Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2018

Π Ο Λ Υ Ν Ο Μ Ο ΑΙ Σ Χ Ι Σ Τ Ο Ν . - Εμμέτρως πλην σαφώς … αριθ. 266 σ α τ ι ρ α

Φωτογραφία του Γιώργος Ψαρέλης.

σ α τ ι ρ α
Π Ο Λ Υ Ν Ο Μ Ο ΑΙ Σ Χ Ι Σ Τ Ο Ν .

Σαφώς θα υπερψηφιστεί , σαφώς και θα περάσει
τους εκατόν πενήντα τρεις κολούμπρα έχει πιάσει

τρέμουν για την καρέκλα τους , τρέμουν για την κουτάλα
τις μερσεντές , το άσυλο, μαζί και όλα τ’ άλλα

γι αυτό με βλέμμα ένοχο, σκυφτοί προσκυνημένοι
κότες που πήραν διαταγή , όλοι πειθαρχημένοι

<< σε όλα ναι >> θα απαντούν αυτό είπε το κόμμα
αλλιώς θα ‘ χουν συνέπειες , τους τρώει το μαύρο χώμα…

Αφού πρώτα συζητηθεί και κάνουν πως μαλώνουν,
όσο οι << καυγάδες >> διαρκούν κάποιοι θα χαλαρώνουν

θα πάρουν τον υπνάκο τους καθότι πληρωμένος
έξτρα μας τον χρεώνουνε και διπλοχρεωμένος

υπερωρία πιάνεται, βαρέα ανθυγιεινά
διότι δεν βολεύονται στα έδρανα καλά,

θυσία όμως γίνονται για χάρη του λαού
σκληρή η ζωή και δύσκολη αυτή του βουλευτού.

Όμως ας δούμε γενικά εν τάχει κι ακριβώς
αυτό που θα ψηφίσουνε « Εμμέτρως πλην σαφώς »

Το πολυνομοσχέδιο …<< χαριστική βολή>>
συνέταξαν οι εταίροι μας τό ‘στειλαν στην βουλή

και είπαν : <<πάρ’ το ψήφιστο, πέρνα το όπως είναι
και μόλις υπερψηφιστεί στ’ ακουστικό σου μείνε

ίσως κάτι σου δώσουμε έναντι για τη δόση
αν τα προαπαιτούμενα όλα έχουν τελειώσει

κι αν η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί
αλλιώς η εκταμίευση σαφώς θ’ ακυρωθεί.

Το πολυνομοσχέδιο Έλληνες κι Ελληνίδες
δεν λέει μόνο για μισθούς, συντάξεις κι απεργίες,

κόβει τα επιδόματα τριτέκνων , πολυτέκνων,
οι τράπεζες θ’ αρπάζουνε τα σπίτια των … αστέγων,

γι αυτό και πλειστηριασμούς αμέσως διατάζει
η σωτηρία τραπεζών αυτό πρώτα τους νοιάζει

και άλλα άρθρα επαχθή, νόμους και … υπονόμους
που θα περάσουν σίγουρα μ’ αυτούς τους … ιπποκόμους.

Στόχος η εξαθλίωση κι άλλο της κοινωνίας,
άμεση φτωχοποίηση , πτώση οικονομίας

κι ως πεινασμένους , άνεργους, φτωχούς , κατατρεγμένους
ρακένδυτους, και άστεγους περίπου … τελειωμένους

να έρθουν οι … γενναιόδωροι φύλακες άγγελοί μας
που αιώνες λιγουρεύονται την σπάνια φυλή μας

κι άλλο τόσο τη χώρα μας, κήπο του παραδείσου,
να κατακτήσουν τελικά χωρίς να πολεμήσουν

γιατί όταν με πόλεμο πήγαν να… βάλουν χέρι
<< α έ ρ α >>τους φωνάξαμε και πάθανε χουνέρι.

Δεν μπόρεσαν με πόλεμο, δεν μπόρεσαν με σφαίρες
Άλλαξαν τώρα οπλισμό, ήρθαν και άλλες μέρες

Το χρήμα πλέον κυβερνά μας πιάσανε στον ύπνο
Μας δίναν χρόνια δανεικά,<< ζήτα κι εγώ σου δίνω…>>

κι όταν το χρέος έφθασε εκεί που είχαν στόχο
πολύ απλά, πολύ γλυκά μία κουβέντα μόνο:

<< δώστε μας πίσω τα λεφτά που χρόνια απορροφάτε
υπάρχουν και υπογραφές, άρα τα εξοφλάτε

ή βάζετε ενέχυρο της χώρας σας τον πλούτο…>>
μέτρα λοιπόν, μνημόνια, με κείνα και με τούτο

φθάσαμε σήμερα εδώ , αδίκως ή δικαίως,
το πολυνομοσχέδιο θα ψηφιστεί βεβαίως

κι έπεται η συνέχεια , ο νέος Γολγοθάς
Έλληνα αντιστέκεσαι ή τους ακολουθάς…

Αυτά «Εμμέτρως πλην σαφώς» αν και Παρασκευή
που πάντοτε οι στίχοι μου είναι πιο χαλαροί

μα λόγω επικαιρότητας έπρεπε να τα πούμε
καλό Σαββατοκύριακο κι όλοι ας ευχηθούμε

κάτι καλό για όλους μας , ας γίνει ένα θαύμα
χώρια ο καθένας και μαζί ας κάνουμ’ ένα τάμα.

