ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ - Α.-Σ. XΡΑΠΗΣ: «Ζοζέφ Φρανσουά Μαλγκέν (1806-1865): Μελέτες επί
της ανατομίας και της φυσιολογίας στα ομηρικά έπη».
Τρίτη 30 Μαΐου 2017
Κυριακή 28 Μαΐου 2017
Η Ευρώπη Των…Εβραίων. Πως δημιουργήθηκε το Ευρωπαϊκό Εβραϊκό κουνοβούλιο
Στις 18 Οκτωβρίου του 2011 κι ενώ η Ευρώπη είχε μπει πλέον για τα καλά στην μεγαλύτερη οικονομική κρίση της νεότερης ιστορίας της, η Ευρωπαϊκή Εβραϊκή Ένωση κάνει την έναρξη των πρώτων εκλογών για την ανάδειξη του Ευρωπαϊκού Εβραϊκού Κοινοβουλίου. Στις εκλογές έβαλαν υποψηφιότητα 1,000 Εβραίοι οι οποίοι κατοικούν και εργάζονται στις 54 χώρες της Ευρώπης (οι ευρωπαϊκές χώρες είναι 52, ερώτημα είναι ποιες άλλες δύο χώρες πήραν μέρος ως ευρωπαϊκές σε αυτήν την εκλογική αναμέτρηση).
Η εκλογική αναμέτρηση έγινε μέσω διαδικτύου και διήρκεσε 4 μήνες. Στις 16 Φεβρουαρίου το πρώτο στην παγκόσμια ιστορία διακρατικό, εθνικοθρησκευτικό κοινοβούλιο γεννιέται μετά από ψηφοφορία 400,000 ψηφοφόρων από 47 ευρωπαϊκές χώρες με 120 βουλευτές, με έδρα τις Βρυξέλλες και συστεγασμένο στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.Η Genesis του ΕΕΚ
Η ιδέα για την δημιουργία του Ευρωπαϊκού Εβραϊκού Κοινοβουλίου ανήκει στον Ισραηλινό πρόεδρο, Σιμόν Πέρες ο οποίος ήταν σίγουρος ότι η νέα αυτή δομή στην Ευρώπη θα έχει μεγάλη επιτυχία. Σε τροχιά υλοποίησης μπήκε από την στιγμή που δημιουργήθηκε η Ευρωπαϊκή Εβραϊκή Ένωση, μία μη κυβερνητική οργάνωση με ιδρυτές τους Εβραίους Ουκρανούς, Ihor Kolomoyskyi και Vadim Rabinovich . Και οι δύο είναι από τις πιο ισχυρές οικονομικές προσωπικότητες παγκοσμίως που ξεκίνησαν τις επενδύσεις τους με την διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης.
Ο Ihor Kolomoyskyi πέρα από τρισεκατομμυριούχος είναι ένα από τα μέλη της Ουκρανικής Επιχειρηματικής Ολιγαρχίας η οποία λύνει και δένει στα πολιτικά πράγματα της Ουκρανίας.
Ο Vadim Rabinovich από τον Φεβρουάριο είναι ο αντιπρόεδρος του νεοσύστατου Ευρωπαϊκού Εβραϊκού Κοινοβουλίου.
Το Ευρωπαϊκό Εβραϊκό Κοινοβούλιο είναι βασισμένο να λειτουργεί σύμφωνα με το Κνεσέτ. Τι είναι το Κνεσέτ; Είναι η ομάδα που νομοθετεί στο Ισραήλ με έδρα την Ιερουσαλήμ το οποίο εγκρίνει και χρίζει τον Πρόεδρο της χώρας και επιβλέπει την κυβέρνηση. Το ερώτημα είναι ποιους νόμους και για ποιον θα θεσπίζει και θα επιβάλλει το Ευρωπαϊκό Εβραϊκό Κοινοβούλιο. Οι βουλευτές του πρώτου εβραϊκού κοινοβουλίου που ιδρύθηκε έξω από το Ισραήλ είναι από όλους τους χώρους. Από επιχειρηματίες και δικηγόρους μέχρι καλλιτέχνες και αθλητές. Βεβαίως ανάμεσα στους 120 υπάρχουν και ραβίνοι όπως ο Arie Zeev Raskin, «ευρωβουλευτής» πλέον της Κύπρου και ιδρυτής της Εβραϊκής Κυπριακής Ένωσης.
