Τετάρτη 2 Αυγούστου 2023

ΟΙ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ - Οι Έλληνες ήταν ταξιδιάρικος λαός Τούτο αποδεικνύεται από τους πανάρχαιους Ορφικούς Ύμνους( 6.000 χρόνια π.Χ)

 Τα θαυμαστά ταξίδια των Ελλήνων | The Weird Side Daily

 ΟΙ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

Ώρα στοχασμού : Πως οι πανάρχαιοι Έλληνες θαλασσοπόροι διέπλεαν τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό προ του 1600 π.Χ έως το 1200 π.χ.  ή και παλαιότερον  και κατ’ αυτόν τον τρόπον ομάδες Ελλήνων   έφθασαν στα πανάρχαια εκείνα χρόνια σε τόπους μακρινούς που δε χωράει ο νους μας  ότι συνέβη εκείνη την εποχή. Και να σκεφθεί κανείς ότι τον καιρό εκείνο ουδείς σχεδόν τολμούσε να εκτελέσει τέτοια ταξίδια και οι περισσότεροι λαοί ζούσαν σε πρωτόγονη κατάσταση, άλλοι στις στέπες , άλλοι στα δάση .

Ο παλαίμαχος πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού Κ. Κολαίτης  σε διάλεξη του  στην Ιθάκη είπε μεταξύ άλλων και τα εξής: Αρκετοί θαλασσοπόροι διέπλευσαν με μικρά πλοιάρια τον Ατλαντικό και Ειρηνικό ωκεανό . Συγκεκριμένα αναφέρει το κατόρθωμα του καπετάν Σλόκουμ ο οποίος με μια μικρή δίστηλη σκούνα δέκα τριών  κόρων  (13 κόρων.) με πανιά  μόνον  διέπλευσε όλο τον κόσμο ολομόναχος. Κατά το χρονικό του κατορθώματος αυτού ο καπετάν Σλόκουμ  αναχώρησε από την Βοστώνη μετέβη στο Γιβραλτάρ  εκείθεν  κατευθύνθηκε προς την Νότια Αμερική πέρασε από τον πάντα φουρτουνιασμένο πορθμό του Μαγγελάνου  έφθασε στη νήσο Σαμόα του Ειρηνικού Ωκεανού παρέπλευσε την Ανατολική Αυστραλία πέρασε από την Νότιο Αφρική και από εκεί ξαναγύρισε στη βάση του χωρίς κανένα εμπόδιο.

Άλλος τολμηρός θαλασσοπόρος υπήρξε ο Γάλλος Αλαίν Ζερμπό, ο οποίος περιέπλευσε όλο τον κόσμο επίσης ολομόναχος με μικρό σκάφος και με πανιά χωρίς μηχανή Αυτός από την Μεσόγειο πήγε στην Βόρεια Αμερική και έπειτα αφού πέρασε την Διώρυγα του Παναμά εισήλθε στον Ειρηνικό .

Επίσης να αναφέρουμε και το ταξίδι του κάπταιν Μπλέικ . Αυτός με ανοιχτή βάρκα μετέβη από τον κεντρικό Ειρηνικό στο Τιμόρ. Δηλαδή αρκετές χιλιάδες μίλια επειδή εγκατέλειψε το πλοίο του «Μπόουντυ»   το αντάρτικο πλήρωμα του , όπως και το ταξίδι  του πληρώματος του πλοίου «Τρεβέζο», το οποίον όταν βούλιαξε το βαπόρι τους, έπεσαν στις βάρκες και έπλευσαν χιλιάδες μίλια στον αχανή Ινδικό Ωκεανό.

Άλλος θαλασσοπόρος ο Ερικσον που δεν είχε σκάφος μεγαλύτερο από του Οδυσσέως και ο οποίος δεν γνώριζε όπως και ο Πίλγκριμς του πλοίου «Μαηφλάουερ»  την ύπαρξη του «Γκολφ Σρήμ»(ρεύμα του Κόλπου) διέπλευσαν τον Ατλαντικό.

Το κατόρθωμα του Ελληνα Σάββα Γεωργίου  Ο  Σάββας Γεωργίου απέπλευσε   από την Νέα Υόρκη το 1966  έφθασε στον Πειραιά διαπλεύσας τον Ατλαντικό   με σκάφος μήκους οκτώ(8μ.) και χωρίς μηχανή ,  

Το 1947   διέπλευσαν τον Ειρηνικό  το  «Κον-Τίκι,. Αυτή ήταν μια σχεδία που είχε στηριχθεί στους κορμούς  εννέα δένδρων και είχε μόνον έξη επιβάτες και ένα πανί.  Μετέπειτα το 1966 παρόμοιο ταξίδι έκανε και ο Heyerdahl του Κον-Τίκι  με πλοιάριο που κατασκεύασε στην Αίγυπτο  από καλάμια και φύλλα του φυτού «πάπυρος» .