Γιώργος Ψαρέλης

1 ) ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ''Τ 021

Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018

Θεσσαλονίκη 2018. Μια τριτοκοσμική μεγαλούπολη

Δεν νομίζω να υπάρχει άλλη πόλη του μεγέθους της Θεσσαλονίκης στην Ευρώπη που η εικόνα της να παρουσιάζει αυτή την αίσθηση διάλυσης όπως η εικόνα της Θεσσαλονίκης αυτό το χειμώνα. Το αεροδρόμιο της πόλης ανοιγοκλείνει διαρκώς, εδώ και δεκαετίες, λόγω της ομίχλης και μεις χαιρόμαστε κάθε φορά που ένα νέο δρομολόγιο ανακοινώνεται προσεχώς ενώ θα έπρεπε να σφύζει από ζωή και μετακινήσεις. Το λιμάνι της είναι νεκρό από θαλάσσια συγκοινωνία και από αυτό το καλοκαίρι αποκόπτεται και από τις Σποράδες καθώς σταματά το μοναδικό δρομολόγιο με πλοίο της προκοπής, ενώ παρηγοριόμαστε που κάτι χαριτωμένα καραβάκια πηγαίνουν πέρα δώθε στην Περαία τους θερινούς μήνες. Ένα λιμάνι που θα έπρεπε να είναι κόμβος θαλάσσιας συγκοινωνίας με όλο το Αιγαίο και να εξυπηρετεί δια του νερού όλη την ακτογραμμή από τις παραλίες της Λάρισας μέχρι την άκρη της Κασσάνδρας. Δεν θα σου πω για εμπορικά πλοία που κάθονται αρόδου και περιμένουν γιατί δεν έχει στο λιμάνι νυχτερινές βάρδιες, αυτά πια είναι μέρος του ντεκόρ. Ο ΟΑΣΘ, το μεγαλύτερο ανέκδοτο συγκοινωνίας ελληνικής πόλης είναι πλέον ένα καθημερινό μαρτύριο, αφού και μετά την κρατικοποίηση του απλά τα συμπτώματα διάλυσης και ανικανότητας εξυπηρέτησης έγινα πιο έντονα. Το ΜΕΤΡΟ, το άλλο μεγάλο ανέκδοτο, διέλυσε ολόκληρες περιοχές του αστικού ιστού, εξαφάνισε γειτονιές πίσω από λαμαρίνες, κατέστρεψε νοικοκυραίους που είδαν τα μαγαζιά τους να κλείνουν, τους δρόμους τους να εξαφανίζονται, τις ζωές τους να διαλύονται. Δέκα χρόνια απραξίας και φυσικά καμία τιμωρία και μόνο γελοίες κοκορομαχίες απίθανων πολιτικάντηδων που τολμούν και στέλνουν ανακοινώσεις στα ΜΜΕ αντί να βάλουν το κεφάλι τους στην άμμο για να μην πω να κάνουν χαρακίρι όπως κάνουν στην Ιαπωνία.

Read more at: http://parallaximag.gr/parallax-view/thessaloniki-2018-mia-tritokosmiki-megaloupoli
Θεσσαλονίκη 2018. Μια τριτοκοσμική μεγαλούπολη

 
Η Θεσσαλονίκη του 2018 μοιάζει με εφιάλτης. Οι δείκτες δυσαρέσκειας για τους τοπικούς άρχοντες, δημάρχους, βουλετάδες κλπ ανεβαίνουν διαρκώς αλλά εκείνοι σφυρίζουν αμέριμνοι. Όλα καλά καμωμένα. . Διαβάστε περισσότερα εδώ: https://parallaximag.gr/thessaloniki-2018-mia-tritokosmiki-megaloupoli-18531
Η Θεσσαλονίκη του 2018 μοιάζει με εφιάλτης. Οι δείκτες δυσαρέσκειας για τους τοπικούς άρχοντες, δημάρχους, βουλετάδες κλπ ανεβαίνουν διαρκώς αλλά εκείνοι σφυρίζουν αμέριμνοι. Όλα καλά καμωμένα. . Διαβάστε περισσότερα εδώ: https://parallaximag.gr/thessaloniki-2018-mia-tritokosmiki-megaloupoli-18531
 
