Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019

Ο αστερισμός των Πλειάδων... ( Πούλια )


Αποτέλεσμα εικόνας για Ο αστερισμός των Πλειάδων... ( Πούλια )
Οι Πλειάδες ήταν κατά την μυθολογία:
"Συντρόφισσες της θεάς Άρτεμης, ήταν οι εφτά κόρες του Τιτάνα Άτλαντα και της Ωκεανίδας Πλειόνης που γεννήθηκαν στο όρος Κυλλήνη (και θεωρούνταν θεότητες του βουνού) κατά την Ελληνική μυθολογία. Ήταν οι αδελφές των Εσπερίδων, των Υάδων, του Ύαντα και της Καλυψούς. Οι Πλειάδες ήταν Νύμφες στην ακολουθία της θεάς Άρτεμης, και μαζί με τις Υάδες αποκαλούνταν "Ατλαντίδες", "Δωδωνίδες" ή "Νυσιάδες", οι τροφοί και δασκάλες του μικρού θεού Διονύσου. 



Αποτέλεσμα εικόνας για Ο αστερισμός των Πλειάδων... ( Πούλια )


Την ύπαρξή τους οι αρχαίοι Έλληνες εμπνεύσθηκαν από τον ομώνυμο αστερισμό, που στα νεώτερα χρόνια έγινε γνωστός ως Πούλια και που τις συσχέτιζαν με την βροχή . Από την ένωσή τους με το θεό Δία, τον θεό Ποσειδώνα και τον θεό Άρη γεννήθηκαν θεοί και ήρωες."

Η Μαία, πρωτότοκη και ομορφότερη, ήταν μητέρα του θεού Ερμή, από τον θεό Δία.
Η Ταϋγέτη, μητέρα του πρώτου βασιλιά της Σπάρτης Λακεδαίμονα, από τον θεό Δία.
Η Ηλέκτρα, ήταν μητέρα του Δαρδάνου, γενάρχη των Τρώων και του Ιασίονος, επίσης, από τον θεό Δία.
Η Στερόπη, υπήρξε σύζυγος (ή μητέρα) του ήρωα Οινόμαου, από τον θεό Άρη.
Η Κελαινώ, μητέρα του ήρωα Λύκου και του Ευρύπυλου, βασιλιά της Κυρήνης, από τον θεό Ποσειδώνα.
Η Αλκυόνη, ήταν μητέρα του Υριέα και της Αιθούσης, επίσης, από τον θεό Ποσειδώνα.
Η Μερόπη, η νεότερη των Πλειάδων που ο Ωρίων προσπάθησε να φλερτάρει, ήταν σύζυγος του Σίσυφου και μητέρα του Γλαύκου και άλλων γιων. Επειδή παντρεύτηκε έναν θνητό έγινε και εκείνη θνητή και γι'αυτό όχι μόνο κάποια στιγμή πέθανε αλλά και το δικό της άστρο είναι το λιγότερο φωτεινό, σε σύγκριση με τις αδερφές της....




Η εικόνα ίσως περιέχει: νύχτα

 Οι Πλειάδες, ή αλλιώς το σύμπλεγμα M45 είναι ένα από τα πιο γνωστά αντικείμενα στον νυχτερινό ουρανό. Με γυμνό μάτι, οι Πλειάδες μοιάζουν με μία μικροσκοπική Μικρή Άρκτο. Παρατηρητές με καλή όραση θα εντοπίσουν εύκολα 7 αστέρια, και αυτό δίνει στις Πλειάδες το ψευδώνυμό τους - οι Επτά Αδελφές. Στην πραγματικότητα, το σύμπλεγμα περιέχει πάνω από 1.000 αστέρια.

Το σύμπλεγμα είναι μια πολύ νέα συστάδα, και κυριαρχείται από καυτά, μπλε αστέρια. Το M45 περνά μέσα από ένα σύννεφο σκόνης στον Γαλαξία μας. Ως αποτέλεσμα, το μπλε φως από τα φωτεινότερα αστέρια ανακλάται από το φόντο της σκόνης, προκαλώντας έτσι ένα μπλε νεφέλωμα γύρω από το σύμπλεγμα.