Τον Ιούνιο  1984   η  Γιαπωνέζα  Αλίς ο Τσούγκ Χάγκερ μόνη    διέπλευσε αφόβως τον Ειρηνικό από τον Άγιο Φραγκίσκο στην ΚαγκοσίμαΙαπωνία με μικρό επίσης πλοιάριο μήκους 9 μ.   σε   78 ημέρες  , γεγονός που έγραψε εκτενώς ο παγκόσμιος τύπος.  

Τον Ιούνιο του 1979 διέπλευσε τον Ατλαντικό ο Τζέρρυ Σπης  Το  διάπλου του Ατλαντικού έκανε με ένα  καρυδότσουφλο( βάρκα) των 3 μέτρων . Ο Αμερικανός ιστιοπλόος ξεκίνησε από την Βιρτζίνια και έφθασε στην ακτή της Κορνουάλλης στην Αγγλία σε 54 ημέρες

Εξ αυτών πιστοποιείται ότι με τα πλοία   Μινωιτες και   Μυκηναίοι  καθότι δεινοί θαλασσοπόροι έκαναν  ταξίδια και επομένως δεν είναι παράξενο το πως βρέθηκε στις άκρες της γης ο Ελληνικός Πολιτισμός  . Οι Αιγαίοι είναι οι πρώτοι ναυτικοί στην κόσμο διότι μετά την διάνοιξη των Στενών των Δαρδανελλίων-λόγω της τήξεως των παγετώνων στη Βόρεια Ευρώπη και Β.Δ Ασία- η Αιγηίδα κατακλύσθηκε από τα ύδατα και έμειναν οι κορυφές των , οι οποίες είναι σήμερα τα νησιά του Αιγαίου μάρτυρες της μεγάλης γεωλογικής καταστροφής που συνέβη σε πανάρχαια χρόνια. Οι κάτοικοι που συγκεντρώθηκαν στις κορυφές για γλυτώσουν από την προοδευτική άνοδο των υδάτων, το μόνο που τους απασχολούσε ήταν να έλθουν σε επαφή με άλλες κοινότητες ανθρώπων  και  με συγγενικά τους πρόσωπα , για ανταλλαγή προϊόντων και για να δώσουν τέλος στην απομόνωση τους. Επομένως, το πλοίο ήταν η ζωή τους και αυτό παραμένει ακόμη στους νησιώτες του Αιγαίου. .   Δεν είναι τυχαίον ότι ακόμη οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν τα σκήπτρα στην παγκόσμια ναυτιλία και τα ελληνικά πληρώματα ιδιαίτερα των νησιωτών- είναι εκ των καλυτέρων.

Το Ελληνικό Αρχιπέλαγος του Αιγαίου είναι μια υδάτινη χώρα Το πλοίο  τους ένωνε με διασπαρμένα νησιά του Αιγαίου . Γι’ αυτό  σύντομα κατασκεύασαν από την ξυλεία των βουνών τα πρώτα πλοία. Η ανάγκη τους έκανε να γίνουν δεινοί ναυτικοί και να μπορούν να πλέουν ημέρα και νύχτα με οποιονδήποτε καιρό. Προς τούτο παρατήρησαν στον ουρανό τα άστρα και έφτιαξαν αργότερα και όργανα πλεύσεως( τους αστρολάβους) , οι οποίοι τους έδιναν το στίγμα εν σχέσει με τα άστρα καθώς και τις πορείες πλεύσεως. Επίσης έμαθαν και γεωγραφία και έδωσαν από την πανάρχαια εποχή  ονόματα σε  θάλασσες, και σε περάσματα(Ηράκλειες Στήλες ,  Γιβραλτάρ, Ζευς =Σουέζ  αραβική ανάγνωση -γραφή) κ.α  Αυτοί έφτιαξαν και τον Ποσειδώνα θεό της θάλασσας, τα πρώτα θαλάσσια  πνεύματα (Σκύλλα-Χάρυβδι κ.α)    