Διαβάστε στο : http://parallaximag.gr/parallax-view/thessaloniki-2018-mia-tritokosmiki-megaloupoli
Δεν νομίζω να υπάρχει άλλη πόλη του μεγέθους της Θεσσαλονίκης στην Ευρώπη που η εικόνα της να παρουσιάζει αυτή την αίσθηση διάλυσης όπως η εικόνα της Θεσσαλονίκης αυτό το χειμώνα. Το αεροδρόμιο της πόλης ανοιγοκλείνει διαρκώς, εδώ και δεκαετίες, λόγω της ομίχλης και μεις χαιρόμαστε κάθε φορά που ένα νέο δρομολόγιο ανακοινώνεται προσεχώς ενώ θα έπρεπε να σφύζει από ζωή και μετακινήσεις. Το λιμάνι της είναι νεκρό από θαλάσσια συγκοινωνία και από αυτό το καλοκαίρι αποκόπτεται και από τις Σποράδες καθώς σταματά το μοναδικό δρομολόγιο με πλοίο της προκοπής, ενώ παρηγοριόμαστε που κάτι χαριτωμένα καραβάκια πηγαίνουν πέρα δώθε στην Περαία τους θερινούς μήνες. Ένα λιμάνι που θα έπρεπε να είναι κόμβος θαλάσσιας συγκοινωνίας με όλο το Αιγαίο και να εξυπηρετεί δια του νερού όλη την ακτογραμμή από τις παραλίες της Λάρισας μέχρι την άκρη της Κασσάνδρας. Δεν θα σου πω για εμπορικά πλοία που κάθονται αρόδου και περιμένουν γιατί δεν έχει στο λιμάνι νυχτερινές βάρδιες, αυτά πια είναι μέρος του ντεκόρ. Ο ΟΑΣΘ, το μεγαλύτερο ανέκδοτο συγκοινωνίας ελληνικής πόλης είναι πλέον ένα καθημερινό μαρτύριο, αφού και μετά την κρατικοποίηση του απλά τα συμπτώματα διάλυσης και ανικανότητας εξυπηρέτησης έγινα πιο έντονα.

Read more at: http://parallaximag.gr/parallax-view/thessaloniki-2018-mia-tritokosmiki-megaloupoli
Δεν νομίζω να υπάρχει άλλη πόλη του μεγέθους της Θεσσαλονίκης στην Ευρώπη που η εικόνα της να παρουσιάζει αυτή την αίσθηση διάλυσης όπως η εικόνα της Θεσσαλονίκης αυτό το χειμώνα. Το αεροδρόμιο της πόλης ανοιγοκλείνει διαρκώς, εδώ και δεκαετίες, λόγω της ομίχλης και μεις χαιρόμαστε κάθε φορά που ένα νέο δρομολόγιο ανακοινώνεται προσεχώς ενώ θα έπρεπε να σφύζει από ζωή και μετακινήσεις. Το λιμάνι της είναι νεκρό από θαλάσσια συγκοινωνία και από αυτό το καλοκαίρι αποκόπτεται και από τις Σποράδες καθώς σταματά το μοναδικό δρομολόγιο με πλοίο της προκοπής, ενώ παρηγοριόμαστε που κάτι χαριτωμένα καραβάκια πηγαίνουν πέρα δώθε στην Περαία τους θερινούς μήνες. Ένα λιμάνι που θα έπρεπε να είναι κόμβος θαλάσσιας συγκοινωνίας με όλο το Αιγαίο και να εξυπηρετεί δια του νερού όλη την ακτογραμμή από τις παραλίες της Λάρισας μέχρι την άκρη της Κασσάνδρας. Δεν θα σου πω για εμπορικά πλοία που κάθονται αρόδου και περιμένουν γιατί δεν έχει στο λιμάνι νυχτερινές βάρδιες, αυτά πια είναι μέρος του ντεκόρ. Ο ΟΑΣΘ, το μεγαλύτερο ανέκδοτο συγκοινωνίας ελληνικής πόλης είναι πλέον ένα καθημερινό μαρτύριο, αφού και μετά την κρατικοποίηση του απλά τα συμπτώματα διάλυσης και ανικανότητας εξυπηρέτησης έγινα πιο έντονα.