Εθνικοθρησκευτικό παραλήρημα
Στις ομιλίες τους οι Εβραίοι ευρωβουλευτές τόνισαν ότι επιτέλους το ιδιότυπο αυτό κοινοβούλιο θα είναι η φωνή που θα εκπροσωπεί την ενδυνάμωση της εβραϊκής κοινότητας στην Ευρώπη. Πιο δεικτικός όμως ήταν ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Εβραϊκής Ένωσης, Tomer Orni, ο οποίος δήλωσε: «Το όραμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Εβραίων είναι πλέον μια πραγματικότητα. Αυτό είναι ένα ιστορικό γεγονός όπως και ότι το νέο κοινοβούλιο είναι ένα σημαντικό ορόσημο για την εβραϊκή εκπροσώπηση στην Ευρώπη. Είμαστε βαθιά πεπεισμένοι ότι το κοινοβούλιο θα είναι μια θετική δύναμη στην κάλυψη των μεταβαλλόμενων συνθηκών και μεγάλων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο ευρωπαϊκός εβραϊσμός».
Σημαντικό να σημειώσουμε είναι ότι στην πρώτη επίσημη ημέρα του Ευρωπαϊκού Εβραϊκού Κοινοβουλίου αντιπροσωπεία του είχε συνομιλίες με την Ε.Ε και το ΝΑΤΟ με θέματα όπως ο αντισημιτισμός στην Ευρώπη, στο ΙΡΑΝ και στην ΣΥΡΙΑ. Αυτό που λύνει όμως πολλές απορίες για την δημιουργία ενός θρησκευτικοεθνικιστικού κοινοβούλιου στην καρδιά της «δημοκρατικής» και «πολυπολιτισμικής» Ευρώπης είναι η δήλωση του προέδρου του Εβραϊκού Κοινοβουλίου, Joel Rudinfeld:
«Το γεγονός ότι το Ευρωπαϊκό Εβραϊκό Κοινοβούλιο στεγάζεται στο ίδιο κτίριο με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το άμεσα εκλεγμένο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι περισσότερο από συμβολικό».
Η Ευρώπη είναι Ισραήλ
Με την δημιουργία του κοινοβουλίου το πρώτο που δημιούργησαν ήταν μία ιστοσελίδα στην οποία πέρα από τα δελτία τύπου για το τι συζητιούνται στις συνεδριάσεις, ασχολείται αποκλειστικά με ειδήσεις που αφορούν μόνο τον σημιτισμό, τον αντισημιτισμό και πολύ έντονα την εξωτερική πολιτική του Ισραήλ. Επίσης μέλη του ΕΕΚ με φλογερά άρθρα τους ζητούν να πιεστούν στις αποφάσεις τους εκλεγμένα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αλλά και αρχηγοί κρατών της Ευρώπης Ένωσης για την στάση που πρέπει να κρατήσουν ενάντια στο Ιράν.
Ακόμα και το Βραβείο Νόμπελ Ειρήνης που πρόσφατα δόθηκε στην Ε.Ε, οι εκπρόσωποι του ΕΕΚ το υπερασπίστηκαν με θέρμη αφού σύμφωνα με τα δικά τους λεγόμενα το βραβείο αυτό αφορά αποκλειστικά τους Εβραίους της Ευρώπης που κατάφεραν να επιβιώσουν από το Ολοκαύτωμά τους: «Η Επιτροπή Νόμπελ απονέμει το βραβείο, έτσι ώστε οι Ευρωπαίοι πολίτες να εκτιμήσουν τη διαφορά μεταξύ του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και των σημερινών συνθηκών διαβίωσής τους. Το Ολοκαύτωμα ήταν η απόλυτη απάνθρωπη πράξη του πολέμου».