 Οι  Έλληνες ήταν ταξιδιάρικος λαός Τούτο αποδεικνύεται από τους πανάρχαιους Ορφικούς Ύμνους( 6.000 χρόνια π.Χ) όπου αποδεικνύεται ότι γνώριζαν άριστη αστρονομία όπως λ.χ την  σφαιρικότητα της γης , τις κινήσεις των πλανητών , των αστερισμών ,  Ελληνικά είναι τα ονόματα των Ωκεανών(Ατλαντικός, Ειρηνικός, Ινδικός-Αρκτική, Ανταρκτική, Εύξεινος, Κασπία, Μεσόγειος  κ.α )  και τα ονόματα αρκετών χωρών και πόλεων της Βόρειας Ευρώπης,  Αμερικής και   Ωκεανίας ,   Ρωσίας κ.ο.κ  Έτσι εξηγείται ότι παντού υπάρχει Ελληνική παρουσία (πλάκες, γράμματα, σύμβολα, μύθοι, όπλα,  σχήματα,  όπως σβάστικες, μέδουσες, αετώματα, περιστύλιοι ναοί κλπ) Έτσι σήμερα όλα τα Μουσεία του  κόσμου  είναι γεμάτα με εκθέματα του πανάρχαιου Ελληνικού Πολιτισμού. Πολλά εξ αυτών βρίσκονται εκτός Ελληνικής  επικράτειας είτε λόγω της μετοικήσεως Ελλήνων σε αυτούς τους τόπους είτε λόγω εμπορικών ανταλλαγών με τους υπερπόντιες χώρες. Κυρίως οι Έλληνες έκαναν  εισαγωγές χαλκού , αργύρου, κεχριμπάρι δια θαλάσσης με  αντάλλαγμα αγγεία, κρασιά, λάδι κ.α

Ελληνίδες οι μούμιες του Περού όσο και τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Συνεπώς ουδέν μυστήριον  και ουδεμία έκπληξη και για τις κατάξανθες μούμιες της περιοχής Τσακνάυ του Περού η καταγωγή των οποίων εξηγείται από την μετάβαση αρχαίων Ελλήνων , αφού οι Βίκινγκς και άλλοι λαοί του Βορρά εμφανίσθηκαν πολύ αργότερα  ως θαλασσοπόροι(1000-900π.Χ) Αλλά και αυτοί υπήρξαν μαθητές των Κρητών τεχνητών που τους δίδαξαν την τέχνη όταν μετέβησαν στις Σκανδιναβικές χώρες για τον Κασσίτερο και Ηλεκτρον. Όπως πρόσφατα έχουν παραδεχθεί οι Κινέζοι αρχαιολόγοι ότι   οι  8.000 πήλινοι στρατιώτες που φυλάσσουν το βασιλιά τους, τον Τσιν Σι Χουάνγκ (Qin Shi Huang)» είναι Ελληνικής τεχνοτροπίας και ο σχεδιαστής και επιβλέπων πρέπει να ήταν  Ελλην. 

Δίδαξαν την ανθρωπότητα πως πρέπει να σκέπτεται Οι μεταναστεύσεις των Ελλήνων ποτέ δεν σταμάτησαν.  Άρχισαν από αμνημονεύτων χρόνων στην προϊστορική εποχή και συνεχίστηκαν και κατά την ιστορική εποχή και συνεχίζονται και σήμερον. Έτσι εξηγούνται μεγάλες εγκαταστάσεις ομογενών σε διάφορα σημεία της υδρογείου . Αυτοί γνώριζαν ασφαλώς  περισσότερα πράγματα για τον κόσμο της εποχής των, από όσα νομίζουμε εμείς οι σύγχρονοι ότι δεν γνώριζαν. Οι Έλληνες της Προϊστορικής εποχής(Πελασγοί) και ακολούθως και  της ιστορικής περιόδου δίδαξαν ολόκληρη την ανθρωπότητα «πως πρέπει να σκέπτεται»

Τέλος το Ελληνικό γένος έφτιαξε επτά(7) μεγάλους   Πολιτισμούς από αμνημονεύτων χρόνων μέχρι σήμερον, ήτοι:

1 / Προκατακλυσμιαίος 2/ Μινωικός, 3/  Μυκηναϊκός, 4/ Κλασικός, 5/ Αλεξανδρινός, 6/ Βυζαντινός, 7/ Ευρωπαϊκή Αναγέννηση (την  προετοίμασαν οι Έλληνες σοφοί που έφυγαν πριν και μετά την πτώση της Κωνσταντινουπόλεως  μετά  την κατάλυση της Βυζαντινής αυτοκρατορίας  από τους Τούρκους κατακτητές) Αν το ισλαμοφασιστικό και  ληστρικό  κράτος της Τουρκίας  δεν ενέσκηπτε στην Μεσόγειο αλλιώς θα ήταν σήμερα ο κόσμος. Αλλά η ιστορία δεν γράφεται με τα εάν, αλλά με την πραγματικότητα. Το αθάνατο Ελληνικό Πνεύμα μπορεί και τώρα να δώσει το νέο  Πολιτισμό στην παραπαίουσα Ανθρωπότητα   για  να την  βάλλει  στην Νοόσφαιρα, στην  Αρμονία  και   Ευημερία(3/8/23)

 Αμφικτύων

* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών

amphiktyon@gmail.com

http://amphiktyon.blogspot.com/

https://amphiktyon.org

Κυριακή 30 Ιουλίου 2023

Η ΠΥΘΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΙΓΗΣΕΙ - Τον 5ον αιώνα πήραν τα σκήπτρα οι Αθηναίοι στις τέχνες με το Φειδία, Ικτίνο τους αρχιτέκτονες των Μνημείων της Ακροπόλεως , με τους τρεις μεγάλους τραγικούς Ευριπίδη, Σοφοκλή και Αισχύλο , τους μέγιστους πολιτικούς και στρατηγούς Αριστείδη, Θεμιστοκλή , Μιλτιάδη , Περικλή, στην επιστήμη με τον Θουκυδίδη και στη φιλοσοφία με τον Σωκράτη..