 Αρρα: Οι πλειάδες, το m45 είναι ένα από τα πιο εξέχοντα αντικείμενα στον νυχτερινό ουρανό. Στο γυμνό μάτι, οι πλειάδες μοιάζουν με μια μικρή μικρή άρκτος. Παρατηρητές με καλή όραση θα αναγνωρίσουν εύκολα 7 αστέρια, και αυτό δίνει στις πλειάδες το παρατσούκλι του - τις επτά αδελφές. Στην πραγματικότητα, το σμήνος περιέχει πάνω από 1,000 αστέρια.

Σε αυτή την εικόνα, ο βορράς είναι πάνω. Αυτή η εικόνα έχει κουρεμένα στο 95 % του αρχικού πλαισίου. Αυτή η εικόνα κέρδισε την πρώτη θέση στο astrophotogallery. Η κατηγορία εύκολη διασποράς του org για τον Ιανουάριο του 2014! - από την βάλερι ρόζεν.


https://www.universetoday.com/34994/messier-45-pleiades/


Vassilis Demertzis

ΤΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ !! - Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΧΙΛΙΕΤΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΒΑΘΟΣ - Ο καθηγητής Αδαμάντιος Σάμψων που απέδειξε οτι δεν καταγόμαστε από Ινδοευρωπαίους και δεν πήραμε το αλφάβητο μας από άλλους με τα ευρήματά του μιλάει όλα όσα ανακάλυψε και πόσο μεγάλη αξία έχουν για την πατρίδα μας

Γιατί έγινε ι συμβιβασμός με τα Σκόπια - Νικητές οι Πολιτικοί ...Χαμένοι οι Πολίτες από τις Συμφωνίες

ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ...!!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjGbqeVCETDb_WLIOgfrvG2c0US9_4TLWJhbD_eSPKz-UqSXnAnZLXxNxF8KLfPAWG2t6NrszK76UcWHGjXjhgdHzvo_qFDnR13WayUfXIDBLhOJkfZQki8TavN_R7n4G1TGzssAOiKLcs/s1600/uhjnj87.jpg

ΕΙΝΑΙ Η ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ...!!ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ...!!ΕΠΕΒΑΛΛΑΝ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥΣ ΑΚΡΑ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΣΙΩΠΗ...!!

ΕΝΑΣ ΥΠΟΓΕΙΟΣ θάλαμος που περιέχει 130 αρχαία ελληνικά αγάλματα ανακαλύφθηκε στην Αθήνα πριν από 25 χρόνια. Αλλά κανείς μέχρι τώρα δεν έχει κατορθώσει να νικήσει το τέρας της ελληνικής γραφειοκρατίας που εμποδίζει το άνοιγμα της καταπακτής, ώστε τα αγάλματα να έρθουν στο φως. Πρόκειται για μια ακόμη «σκοτεινή» ιστορία, σχετικά με ανακαλύψεις που παραμένουν στο σκοτάδι, επειδή υπάρχει μεγάλη απροθυμία από τις Αρχές.


Και αυτό τη στιγμή που ξένοι λαοί, που εμφανίστηκαν πολύ όψιμα στο προσκήνιο της ιστορίας, προσπαθούν να οικειοποιηθούν την παράδοση και τον πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων. Η δικαιολογία που προβάλλει το Υπουργείο Πολιτισμού είναι ότι η μυστηριώδης υπόγεια αίθουσα βρίσκεται σε ιδιωτικό χώρο και κανείς δεν θέλει να εμπλακεί σε μια νομική μάχη με τους ιδιοκτήτες. Ο θάλαμος ανακαλύφθηκε τυχαία, όταν δύο φίλοι παρατήρησαν στο χώρο που χτιζόταν μια οικοδομή, ένα άνοιγμα στο έδαφος, δίπλα στα θεμέλια του νέου κτιρίου. Ρίχνοντας στην τρύπα ένα αναμμένο χαρτί, είδαν ότι υπήρχαν σκάλες που οδηγούσαν βαθιά μέσα στο έδαφος.