Παρατηρήσεις
Το όνομα των Σκοπίων είναι ήδη αποφασισμένο, δεν αναφέρεται ως FYROM όπως στην κανονική ΕΕ, αλλά MACEDONIA όπως φαίνεται στην λίστα με τον αριθμό των εκλεγέντων Εβραίων “ευρωβουλευτών”. Φυσικά οι δύο Εβραίοι “ευρωβουλευτές” κ.κ Borbolis Ilias, Reitan Avraam που εκπροσωπούν την Ελλάδα, δεν έφεραν καμία αντίρρηση.
(Δείτε την λίστα εδώ Δείτε όλα τα μέλη του ΕΕΚ εδώ). Μεγάλη έκπληξη θα νιώσετε αν καθίσετε και δείτε αναλυτικά τα βιογραφικά των “μεγάλων” Εβραίων που έδρασαν στην Ευρώπη. Θυμηθείτε πως τις τελευταίες ημέρες ήρθε ο Γερμανός “αριστερός” επαγγελματίας τραπεζίτης, Μπερντ Ρίξινγκερ, για να εγκαινιάσει το παράρτημα Ελλάδας του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ, (μπορείτε να δείτε εδώ).
Μεγάλη εντύπωση προκαλεί η διαδυκτιακή πύλη εύρεσης συντρόφου “dating” με την υπογραφή της Ευρωπαϊκής Εβραϊκής Ένωσης που αφορά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ άνδρες και γυναίκες Εβραϊκής καταγωγής που κατοικοεδρεύουν στην Ευρώπη. (Δείτε εδώ). Επειδή υποστηρίζουν πως η ΕΕΕ και το ΕΕΚ δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για την εξαλείψη του ρατσιστικού αντισημιτισμού στην Ευρώπη, γεννά πολλά ερωτηματικά το συγκεκριμένο “dating” που είναι καθαρά ρατσιστικό.
Οι εκλογές έγιναν διαδυκτιακά μέσω της σελίδας της ΕΕΕ. Για να συμμετέχεις στις εκλογές έπρεπε να δηλώσεις όνομα, εβραϊκή καταγωγή, εβραϊκή κοινότητα χώρας που ανήκεις. Σου δινόταν κωδικός με τον οποίο ψήφιζες. Αυτό θυμίζει μάλλον φακέλωμα. Αξίζει να σταθούμε στις δηλώσεις του Joel Rubinfeld μέλους του ΕΕΚ, ο οποίος μεταξύ άλλων μας είπε πως ” η Ευρώπη έχει χτιστεί πάνω σε εβραιοχριστιανικές παραδοσιακές αξίες που εδραιώθηκαν στην Ιερουσαλήμ στην Ρώμη και στην Αθήνα”. Μπορείτε να δείτε όλες τις δηλώσεις στο Arutz Sheva TV. Eπειδή το συνθημά τους είναι “ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ” μπορείτε να τα βρείτε όλα εδώ.
Επίλογος
Χωρίς καμία διάθεση συνομωσιολογίας και ευφάνταστων σεναρίων, ακραίων πολιτικών και θρησκευτικών παρατάξεων ανακύπτουν κάποια ερωτήματα. Γιατί ο αριθμός των μελών είναι 120, νούμερο που το έχουμε ακούσει πολλές φορές ως πρόταση για τον αριθμό των Ελλήνων βουλευτών στο κοινοβούλιο; Γιατί οι Εβραίοι πολίτες της Ευρώπης επέλεξαν να βαφτίσουν το επίσημο ευρωπαϊκό εβραϊκό πολιτικό όργανό τους όχι ως κοινοβούλιο αλλά ως Ευρωπαϊκό Κογκρέσο που αναφέρεται στο Παγκόσμιο Εβραϊκό Κογκρέσο “WJC“; (δείτε εδώ).