 Ταξίδι στην αρχαία Ελλάδα: Η αρχαία Αθήνα

   Η ΠΥΘΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΙΓΗΣΕΙ 

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων 

Τον 5ον αιώνα πήραν τα σκήπτρα οι Αθηναίοι στις τέχνες με το Φειδία, Ικτίνο  τους αρχιτέκτονες των Μνημείων της Ακροπόλεως , με τους τρεις μεγάλους τραγικούς Ευριπίδη, Σοφοκλή και Αισχύλο  , τους μέγιστους πολιτικούς και στρατηγούς Αριστείδη, Θεμιστοκλή , Μιλτιάδη , Περικλή, στην επιστήμη με τον Θουκυδίδη και στη φιλοσοφία με τον Σωκράτη..

 Για τον Αισχύλο  το μέγιστο κατόρθωμα είναι η συμμετοχή του στη μάχη του Μαραθώνα και θα μείνει στη μνήμη της  ανθρωπότητας εσαεί , της δυτικής ελευθερίας έναντι της ανατολικής απολυταρχίας  το επίγραμμα : «…αλκήν δ’ ευδόκιμον Μαραθώνιον άλσος αν είποι και βαθυχαιτήεις Μήδος επιστάμενος»(Γέλα·για την ευδόκιμον ανδρεία του μπορεί να πει το Μαραθώνιον άλσος και ο Πέρσης με την πυκνή χαίτη που τον γνώρισε.)

Πριν από αυτούς οι Προσωκρατικοί Φιλόσοφοι καλλιέργησαν το έδαφος και το έκαναν εύφορο   στον Ελληνικό Κόσμο όπως     Θαλής, Αναξίμανδρος, Αναξιμένης, Πυθαγόρας, Φιλόλαος, Αρχύτας, Εμπεδοκλής, Ηράκλειτος, Παρμενίδης, Ζήνων ο Ελεάτης, Μέλισσος ο Σάμιος, Ξενοφάνης, Αναξαγόρας, Λεύκιππος, Δημόκριτος, Πρωταγόρας, Γοργίας, Πρόδικος, Ιππίας, Φερεκύδη κ.α’

 Και   πριν από τους προσωκρατικούς  στην προϊστορική εποχή: οι Αιγαίοι, Μινωίτες και Μυκηναίοι που δημιούργησαν λαμπρούς πολιτισμούς και τους διέδωσαν στην οικουμένη(Μίνωας της Κρήτης, Ερμής ο Τρισμέγιστος της Αιγύπτου, Ηρακλής, Ορφεύς, Περσεύς, Διόνυσος, Δρυίδες, Παλαμήδης, Ομηρος κ.α

Το 470 π.Χ  γεννήθηκε ο Σωκράτης η μεγαλύτερη φιλοσοφική μορφή όλων των εποχών, Ο Σωκράτης είναι γέννημα και θρέμμα της Αττικής γης και ιδιαίτερα της Αθήνας.

 Ο Χρυσούς Αιών  Ο  5ος Αιώνας κρατάει τα σκήπτρα σαν ο «Χρυσούς Αιών» των Αθηνών. Η  πνευματική ευφορία της Αττικής   συνεχίστηκε και τον 4ον  π. Χ αιώνα. Σε αυτόν ανήκει το πλατωνικό έργο που προκάλεσε τον θαυμασμό των αρχαίων Ελλήνων.

Και ο θαυμασμός για  την πόλη των Αθηνών γέννησε την απορία : Που οφείλεται η τόσο πλούσια πολιτιστική ευφορία και συγκομιδή ; Ποια ήταν η αιτία που συνέργησαν στην άνθηση και στην καρποφορία ενός συνολικού Πολιτισμού που μεγαλούργησε  σε όλους τους τομείς;