Read more at: http://parallaximag.gr/parallax-view/thessaloniki-2018-mia-tritokosmiki-megaloupoli
Δεν νομίζω να υπάρχει άλλη πόλη του μεγέθους της Θεσσαλονίκης στην Ευρώπη που η εικόνα της να παρουσιάζει αυτή την αίσθηση διάλυσης όπως η εικόνα της Θεσσαλονίκης αυτό το χειμώνα. Το αεροδρόμιο της πόλης ανοιγοκλείνει διαρκώς, εδώ και δεκαετίες, λόγω της ομίχλης και μεις χαιρόμαστε κάθε φορά που ένα νέο δρομολόγιο ανακοινώνεται προσεχώς ενώ θα έπρεπε να σφύζει από ζωή και μετακινήσεις. Το λιμάνι της είναι νεκρό από θαλάσσια συγκοινωνία και από αυτό το καλοκαίρι αποκόπτεται και από τις Σποράδες καθώς σταματά το μοναδικό δρομολόγιο με πλοίο της προκοπής, ενώ παρηγοριόμαστε που κάτι χαριτωμένα καραβάκια πηγαίνουν πέρα δώθε στην Περαία τους θερινούς μήνες. Ένα λιμάνι που θα έπρεπε να είναι κόμβος θαλάσσιας συγκοινωνίας με όλο το Αιγαίο και να εξυπηρετεί δια του νερού όλη την ακτογραμμή από τις παραλίες της Λάρισας μέχρι την άκρη της Κασσάνδρας. Δεν θα σου πω για εμπορικά πλοία που κάθονται αρόδου και περιμένουν γιατί δεν έχει στο λιμάνι νυχτερινές βάρδιες, αυτά πια είναι μέρος του ντεκόρ. Ο ΟΑΣΘ, το μεγαλύτερο ανέκδοτο συγκοινωνίας ελληνικής πόλης είναι πλέον ένα καθημερινό μαρτύριο, αφού και μετά την κρατικοποίηση του απλά τα συμπτώματα διάλυσης και ανικανότητας εξυπηρέτησης έγινα πιο έντονα. Το ΜΕΤΡΟ, το άλλο μεγάλο ανέκδοτο, διέλυσε ολόκληρες περιοχές του αστικού ιστού, εξαφάνισε γειτονιές πίσω από λαμαρίνες, κατέστρεψε νοικοκυραίους που είδαν τα μαγαζιά τους να κλείνουν, τους δρόμους τους να εξαφανίζονται, τις ζωές τους να διαλύονται. Δέκα χρόνια απραξίας και φυσικά καμία τιμωρία και μόνο γελοίες κοκορομαχίες απίθανων πολιτικάντηδων που τολμούν και στέλνουν ανακοινώσεις στα ΜΜΕ αντί να βάλουν το κεφάλι τους στην άμμο για να μην πω να κάνουν χαρακίρι όπως κάνουν στην Ιαπωνία.