Οι δύο φίλοι κατέβηκαν τη σκάλα με τη βοήθεια κεριών. Και αυτό που είδαν τους άφησε άναυδους. Ο υπόγειος θάλαμος με τα αγάλματα O Κωνσταντίνος Κυπαρίσσης, ένας από τους δύο φίλους που έκαναν την ανακάλυψη, περιγράφει το γεγονός: «…Πετάξαμε μέσα την αναμμένη εφημερίδα και οι φλόγες αποκάλυψαν την αρχή μιας σκάλας. Στο τέλος της, και σε βάθος τριών μέτρων ή λίγο περισσότερο, υπήρχε ένα δωμάτιο∙ στα δεξιά του δωματίου υπήρχε το άγαλμα μιας θεάς με ύψος περίπου 1,80 μέτρα – έναν μεγαλοπρεπές άγαλμα. Η αριστερή πλευρά του προσώπου της ήταν ημιτελής. Στη δεξιά πλευρά της θεάς υπήρχε το άγαλμα ενός λιονταριού και δίπλα το γυμνό άγαλμα του Διογένη (του ιδρυτή της κυνικής φιλοσοφίας). Πιο δίπλα υπήρχε το άγαμα της θεάς Αθηνάς. Το δωμάτιο ήταν μακρόστενο, και στις πλευρές του, δεξιά κι αριστερά, υπήρχαν πολλά ολόσωμα αγάλματα.
 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgK2ONDxfI7bzN4nv5IWuifGVvRMvZKZT384zQy0wBlBzMqLNoWYHwLJX0d4uA4TdkbyCbAVIsflXCpi5h2wUtimOfX0D3C5yRLE0OvtDhRnDbjucNaKPP8wICCZl4aZSDbH2rqUUeHPv8/s1600/ujhj887.jpg
Μετά από είκοσι μέτρα δεν υπήρχε οξυγόνο, αλλά το δωμάτιο συνεχιζόταν κι άλλο…»

O Κωνσταντίνος Κυπαρίσσης μαζί με το φίλο του μέτρησε συνολικά 130 ακέραια αγάλματα. Υπάρχει η φήμη ότι το δωμάτιο, με τον πλάτους 4 μ. σαν σήραγγα διάδρομο, ήταν ένα από τα εργαστήρια του κορυφαίου γλύπτη, ζωγράφου και αρχιτέκτονα Φειδία, του σημαντικότερου από τους καλλιτέχνες της κλασικής εποχής. Ο Φειδίας (490 430 π.Χ.), που είχε τη γενική επιστασία της ανοικοδόμησης των ναών της Ακρόπολης και πρωτίστως του Παρθενώνα, φιλοτέχνησε, μεταξύ άλλων, το περίφημο χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου για το σηκό του Παρθενώνα (446-438 π.Χ.), που είχε κολοσσιαίο μέγεθος (11,5 μ.) και αποτέλεσε καινοτομία στην τεχνική των λατρευτικών αγαλμάτων.
 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjaxp26hcxpseO2Ps_q8N9yf06gYzVJs5k7av88R-6u-QVg8BvY_z2_05XjN1rKApEsdSeGFh8Oy8kNwDL1pbE3JlaG4Iw6cjo6KNwtPuYCK19C73KikzflaSuZ5ecldOVa5LiG-1tR1xY/s1600/olmn87.jpg
Αναπαράσταση του χρυσελεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς στον Παρθενώνα. (Drawing by Candace Smith).
 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhOZpE_tPl8xTu3luP-f-PR6KTNz8tCMzMlMqkYO6UEmLgnzZdVA38lv2zM9LbYPBZTdvL8Ly_RlxOSlUv-cfKPsV_k-_Opkiojs8NOGQNxqCPbr1Pp6s8msI8bqD1SB7OWFyRYX8tW4fo/s1600/jjmkllk89.jpg
Στην Ολυμπία, ο Φειδίας φιλοτέχνησε το κολοσσιαίο χρυσελεφάντινο άγαλμα του Μειλίχιου Διός, ύψους 11 μ., που ήταν τόσο μεγαλειώδες, ώστε περιελήφθη στα επτά θαύματα του κόσμου. Άλλοι πάντως συμπεραίνουν από τον μεγάλο αριθμό των αγαλμάτων, ότι ο υπόγειος διάδρομος οδηγούσε πιθανώς σε έναν ναό.
Θα περίμενε κανείς ότι μια τόσο σημαντική ανακάλυψη θα κινητοποιούσε το Υπουργείο Πολιτισμού και την Αρχαιολογική Υπηρεσία να σπεύσουν επί τόπου για να διεξάγουν περαιτέρω έρευνες. Ευτυχώς, όμως, κάτι τέτοιο δεν έγινε, γιατί θα ερχόταν σε αντίθεση με την ακολουθούμενη νεοελληνική πρακτική της πλήρους αδιαφορίας.
 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgR29SL_Z3fjEaJCbjjmZYG_6MdlMifqCqy2Qetzs8PcxG2a89dSbrJzNfsrQBVi_EhF3Tx1UWO0E2WPBNbpljtRM9X-IQrBtqpQUZrkLiNjTQl1i4NrSeCk5Br9Rk_0ShlFSI9A3e-ZU8/s1600/uhk8.jpg
Ο Κωνσταντίνος Κυπαρίσσης μίλησε με έναν δικηγόρο, ο οποίος τον συμβούλεψε να μην πει τίποτε σε κανέναν, αλλά να γράψει μια επιστολή προς το Υπουργείο Πολιτισμού με την οποία θα γνωστοποιούσει την ανακάλυψη. Έτσι και έγινε. Η πρώτη επιστολή εστάλη στο υπουργείο την 1η Μαρτίου 1988. Έκτοτε ακολούθησαν πολλές άλλες επιστολές. Χάθηκαν όμως στους λαβύρινθους του υπουργείου, καθώς με κάθε αλλαγή της κυβέρνησης γινόταν και αλλαγή υπουργού.