Αιτία το θαυμαστό κλίμα της Αττικής Ο Παναίτιος ο Ρόδιος ο  σχολάρχης της  Στωικής Σχολής των Αθηνών γοητευμένος από το έργο του Σωκράτους και του Πλάτωνος την απέδωσε στο θαυμάσιο Αττικό κλίμα. Η Αττική είπε και εννοούσε το φυσικό περιβάλλον , το ξηρό και ήπιο κλίμα, την καθαρή ατμόσφαιρα, τα δάση , τη θαλάσσια αύρα  κάνει τη χώρα  «των φρονίμων οιστική», δηλαδή χώρα που παράγει σοφούς. Και δεν είναι ο μόνος που έχει αυτή την γνώμη. Πριν από αυτόν ο Αριστοτέλης είχε δεχθεί ότι το φυσικό περιβάλλον με τους κλιματολογικούς του  κυρίως όρους διαμορφώνει το χαρακτήρα  και την πορεία της ζωής των ανθρώπων. Το περιβάλλον οιστρηλατεί και κεντρίζει το πνεύμα και το ενεργοποιεί να γεννήσει νέες ιδέες νέα έργα και να ανέβει ψηλότερα . Επομένως, η ιδέα για το περιβάλλον και την αξία του  έχει την αρχή του - όπως όλα- από τους αρχαίους Έλληνες οι οποίοι τα έκαναν πράξη και όχι  λόγια όπως σήμερα . Οι σύγχρονοι το ανακάλυψαν μόλις το κατάστρεψαν και τώρα κινητοποιήθηκαν για την σωτηρία του. Όμως με την ίδια  ιδεοληψία η οποία είναι αντίθετη προς το φυσικό νόμο και έχει σαν βάση την αύξηση της υλικής ευημερίας είναι βέβαιον ότι η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος θα συνεχισθεί παρά την περί του αντιθέτου σύγχρονη ρητορική.

Οι Έλληνες τον 5ον αιώνα ανακάλυψαν το άτομο και κατανόησαν τις απεριόριστες δυνάμεις που κρύβει μέσα του. Αυτό ενδυναμώνει τον άνθρωπο ο οποίος αποκτά εμπιστοσύνη στον εαυτόν του και ελευθερώνεται από πολλά δεσμά και προκαταλήψεις του παρελθόντος (θρησκευτικές  ,  προλήψεις κ.α) Την ίδια ώρα δημιουργεί στο άτομο το θαυμασμό και συγχρόνως το δέος και τις υποχρεώσεις του σαν πολίτης. Αυτά καταγράφονται στις τραγωδίες και μορφώνουν την αθηναϊκή     κοινωνία και γενικότερο τον Ελληνικό Κόσμο.

Τα αίτια της πτώσης Οι Έλληνες, από το 600 μ.Χ. μέχρι σήμερα, δεν έχουν σχέση μαθητείας με τους φιλοσόφους και τους ποιητές τους. Δεν «έκλεισαν τ’ αυτιά τους», τους απαγόρευσαν να τους ακούνε. Το δελφικό μαντείο δεν έπαψε τις απαντήσεις, το φίμωσαν. «…Οι θεοί δεν εγκατέλειψαν τις εστίες τους» μόνο στα βάθη του συλλογικού ασυνείδητου. Η μεταχριστιανική και σύγχρονη Ελλάδα είναι εντελώς διαφορετική απ’ την αρχαία, οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί κι η διαφορά δεν είναι αποτέλεσμα φυσικής εξέλιξης, αλλά ανθρώπινης επέμβασης. Πρόκειται για μια κοινωνία, έναν λαό, με αλλοιωμένη μνήμη, απότοκο βίαιης καταστολής που τελεί έκτοτε σε συνεχή καταστολή. Ποιος υπόδουλος αλλοτριωμένος πολιτισμός παρήγαγε σκέψη, για να παράξει και η Ελλάδα;

Αμεση ανάγκη επαναφοράς   αρχαίας γλώσσας και πατρώας θρησκείας Οι Έλληνες για να σωθούν από την οδό της απωλείας τους είναι ανάγκη να επαναφέρουν την αρχαία γλώσσα των σοφών και φιλοσόφων , να λατρέψουν την πατρώα θρησκεία τους και να μεταλαμπαδεύουν το αθάνατο Ελληνικό Πνεύμα στην παραπαίουσα Ανθρωπότητα