Read more at: http://parallaximag.gr/parallax-view/thessaloniki-2018-mia-tritokosmiki-megaloupoli
Θεσσαλονίκη 2018. Μια τριτοκοσμική μεγαλούπολη Από Γιώργος Τούλας - January 11, 2018 19 Δεν νομίζω να υπάρχει άλλη πόλη του μεγέθους της Θεσσαλονίκης στην Ευρώπη που η εικόνα της να παρουσιάζει αυτή την αίσθηση διάλυσης όπως η εικόνα της Θεσσαλονίκης αυτό το χειμώνα. Το αεροδρόμιο της πόλης ανοιγοκλείνει διαρκώς, εδώ και δεκαετίες, λόγω της ομίχλης και μεις χαιρόμαστε κάθε φορά που ένα νέο δρομολόγιο ανακοινώνεται προσεχώς ενώ θα έπρεπε να σφύζει από ζωή και μετακινήσεις. Το λιμάνι της είναι νεκρό από θαλάσσια συγκοινωνία και από αυτό το καλοκαίρι αποκόπτεται και από τις Σποράδες καθώς σταματά το μοναδικό δρομολόγιο με πλοίο της προκοπής, ενώ παρηγοριόμαστε που κάτι χαριτωμένα καραβάκια πηγαίνουν πέρα δώθε στην Περαία τους θερινούς μήνες. Ένα λιμάνι που θα έπρεπε να είναι κόμβος θαλάσσιας συγκοινωνίας με όλο το Αιγαίο και να εξυπηρετεί δια του νερού όλη την ακτογραμμή από τις παραλίες της Λάρισας μέχρι την άκρη της Κασσάνδρας. Δεν θα σου πω για εμπορικά πλοία που κάθονται αρόδου και περιμένουν γιατί δεν έχει στο λιμάνι νυχτερινές βάρδιες, αυτά πια είναι μέρος του ντεκόρ. Ο ΟΑΣΘ, το μεγαλύτερο ανέκδοτο συγκοινωνίας ελληνικής πόλης είναι πλέον ένα καθημερινό μαρτύριο, αφού και μετά την κρατικοποίηση του απλά τα συμπτώματα διάλυσης και ανικανότητας εξυπηρέτησης έγινα πιο έντονα. Το ΜΕΤΡΟ, το άλλο μεγάλο ανέκδοτο, διέλυσε ολόκληρες περιοχές του αστικού ιστού, εξαφάνισε γειτονιές πίσω από λαμαρίνες, κατέστρεψε νοικοκυραίους που είδαν τα μαγαζιά τους να κλείνουν, τους δρόμους τους να εξαφανίζονται, τις ζωές τους να διαλύονται. Δέκα χρόνια απραξίας και φυσικά καμία τιμωρία και μόνο γελοίες κοκορομαχίες απίθανων πολιτικάντηδων που τολμούν και στέλνουν ανακοινώσεις στα ΜΜΕ αντί να βάλουν το κεφάλι τους στην άμμο για να μην πω να κάνουν χαρακίρι όπως κάνουν στην Ιαπωνία. Στο δημοτικό συμβούλιο παρουσιάζεται τον Ιανουάριο του 2018 ο απολογισμός του 2016(!) και οι κοκορομαχίες δίνουν και παίρνουν όταν η πόλη βιώνει στο δημόσιο χώρο της την απόλυτη παρακμή. Στην γωνία Αριστοτέλους με Εγνατία πωλούνται όλα τα παράνομα εμπορεύματα του κόσμου από συμμορίες εκατό μέτρα από το αστυνομικό τμήμα στον πιο κεντρικό πεζόδρομο της πόλης, στο πιο παραβατικό σημείο της πόλης, μικροκακοποιοί κλέβουν πορτοφόλια μπροστά στο Λευκό Πύργο με την απειλή μαχαιριού, το ΑΠΘ δεν το διασχίζεις τη νύχτα, εκτός αν κρατάς Καλάσνικοφ στο χέρι, η παλιά παραλία τις Κυριακές μοιάζει με παζάρι του Καΐρου, τη γωνία Μητροπόλεως με Καρόλου Ντιλ υποχρεωτικά κατεβαίνεις στο πεζοδρόμιο για να τη διασχίσεις, έργα που έχουν εξαγγελθεί τρία και τέσσερα χρόνια πριν αναμένεται να ξεκινήσουν στο μέλλον, σε περίοδο τουριστικής ακμής οι μισοί τουριστικοί χώροι, μνημεία αιώνων αναγκάζονται να κλείνουν στις 3 το μεσημέρι γιατί δεν έχουν προσωπικό να τους κρατά ανοιχτούς και οι άρχοντες μας μάχονται για το όνομα των Σκοπίων ή βγάζουν ανακοινώσεις καρφώνοντας ο δήμος την Περιφέρεια και το αντίστροφο ποιος κάνει καλύτερη τουριστική πολιτική. Οι επισκέπτες του κέντρου που έχουν κατέβει με το αυτοκίνητο προσπαθούν να βρουν σε περίπτερα εισιτήρια για το παρκάρισμα περπατώντας χιλιόμετρα και μέχρι να επιστρέψουν τους έχουν ήδη κόψει κλήσεις ενώ οι κάτοικοι είναι στα κάγκελα για τις μόνιμες θέσεις κατοίκων που λιγόστεψαν. Τα διπλοπαρκαρισμένα έχουν καταλάβει όλο το ζωτικό χώρο της πόλης και φυσικά τις λεωφορειολωρίδες και η τροχαία είναι εξαφανισμένη εδώ και μήνες. Η Θεσσαλονίκη του 2018 μοιάζει με εφιάλτης. Οι δείκτες δυσαρέσκειας για τους τοπικούς άρχοντες, δημάρχους, βουλετάδες κλπ ανεβαίνουν διαρκώς αλλά εκείνοι σφυρίζουν αμέριμνοι. Όλα καλά καμωμένα. Καλώς ήρθατε στην κόλαση. Αριθμός κατοίκων κάτι πάνω από εκατομμύριο. Έχουμε καλή καρδιά σε αυτή την πόλη και αυτό μας σώζει.

