Γης  η οποία οξύνθηκε με την ανάπτυξη της τεχνολογίας . Η φτωχή αμφίεση του Σωκράτη ο οποίος χειμώνα καλοκαίρι ήταν με το ίδιο χιτώνα-παρόλο που καταγόταν από καλή οικογένεια- αλλά και οι μαθητές του ήταν ατημέλητοι(κουρελήδες) διότι ήθελαν να δείξουν ότι το ένδυμα της ψυχής είναι προτιμότερο από την εξωτερική αμφίεση. Το ιδανικό του Σωκράτη  ήταν να  κάνει τη ζωή του ανθρώπου ομόλογη με το Λόγο , με την Αλήθεια και συμβατή με το φυσικό νόμο. Την εποχή εκείνη έγινε η αντιπαράθεση του νέου ανθρώπου που ερχόταν στο προσκήνιο με τον παλαιό άνθρωπο που έφευγε. Αυτό είναι και το νόημα του λόγου του Περικλή στον «Επιτάφιο» για τους νεκρούς του πρώτου έτους του Πελοποννησιακού Πολέμου: Τότε ακούστηκαν φράσεις όπως: «Το ευδαίμον το ελεύθερον    το δ’  ελεύθερον το εύψυχον» «..κρίναντες μη περιοράσθε τους πολεμικούς κινδύνους» «Ανδρών γαρ επιφανών πάσα γη τάφος» κ.α που στην ουσία άλλαζαν την εποχή εκείνη. Σήμερα βρισκόμαστε σε μια παρόμοια φάση. Ο  παλαιός άνθρωπος   δίνει τη θέση του στο νέο άνθρωπο της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, του Λόγου , αλλά και του Μέτρου και του Μηδέν Αγαν και του σεβασμού προς τη Φύση στο φυσικό περιβάλλον ( 30/7/23)

Αμφικτύων

* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών

amphiktyon@gmail.com

http://amphiktyon.blogspot.com/

https://amphiktyon.org