Το Χορικό « Αντιγόνη» του Σοφοκλή αρχίζει «Πολλά τα δεινά κουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει» Στην Αθήνα  βρήκαν έκφραση όλα τα κινήματα ιδεών ( Η  θεωρία του Καντ αποτελεί στο βάθος μια άλλη απάντηση από εκείνη του Πρωταγόρα στο  ίδιο πρόβλημα ) Για πρώτη φορά μπαίνει η Αλήθεια στο μικροσκόπιο και εξετάζεται ενδελεχώς. Σήμανε δραματική ώρα για τον άνθρωπο να στρέψει το φακό προς το εσωτερικό του και να βυθομετρήσει σε πλάτος και βάθος τον εαυτόν του πριν κάνει το άλμα στο Διάστημα. Θέλει τόλμη και θάρρος για να βγάλει ο άνθρωπος στην επιφάνεια  τα καλά και τα κακά που κρύβει στην ψυχή του. Αυτό τον άθλο έκανε ο Σωκράτης με την  «Αυτοπαρατηρησία» του και με τον θάνατο του με το κώνειο.    Πρωταγόρας σοφιστής και αυτός  έδωσε τον ορισμό ότι ο άνθρωπος  : «πάντων χρημάτων μέτρον, των μεν όντων ως εστίν , των δε ουκ όντων  ως ουκ εστίν»  Ο  Σωκράτης  « Αποκαλύπτει την ψεύτικη αυτοπεποίθηση επάνω στην οποία στήριξε τη ζωή του , τη δράση του , να του δείχνει ότι δεν γνωρίζει το εαυτόν του, να τον καλεί να στηρίξει τη ζωή του πάνω στην Αλήθεια , όχι στο ψεύδος»

Ας αναλύσουμε τη λέξη Α-λήθεια , σημαίνει αυτό που δεν έπεσε σε Λήθη( το «Α»  στερητικό)  Ο Σωκράτης είναι ο πρώτος που διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι έχουν πέσει σε λήθη:  Από πού ξεκίνησε ο άνθρωπος; Ποιος ο σκοπός του; Από πόσες φάσεις πέρασε  για να φθάσει ως εδώ ; Πως  ξεφύτρωσε   μέσα στο Σύμπαν μετά από  άπειρες   μεταλλάξεις ;  Πως όλα ξεκίνησαν από  αδιαμόρφωτο    Χάος;   Τι είναι αυτό που  μας  κρύβει την Αλήθεια κατά το μέγα πνεύμα τον Σωκράτη;  .Αυτό θέλει να δώσει στους ανθρώπους ο  «Δάσκαλος» σαν θεολογία ότι « ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ» και παράλληλα να διδάξει και ελέγξει τους ανθρώπους γύρω του. .( Τούτο ισχύει πρώτιστα για μας τους σύγχρονους Έλληνες που όχι μόνο λησμονήσαμε τους σοφούς  , φιλοσόφους μας ακόμη  και τους θεούς μας , αλλά τους κάναμε εχθρούς και τους πολεμάμε   Η Πυθία μας δίνει ακόμη μηνύματα).

Μετά τον Μεσαίωνα το πνεύμα μετακόμισε στη Βόρεια Ευρώπη και αργότερα στις ΗΠΑ σε ψυχρά κλίματα  και άλλαξε χαρακτήρα με την αλλαγή των κλιματολογικών όρων και την επίδραση των Αβραμικών δογμάτων. Εκεί οι άνθρωποι χρειάζονταν περισσότερη ενέργεια και οι  υλικές  ανάγκες ήταν αυξημένες . Αυτά δημιούργησαν την επιβάρυνση της  Γης  η οποία οξύνθηκε με την ανάπτυξη της τεχνολογίας . Η φτωχή αμφίεση του Σωκράτη ο οποίος χειμώνα καλοκαίρι ήταν με το ίδιο χιτώνα-παρόλο που καταγόταν από καλή οικογένεια- αλλά και οι μαθητές του ήταν ατημέλητοι(κουρελήδες) διότι ήθελαν να δείξουν ότι το ένδυμα της ψυχής είναι προτιμότερο από την εξωτερική αμφίεση. Το ιδανικό του Σωκράτη  ήταν να  κάνει τη ζωή του ανθρώπου ομόλογη με το Λόγο , με την Αλήθεια και συμβατή με το φυσικό νόμο. Την εποχή εκείνη έγινε η αντιπαράθεση του νέου ανθρώπου που ερχόταν στο προσκήνιο με τον παλαιό άνθρωπο που έφευγε. Αυτό είναι και το νόημα του λόγου του Περικλή στον «Επιτάφιο» για τους νεκρούς του πρώτου έτους του Πελοποννησιακού Πολέμου: Τότε ακούστηκαν φράσεις όπως: «Το ευδαίμον το ελεύθερον    το δ’  ελεύθερον το εύψυχον» «..κρίναντες μη περιοράσθε τους πολεμικούς κινδύνους» «Ανδρών γαρ επιφανών πάσα γη τάφος» κ.α που στην ουσία άλλαζαν την εποχή εκείνη. Σήμερα βρισκόμαστε σε μια παρόμοια φάση. Ο  παλαιός άνθρωπος   δίνει τη θέση του στο νέο άνθρωπο της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, του Λόγου , αλλά και του Μέτρου και του Μηδέν Αγαν και του σεβασμού προς τη Φύση στο φυσικό περιβάλλον ( 30/7/23)

Αμφικτύων

* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών

amphiktyon@gmail.com

http://amphiktyon.blogspot.com/

https://amphiktyon.org

Τρίτη 11 Ιουλίου 2023

ΑΙΔΗΨΟΣ, ΛΟΥΤΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΑ, ΔΙΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΝΑΤΟΥΡΑ, ΑΠΛΑ ΥΠΕΡΟΧΑ !!