Read more at: http://parallaximag.gr/parallax-view/thessaloniki-2018-mia-tritokosmiki-megaloupoli
Θεσσαλονίκη 2018. Μια τριτοκοσμική μεγαλούπολη Από Γιώργος Τούλας - January 11, 2018 19 Δεν νομίζω να υπάρχει άλλη πόλη του μεγέθους της Θεσσαλονίκης στην Ευρώπη που η εικόνα της να παρουσιάζει αυτή την αίσθηση διάλυσης όπως η εικόνα της Θεσσαλονίκης αυτό το χειμώνα. Το αεροδρόμιο της πόλης ανοιγοκλείνει διαρκώς, εδώ και δεκαετίες, λόγω της ομίχλης και μεις χαιρόμαστε κάθε φορά που ένα νέο δρομολόγιο ανακοινώνεται προσεχώς ενώ θα έπρεπε να σφύζει από ζωή και μετακινήσεις. Το λιμάνι της είναι νεκρό από θαλάσσια συγκοινωνία και από αυτό το καλοκαίρι αποκόπτεται και από τις Σποράδες καθώς σταματά το μοναδικό δρομολόγιο με πλοίο της προκοπής, ενώ παρηγοριόμαστε που κάτι χαριτωμένα καραβάκια πηγαίνουν πέρα δώθε στην Περαία τους θερινούς μήνες. Ένα λιμάνι που θα έπρεπε να είναι κόμβος θαλάσσιας συγκοινωνίας με όλο το Αιγαίο και να εξυπηρετεί δια του νερού όλη την ακτογραμμή από τις παραλίες της Λάρισας μέχρι την άκρη της Κασσάνδρας. Δεν θα σου πω για εμπορικά πλοία που κάθονται αρόδου και περιμένουν γιατί δεν έχει στο λιμάνι νυχτερινές βάρδιες, αυτά πια είναι μέρος του ντεκόρ. Ο ΟΑΣΘ, το μεγαλύτερο ανέκδοτο συγκοινωνίας ελληνικής πόλης είναι πλέον ένα καθημερινό μαρτύριο, αφού και μετά την κρατικοποίηση του απλά τα συμπτώματα διάλυσης και ανικανότητας εξυπηρέτησης έγινα πιο έντονα. Το ΜΕΤΡΟ, το άλλο μεγάλο ανέκδοτο, διέλυσε ολόκληρες περιοχές του αστικού ιστού, εξαφάνισε γειτονιές πίσω από λαμαρίνες, κατέστρεψε νοικοκυραίους που είδαν τα μαγαζιά τους να κλείνουν, τους δρόμους τους να εξαφανίζονται, τις ζωές τους να διαλύονται. Δέκα χρόνια απραξίας και φυσικά καμία τιμωρία και μόνο γελοίες κοκορομαχίες απίθανων πολιτικάντηδων που τολμούν και στέλνουν ανακοινώσεις στα ΜΜΕ αντί να βάλουν το κεφάλι τους στην άμμο για να μην πω να κάνουν χαρακίρι όπως κάνουν στην Ιαπωνία. Στο δημοτικό συμβούλιο παρουσιάζεται τον Ιανουάριο του 2018 ο απολογισμός του 2016(!) και οι κοκορομαχίες δίνουν και παίρνουν όταν η πόλη βιώνει στο δημόσιο χώρο της την απόλυτη παρακμή. Στην γωνία Αριστοτέλους με Εγνατία πωλούνται όλα τα παράνομα εμπορεύματα του κόσμου από συμμορίες εκατό μέτρα από το αστυνομικό τμήμα στον πιο κεντρικό πεζόδρομο της πόλης, στο πιο παραβατικό σημείο της πόλης, μικροκακοποιοί κλέβουν πορτοφόλια μπροστά στο Λευκό Πύργο με την απειλή μαχαιριού, το ΑΠΘ δεν το διασχίζεις τη νύχτα, εκτός αν κρατάς Καλάσνικοφ στο χέρι, η παλιά παραλία τις Κυριακές μοιάζει με παζάρι του Καΐρου, τη γωνία Μητροπόλεως με Καρόλου Ντιλ υποχρεωτικά κατεβαίνεις στο πεζοδρόμιο για να τη διασχίσεις, έργα που έχουν εξαγγελθεί τρία και τέσσερα χρόνια πριν αναμένεται να ξεκινήσουν στο μέλλον, σε περίοδο τουριστικής ακμής οι μισοί τουριστικοί χώροι, μνημεία αιώνων αναγκάζονται να κλείνουν στις 3 το μεσημέρι γιατί δεν έχουν προσωπικό να τους κρατά ανοιχτούς και οι άρχοντες μας μάχονται για το όνομα των Σκοπίων ή βγάζουν ανακοινώσεις καρφώνοντας ο δήμος την Περιφέρεια και το αντίστροφο ποιος κάνει καλύτερη τουριστική πολιτική. Οι επισκέπτες του κέντρου που έχουν κατέβει με το αυτοκίνητο προσπαθούν να βρουν σε περίπτερα εισιτήρια για το παρκάρισμα περπατώντας χιλιόμετρα και μέχρι να επιστρέψουν τους έχουν ήδη κόψει κλήσεις ενώ οι κάτοικοι είναι στα κάγκελα για τις μόνιμες θέσεις κατοίκων που λιγόστεψαν. Τα διπλοπαρκαρισμένα έχουν καταλάβει όλο το ζωτικό χώρο της πόλης και φυσικά τις λεωφορειολωρίδες και η τροχαία είναι εξαφανισμένη εδώ και μήνες. Η Θεσσαλονίκη του 2018 μοιάζει με εφιάλτης. Οι δείκτες δυσαρέσκειας για τους τοπικούς άρχοντες, δημάρχους, βουλετάδες κλπ ανεβαίνουν διαρκώς αλλά εκείνοι σφυρίζουν αμέριμνοι. Όλα καλά καμωμένα. Καλώς ήρθατε στην κόλαση. Αριθμός κατοίκων κάτι πάνω από εκατομμύριο. Έχουμε καλή καρδιά σε αυτή την πόλη και αυτό μας σώζει.