Αρχαίοι ελληνικοί θησαυροί. Οι ξένοι τους προβάλλουν, ενώ εμείς τους αποκρύπτουμε, παρ’ όλο που είναι εθνική κληρονομιά. Πού οφείλεται αυτή η ολιγωρία; Είναι τυπικό παράδειγμα γραφειοκρατικής ανικανότητας, ή υπάρχουν άλλοι λόγοι που ό,τι κάνουν το κάνουν στα κρυφά

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg1Cfvk5tVJ2R7EnvOe_-ll9enGYiDGWEPOaWFeBajGqGmc_3TKrnTqa5OFaF27_TgE3rO5IKOJLj8eZUbZyLoNFEr3nffMLE7ZA_FIhZnti5bzc8RWHtQN6El1gHIu7Y5FmQ2_bUFlGDQ/s1600/unm87.jpg 

Μια ακόμη επιστολή στάλθηκε στις 20 Αυγούστου 2003. Το 2004, και μη έχοντας πάρει καμιά απάντηση, ο κ. Κυπαρίσσης απευθύνθηκε στον τότε πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή και το ίδιο έκανε το 2006 και το 2007. Όμως, στου κουφού την πόρτα… Παρ’ όλα αυτά, γίνονται και θαύματα. Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά την ανακάλυψη, ο κ. Κυπαρίσσης έλαβε την πρώτη του απάντηση. Στις 20 Μαρτίου 2007, το Υπουργείο Πολιτισμού έστειλε μια επιστολή με την οποία τον ευχαριστούσε για το… ενδιαφέρον του και του ζητούσε να… δηλώσει αυτά που είχε βρει. Εναρμονισμένη με τα πολιτικά ειωθότα, η επιστολή ανέφερε ότι, εάν το πράξει, θα λάβει ανταμοιβή και αναγνώριση.
 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj2EwPfyVDM-8kaz9ASTFyaZs7MBrzBlwr8Abdah8XItMxNA6V5IaniCHs1_SVJYwzTvEo4LnhEm_dG51Yita1Y5K_fWSLyvcMwBWo7a1ZwLLYk_XqtMLLTny1Xb8KZT8cYUcshXGkDQt8/s1600/trhyjjk76.jpg
Την ίδια μέρα, ο κ. Κυπαρίσσης έλαβε μια δεύτερη επιστολή, η οποία του ζητούσε να οδηγήσει τους αρχαιολόγους της υπηρεσίας στον τόπο της ανακάλυψης. Αμ” έπος, αμ” έργον. Μια ομάδα 17 ατόμων, αποτελούμενη από αρχαιολόγους, κυβερνητικούς παράγοντες και νομικούς επισκέφθηκε την επίμαχη τοποθεσία. Στο μεταξύ η είσοδος είχε καλυφθεί με άσφαλτο. Παρ’ όλα αυτά, το στρώμα της ασφάλτου ήταν λεπτό και μπορούσε άμεσα να μετακινηθεί, αποκαλύπτοντας την μαρμάρινη είσοδο, χωρίς να χρειαστεί περαιτέρω ανασκαφή.