Με την μοναδική θέα από το Στούντιό μας στην Αιδηψό θα το απολαύσουμε για ένα δεκαήμερο ! Όσο για την τιμή καλύτερα τηλεφωνήστε εσείς για να μάθετε γιατί δεν θα με πιστέψετε. 

Το πάρκιγκ μπροστα στο συγκροτημα με τα δεντρα που κανουν σκια στα αυτοκινητα, κατι πολυ σημαντικό για την προστασια των αυτοκινητων..

email:naturastudioss@gmail.com  Facebook: Natura studios 

 

Το Φέρι έφτασε στον Αγιόκαμπο και περιμένω να φύγει το αριστερο αυτοκίνητο για να μπορώ να ανοίξω την πόρτα του δικού μου για να μπώ...
 

Από Θεσσαλονίκη 260 χλμ  μέχρι τη Γλύφα και μετά το Φέρι για Αγιόκαμπο και μετά Λουτρά Αιδηψού 15 λεπτά δρόμος με το αυτοκίνητο, σύνολο 3,5 ώρες άνετο ταξίδι !

Από την επομένη αρχίσαμε τις περιοδείες μας στα γύρω μέρη. Πρώτη έξοδος τα Κανατάδικα στην Παραλία της Ιστιαίας και στην Ταβέρνα του Μπεκάτσα ! Τσιπουράκι με μεζεδάκι στις ξαπλώστρες 4 ευρώ !! Καφές αναψυκτικό και Τάβλι στα τραπέζια 5 ευρώ, Κουτσομούρες για το μεσημέρι που παραγγείλαμε για δυο άτομα, 20 ευρώ!!!  Θάλασσα πεντακάθαρη και με θέα απέναντι τον Παγασητικό κόλπο !!




Τσιπουράκι με μεζεδάκι στην ξαπλώστρα 4 ευρώ σύνολον !!!


Κάθε πρωί έκανα την βόλτα μου στο Λιμάνι της Αιδηψού, στο ψαρολίμανο, όπου οι ψαρόβαρκες φέρνουν φρέσκα ψάρια κι αν προλάβεις αγοράζεις σε πολύ χαμηλές τιμές, για παράδειγμα Καραβίδες 25 ευρώ το κιλό και Μπακαλιαράκια 10 !!! Το Στούντιό μας εκτός από όλες τις ανέσεις, ΤΒ, Αιρ κοντίσιον, Ψυγείο, έχει και κουζίνα με όλα τα κουζινικά και πιατικά !!



Αφού λοιπόν αγοράσαμε τις Καραβίδες μας και τα λαχανικά απο την Λαική, που στην Αιδηψό γίνεται κάθε μέρα, με φρέσκα παραδοσιακά προιόντα πρωτα σε νοστιμιά, πήγαμε στο Στούντιο για να τις μαγειρέψουμε !!

Εδώ η καραβιδομακαρονάδα !!!

Την επομενη το πρωί.πάμε στην δυτική πλευρά της πόλης όπου ειναι η πηγές με τα θερμά ιαματικά νερά

Εδω υπάρχουν φυσικές λεκάνες που αν αντεχεις την θερμοκρασια των 60 βαθμών μπορείς να μπεις στην μπανιέρα !! Αυτός ο παραθαλάσιος χώρος είναι δημόσιος και δωρεάν και περισσότερο καταλήζεται απο βαλκάνιους απο τις 6 το πρωί μέχρι και την νύχτα !!! Υπάρχουν και λουτρα σε κτήριο του δήμου, με μεγάλη πισίνα και υδροροές για μαζάζ που κοστίχουν 8 ευρώ καθε φορά που πάς, ενώ τια ιδιωτικά σε διάφορα ξενοδοχέια παιρνουν 6 ευρώ !! Ελλάς τα μεγαλεία σου !!


Μετά το μπάνιο μας στα θερμά λουτρά, πάμε για καφεδάκι και ταβλάκι σε ένα Καφέ και φυσικά για ένα μπάνιο στη Θάλασσα στους Ωραιούς, ένα τουριστικό μέρος με μεγάλη ακρογιαλιά και πολλά καφέ-ταβέρνες. Εμείς διαλέξαμε το πιό απόμερο και πιό ήσυχο.

Ενα χελιδονάκι ρεμβάζει το ήσυχο πρωινό στην τέντα μια ψαρόβαρκας !!