Read more at: http://parallaximag.gr/parallax-view/thessaloniki-2018-mia-tritokosmiki-megaloupoli

Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018

Μας λένε σεβασμό στη διαφορετικότητα ,κι από την άλλη πως όλοι οι άνθρωποι είναι ίδιοι και ίσοι .

Αποτέλεσμα εικόνας για μας λένε σεβασμό στη διαφορετικότητα ,κι από την άλλη πως όλοι οι άνθρωποι είναι ίδιοι και ίσοι .

Από τη μια μας λένε σεβασμό στη διαφορετικότητα ,κι από την άλλη πως όλοι οι άνθρωποι είναι ίδιοι και ίσοι .
Τότε που είναι η διαφορετικότητα ;
Ε λοιπόν ούτε ίδιοι είναι ούτε ίσοι .
ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ
Και κανένας δεν είναι ίσος με τον άλλον .
Δεν υπάρχει ισότητα στη φύση
Στα Ισα δικαιώματα ΝΑΙ ανάλογα όμως με τη μοναδικότητα του καθενός .
Δεν είμαι ίση εγώ με έναν αθλητή και δεν είναι ίσων δυνατοτήτων ένας λευκός δρομέας αθλητής με έναν Αφρικάνο λόγω ανατομίας που τον κάνει ταχύτερο και με μεγαλύτερη δρασκελιά .
Ούτε είναι ίσος με έναν άλλον ένας που έχει έφεση στις ξένες γλώσσες πχ σε σχέση με έναν που έχει έφεση στα μαθηματικά ή είναι καλός μάστορας .Ο καθένας είναι ανώτερος ως προς ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ όχι ανώτερος ως άνθρωπος αλλά ως προς την δεξιότητα που έχει και τις γνώσεις που κατέχει .
Οταν θα μάθουμε να αναγνωρίζουμε που υπερτερούμε και που μειονεκτούμε σε σχέση με τον ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΠΡΩΤΑ και να παραδεχόμαστε και να σεβόμαστε τα πλεονεκτήματα αλλά και τις αδυναμίες των άλλων ,τότε θα γίνουμε καλύτεροι γιατί δεν θα τους κοιτάμε με ζήλια ή υποτιμητικά ,ούτε θα προσπαθούμε να τους ισοπεδώσουμε αλλά θα εκτιμάμε τις επιμέρους ικανότητες τους .
Οσα δεν φτάνει η αλεπού ,τα κάνει κρεμαστάρια έλεγε η γιαγιά μου για όσους προσπαθούσαν να υποτιμήσουν άτομα που διακρίνονταν .
Ας μάθουμε λοιπόν να εκτιμάμε την ανωτερότητα των άλλων γιατί κανένας μας δεν είναι τέλειος και πάντα κάποιος θα υπερτερεί σε σχέση με εμάς σε κάποιους τομείς .
ΙΣΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ,ΑΛΛΑ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ .
Ε.Σουραβλά


Ευστρατια Σουραβλα

Ζεύγμα. Mια ελληνική πόλη που την έθαψαν οι Τούρκοι κάτω από τα νερά του Ευφράτη

Φωτογραφία της Maria Isidoridou.