Το εργαστήριο του Φειδία στην αρχαία Ολυμπία.
 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgJRCLVMuqxx83cJnQgP9hgCQRt3V2r84V9aYjfy7kWfYmEKgm8a9JI8XpGMfjsy4Bm6aRXGEzsSERcasjPtznT6cY63hv5zHeP8wiYD6wUXWwFy8VD67oi01Yp7px2Mlik2gIkvjk3AbY/s1600/tghjuuu32rvb5.jpg 

Την επόμενη μέρα, ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης απέστειλε νέα επιστολή στον κ. Κυπαρίσση με την οποία τον ενημέρωνε ότι επειδή ο τόπος ανήκει σε ιδιώτη και η είσοδος καλύπτεται με άσφαλτο, δεν επιτρέπεται η ανασκαφή και ως εκ τούτου δεν μπορούν να ελέγξουν αν οι ισχυρισμοί του ήταν αληθείς ή όχι.

(Φαίνεται πως αγνοούσαν ότι υπάρχουν συσκευές που μπορούν εύκολα να εντοπίσουν αν υπάρχει κενός χώρος κάτω από την επιφάνεια του εδάφους και ότι αυτό δεν απαιτεί καμία γεώτρηση).

Η ιστορία δεν σταματά εδώ. Λίγες μέρες αργότερα, ο δικηγόρος του κ. Κυπαρίσση πήγε στην περιοχή και διαπίστωσε ότι η άσφαλτος πάνω από την είσοδο ήταν νωπή, που σημαίνει ότι κάποιος είχε σκάψει στο σημείο αυτό και στη συνέχεια το σφράγισε πάλι.

Έκτοτε, άκρα του τάφου σιωπή. Τίποτα δεν ακούστηκε ξανά ούτε από το Υπουργείο Πολιτισμού ούτε από την Αρχαιολογική Υπηρεσία

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhRvdxGUEUtLOQwLzBIT5oXzunIMcPTDuyMOK5WSJOap7qAOBbQ_B9eiebF4oJ6CAciv_IYorzTyPVlO0qoGLtwDIuRfu99SgrFYvhDBId3UffX35L9n4Zs_D1cefSm0bMwqVeQtobJ4Bc/s1600/jbhg6778.jpg 

Ο δικηγόρος του κ. Κυπαρίσση επικοινώνησε με το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και τους έδωσε όλα τα σχετικά έγγραφα και τις επιστολές, καθώς και λεπτομέρειες σχετικά με τον τόπο και την υφιστάμενη κατάσταση. Το Αρχαιολογικό Συμβούλιο εξεπλάγη διότι δεν ενημερώθηκε ποτέ γι’ αυτό. Τα μέλη του έδειξαν ενθουσιασμένα με τις πληροφορίες και υποσχέθηκαν ότι θα διερευνήσουν άμεσα την υπόθεση και ότι θα τον ενημερώσουν σχετικά. Κάτι που δεν συνέβη ποτέ.

Στο βίντεο που ακολουθεί, ο δικηγόρος του κ. Κυπαρίσση αναφέρεται στην περίεργη αυτή υπόθεση.

Αποκρύπτουν τεράστιο αρχαιολογικό θησαυρό

jdimi1@optusnet.com.au 


 

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2019

ΈΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΥΠΑΤΙΑ. ΑΣ ΤΟ ΜΑΘΟΥΝ ΚΙ ΟΙ ΑΜΌΡΦΩΤΟΙ...





Γράφει η Ελένη Μανιωράκη

ΥΠΑΤΙΑ
(Ελληνίδα φιλόσοφος)
(Αλεξάνδρεια 4ος -5Ος μΧ αιώνας )


Θρήνησε Δία κι εσείς Ολύμπιοι θεοί ξυπνήστε
και θρηνήστε την όμορφη ΥΠΑΤΙΑ την Αλεξανδρινή.
την τελευταία πρόμαχο της σκέψης της αρχαίας,
που Μαραθώνες φύλαξε σε χώρα μακρινή.