Το βράδυ ήρθαμε στα Θερμά-Σίλλα, ένα πολυτελές ξενοδοχείο που δέχτηκε στο παρελθόν μεγάλες προσωπικότητες... Από εκεί θα δούμε απόψε την Πανσέληνο, γιατί έχει μια προβλήτα, ένα μπαλκόνι μέσα στη θάλασσα με τραπέζια που κάθεσαι και απολαμβάνεις την θέα, τρώγοντας ότι θέλεις ! Εμείς διαλέξαμε Λουκουμάδες με παγωτό !  Στην εικόνα που βλέπουμε στη μέση αυτό το Άσπρο κτίριο και από πίσω του το κόκκινο είναι τα δυο πολύ παλιά ξενοδοχεία που ερχόταν προσωπικότητες την εποχή τού 1860 που εγιναν !! Τώρα είναι ερειπωμένα και περιμένουν κάποιος να τα ανακατασκευάσει ...

 Το ξενοδοχείο Ανάκτορο , το Θερμά Σίλλα

Εδω θα κατσουμε για να δουμε αποψε την Πανσέληνο ! Στα δυτικά βλέπουμε απέναντι τα Λουτρά των Γιαλτρών κατω και το χωριό την Γιάλτρα επανω...

Και μόλις σκοτείνιασε, να η Πανσέληνος να βγαίνει μέσα από την θάλασσα από τα νοτιοανατολικά !


Μια τεράστια Πανσέληνος μπροστά μας !

ΕΝΑ ΥΠΕΡΟΧΟ ΘΕΑΜΑ !!

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΙΝΗ ΜΟΥ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΨΑΡΟΛΙΜΑΝΟ ΤΗΣ ΑΙΔΗΨΟΥ, ΕΡΓΑΤΕΣ, ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΜΑΖΕΎΟΥΝ ΤΑ ΔΙΧΤΙΑ ΤΗΣ ΤΡΑΤΑΣ.... Να αναφέρουμε σχετικά με τις τράτες που έχουν χαλάσει την ισορροπία της υποθαλάσσιας ζωής με τα κιούπια που χρησιμοποιούν για να πιάνουν τα Χταπόδια, μικρά μεγάλα και τα δίχτια που ξύνουν στην κυριολεξία τον βυθό και βγάζουν τα πάντα, όπως μας λένε οι ψαράδες από τις ψαρόβαρκες... Τί να μας αφήσουν εμάς με τέτοια μηχανήματα δεν μένει τίποτα !!

ΚΑΙ ΝΑ ΦΑΝΗΚΕ Ο ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΑΡΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΨΑΡΟΒΑΡΚΆ ΤΟΥ, ΘΑ ΦΕΡΝΕΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΛΙΓΕΣ ΚΑΡΑΒΙΔΕΣ, ΘΡΑΨΑΛΑ, ΚΑΙ ΜΠΑΚΑΛΙΆΡΟΥΣ... ΤΑ ΧΤΑΠΌΔΙΑ ΤΑ ΜΑΖΕΨΑΝ ΤΑ ΚΙΟΥΠΙΑ ΜΙΚΡΑ ΜΕΓΑΛΑ......

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΑΒΙΔΟΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑ ΜΑΣ !!!

ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΑ ΦΕΡΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΙΤΣΑ ΣΤΗ ΑΙΔΗΨΟ ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ ΟΛΗ ΜΕΡΑ !!

Επισκευτίκαμε και αλα μερη εδω γύρω, όπως τα Ήλια για ψαράκι το βράδυ, τις Ροβιές για τσιπουρακι ταβλάκι και μπανάκι, Τον Άγιο, για Κοντοσούβλι και Ζιγούρι !! Τον Άγιο Νικόλαό για ψαράκι ή φάφλα με παγωτό, τον Αγιόκαμπο για γλυκά και ότι άλλο εχεις όρεξη και φυσικά την παραλία της Αιδηψού με τις δεκάδες Καφέ και Ταβέρνες για όλα τα βαλάντια... Τα Λουτρά Αιδηψόυ είναι η αρχόντισα της Εύβοιας που δεχεται και μεγάλες προσωπικότητες και Πουλμαν με ΚΑΠΗ από διάφορα μέρη... Όλοι καλοί και όλοι καλοδεχούμενοι !

Να πούμε και τις εντυπώσεις μας από το οδικό δίκτυο της περιοχής, τώρα που απέκτησε και περιφερειακό δρόμο η Αιδηψός με ωραίες και κατατοπιστικές σημάνσεις, αλλά και για τους άλλους επαρχιακούς δρόμους που η κακοσυντήρηση είναι εμφανής με λακκούβες υπερβολικού μεγέθους...

Μας άρεσε όμως και του χρόνου να`μαστε καλά να ξαναπάμε....

Νικόλαος Παζαίτης

NIKOS PAZAITIS

Nikolaos Pazaitis