Η Ζεύγμα ήταν αρχαία ελληνιστική πόλη στη σημερινή νότιο ανατολική Τουρκία. Το 80% του αρχαιολογικού της χώρου βρίσκεται από το 2000 βυθισμένο στην τεχνητή λίμνη που σχηματίστηκε από το φράγμα Μπιρετσίκ. Η περιοχή στα αρχαία χρόνια ήταν τμήμα της Άνω Συρίας, ανήκε στο βασίλειο των Σελευκιδών και για ένα διάστημα στο βασίλειο της Κομμαγηνής. Η πόλη ιδρύθηκε γύρω στο -3.000 από Έλληνες και αργότερα έγινε το αρχηγείο της Ρωμαϊκής Λεγεώνας. Μέχρι και το Μεσαίωνα η Ζεύγμα ήταν εύπορη και πολλοί αρχαιολόγοι τη συνέκριναν με την Πομπηία. Στην ακμή της έφτανε τους 25.000 κατοίκους. Η στρατηγική της θέση κοντά στον Ευφράτη ήταν η κύρια πηγή ανάπτυξής της. Ιδρυτής της υπήρξε ο Σέλευκος Α΄ ο Νικάτορας, ένας από τους διαδόχους του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Το όνομα της το οφείλει στη γέφυρα που έγινε στη πόλη με λέμβους ενωμένες, ώσπου ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Τραϊανός έκτισε νέα πέτρινη γέφυρα. Η πόλη είχε δύο τμήματα-συνοικίες, στην ουσία ξεχωριστές πόλεις, τη Σελεύκεια στην ανατολική όχθη του Ευφράτη και την Απάμεια στη δυτική. Εδώ παντρεύτηκε ο Αντίοχος Γ’ ο Μέγας, ενώ η Ζεύγμα χρησιμοποιήθηκε σαν πέρασμα για τον στρατό των Σελευκιδών στις εκστρατείες τους στη Παρθία και στη Βακτριανή. Οι πρώτες ανασκαφικές έρευνες στη Ζεύγμα πραγματοποιήθηκαν από τον Τόμας Έντουαρντ Λόρενς το 1917 και συνεχίστηκαν το 1970 από τον Τζον Βάγκνερ. Από το 1990 οι έρευνες συνεχίστηκαν με εντατικούς ρυθμούς λόγω της ανόδου του νερού. Αγνοώντας την ιστορική και αρχαιολογική σημασία, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να αξιοποιήσει την πόλη, η τουρκική κυβέρνηση αποφάσισε να κατασκευάσει σε εκείνο το σημείο φράγμα για την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας, εξαφανίζοντας από προσώπου γης αυτό το μοναδικό μνημείο.

Φωτογραφία της Maria Isidoridou.

Το πρώτο μέρος του «εγκλήματος» διαπράχθηκε τον Ιούνιο του 2000, όταν οι τουρκικές αρχές έπνιξαν περίπου τη μισή περιοχή κάτω από τα νερά. Η στρόφιγγα του Μπιρετσίκ, ενός από τα 22 φράγματα που σκοπεύει να κατασκευάσει η Τουρκία για την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας, άνοιξε απειλητικά, αφήνοντας το νερό να καλύψει σιγά σιγά την πόλη και δεκάδες άλλα χωριά που κατοικούνταν ακόμα. Δέκα ώρες αργότερα, η Ζεύγμα είχε εξαφανιστεί πλήρως κάτω από το νερό.



Φωτογραφία της Maria Isidoridou.   Φωτογραφία της Maria Isidoridou.
Αδιαφορώντας πλήρως για τις εκκλήσεις των αρχαιολόγων απ’ όλο τον κόσμο και πριν προλάβουν οι επιστήμονες να ολοκληρώσουν τη διάσωση των ανεκτίμητων θησαυρών της πόλης, η τουρκική κυβέρνηση έθεσε σε λειτουργία το φράγμα, καταδικάζοντας ένα μοναδικό αρχαιολογικό μνημείο στη λήθη. Στη Ζεύγμα, πριν κατακλυστεί από τα νερά του Ευφράτη, ανασκάφτηκε όσο τμήμα της πόλης ήταν δυνατόν και στις ανασκαφές – εξπρές έχουν βρεθεί θέσεις της νεολιθικής εποχής. 
Η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως πολλά ψηφιδωτά με θέματα από την ελληνική μυθολογία, όπως Ωκεανός και Τήθυς, Δαίδαλος και Ίκαρος, ο Αχιλλέας στην αυλή του βασιλιά Λυκομήδη και ο Διόνυσος με την Αριάδνη. Ποιος ξέρει πόσα αριστουργήματα βρίσκονται πλέον στο βυθό τoυ Ευφράτη.

Maria Isidoridou


Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2018

ΤΟ ΉΞΕΡΕΣ ΓΙ`ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΚΑΛΛΥΨΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΎΜΕ ΣΗΜΕΡΑ;;

Διαφάνεια 2 από 18


Διαφάνεια 17 από 18: The word “theater” came from Greek "theatron," meaning the seating section of the outdoor arenas where people watched plays. The ancient Greeks were great patrons of plays and every town had its own company and often held play competitions. Comedies, tragedies and satirical plays were all invented by the Greeks.

Διαφάνεια 10 από 18: Citizenship
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ:

https://www.msn.com/el-gr/news/photos/17-%ce%b5%cf%86%ce%b5%cf%85%cf%81%ce%ad%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b1%ce%af%cf%89%ce%bd-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ae%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%ce%ae%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b1/ss-AAdoU0w?li=BBqxHCu&ocid=SK2MDHP#image=4