Άνοιξη ήταν ,μια άνοιξη ράθυμη και πανούργα,
που υποσχόταν έρωτες ,αγάπες κι ομορφιές.
Μα αλλιώς το αποφάσισαν τα οργισμένα στίφη ,
που στης αγάπης τ ’όνομα σκορπούσαν μαχαιριές.

Η αμαρτωλή Αλεξάνδρεια, πόρνη φτιασιδωμένη
π’ αγκομαχούσαν πάνω της του κόσμου οι φυλές,
και που το πνεύμα τ’ άφθαρτο το ελληνικό ανθούσε ,
από ιδέες ξενόφερτες δέχεται απειλές.

Ήταν μια λυγερόκορμη, μια Έλληνίδα κόρη ,
που σ’ εσχατιές κρατ’ άσβηστο το φως τ’ αληθινό.΄
και τα σοφά τα λόγια της μοσχοβολούν ΕΛΛΑΔΑ,
σε ταραγμένο δύσκολο και ύπουλο καιρό.

Τον ήλιο είχε στα μαλλιά , την αστραπή στα μάτια,
φεγγοβολούσε αρχαία θεά, η άγια της μορφή,
Μα του κακού οι δαίμονες με το σταυρό στο χέρι,
στην ΥΠΑΤΙΑ έστησαν ενέδρα δολερή.

- Είν’ άπιστη ,είναι μάγισσα ,υπηρέτρια του διαβόλου»
κραύγασαν σαν διαλάλησε «είμαι Ελληνίδα εγώ
και κουβαλώ στις πλάτες μου αιώνων ιστορία΄
του μέγιστου πολιτισμού εγώ ‘μαι το παρόν».

Πρώτα γυμνώνουν το κορμί το άσπιλο το θείο
κι αφού βορρά το άφησαν σε μάτια αμαρτωλά,
με κοφτερά το ξέσχισαν όστρακα ακονισμένα
κι απέκοψαν την κεφαλή με τ’ όμορφα μαλλιά.

Κομμάτια η σάρκα η ολόλευκη πετιέται στα σοκάκια.
Ρέει το αίμα τ’ άλικο, τ’ αγνό, τ’ ελληνικό.
Σαν κόρεσαν τη λύσσα τους τα αιμοβόρα κτήνη,
ρίχνουν τα μέλη στην πυρά να κάψουν το κακό.

Αγία δεν την έχρισαν την πάνσοφη Ελληνίδα,
η μνήμη της πετάχτηκε στο άπειρο γυμνή,
στο πάνθεο το ελληνικό της πρέπει όμως μια θέση
και κάθε γνήσιος Έλληνας πρέπει να την υμνεί.

Μα έγινε αστέρι αθάνατο στα ουράνια τα πλάτη,
αγγελιοφόρο μήνυμα στη δουλωμένη γη ,
πώς ξύπνησαν οι αρχέγονες οι κοιμισμένες μνήμες
κι η Ελλάδα πάλι θα γενεί νέα φωτός πηγή.

Θρήνησε Αλεξάνδρεια την ΥΠΑΤΙΑ που χάνεις ,
ας κρατήσουμε στη μνήμη της ενός λεπτού σιγή.
στην όμορφη φιλόσοφο την Ελληνίδα κόρη,
την ΥΠΑΤΙΑ την άγνωστη την Αλεξανδρινή

Τώρα που «ήγγικε ο καιρός» ώ !Έλληνες τολμήστε,
στης ΥΠΑΤΙΑΣ τα βήματα να γίνουμε ουραγοί
και με το φως το ελληνικό π’ αναίσχυντα μας κλέβουν
ν’ ανάψουν φάροι φωτεινοί σ’ ολόκληρη τη γη

Ελένη Μανιωράκη

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 9 Φεβρουαρίου 2020
Ο Νίκος Παζαίτης απήγγειλε το ποιήμα για την Υπατία της Ελένης Μανιωράκη, στην εκδήλωση μνήμης και τιμής για την Υπατία που έγινε απο τον Πολιτιστικό Συλλογο ''Προμηθέας Πυρφόρος''