Γιατί το μεγάλο μέλημα των Ελληνικών κυβερνήσεων εν μέσω κρίσης είναι η ενδυνάμωση των Ελληνοϊσραηλινών σχέσεων μετά την προτροπή του Γ. Παπανδρέου για παγκόσμια κυβέρνηση και την ανάγκη για πολιτική ευρωπαϊκή ένωση που υπέρμαχός της είναι η κα Μέρκελ;
Τελικά ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, Martin Schulz, πού προεδρεύει και μιλάει πιο πολύ; Διότι αν δείτε εδώ άλλα μαθαίνουμε.
radiofonix.blogspot.gr
Μεγάλοι συνθέτες, μικροί μουσικοί... Από τις τάξεις: Πιάνου: Ευαγγελίας Αντύπα, Φλάουτου: Θεοδοσίας Παπαδοπούλου της Μουσικής Σχολής ''Τομπάζη''
Τό πολύ ιδιαίτερο και όμορφο σ`αυτήν την εκδήλωση ήταν πως το κάθε παιδί πρίν παίξει το όργανό του μας ενημέρωνε για τον συνθέτη του κομματιού που θα μας έπαιζε καθώς και ποιό ήταν αυτό το μουσικό κομμάτι. Αυτό ήταν πολύ υπέροχο να βλέπεις και να ακούς τους ίδιους μικρούς καλλιτέχνες να μας λένε το ιστορικό του κάθε μουσικού !!
Ο μικρούλης Πατσίδης Απόστολος μας έπαιξε ένα κομμάτι του Σούμπερτ '' Το τριανταφυλλάκι'' και ένα του Μπετόβεν ''Ύμνος στη χαρά'' ακούστε τον : Βίντεο 1) https://youtu.be/ta1ohE1RF3c
Η Καλλιόπη Καραπάντσιου μας έπαιξε στο Πιάνο ένα κομμάτι του Μπέγερ ''Σπουδή αρ. 5'' και την ''λίμνη των κύκνων'' του Τσαΐκόφσκι, Βίντεο 2) https://youtu.be/ktTEo_U6oMs
Η Δέσποινα- Αρετή Παπαδημητρίου έπαιξε στο Πιάνο ένα κομμάτι του Μπέγερ ''Παιδικό τραγούδι'' που την συνόδευε η καθηγήτριά της κυρία Αντύπα !
Δείτε λίγο από το Βίντεο : 3) https://youtu.be/gDGdVbeRupQ
Η Ξένια Βασιλείου μας έπαιξε στο Πιάνο έναν ''Κερκυραικό χορό'', Βίντεο 4)
https://youtu.be/W-0YUaKrV0U
Η Νίκη Προκοπίου έπαιξε το ''She` ll 6e be coming round the mountain'' καί τό ''Yankee doodle ''
Η Θεοδοσία Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια της Τάξης Φλάουτου, με την μαθήτριά της Καλλιόπη Κουντουρούδα η οποία μας ενημερώνει για τον συνθέτη και το τραγούδι που θα μας παίξει..
Η Καλλιόπη Κουντουρούδα έπαιξε με το Φλάουτό της το ''Φρέρε Ζάκ '' ένα Γαλλικό παραδοσιακό τραγούδι και το ''Λα Κουκαράτσα'' την συνοδεύει με το Πιάνο η καθηγήτρια Πιάνου Αντύπα Ευαγγελία, Βίντεο 5) https://youtu.be/rxrOwqv3E5g
Ο Μαυρίδης Γιώργος μας διαβάζει το ιστορικό του μουσικοσυνθέτη Σούμαν και θα μας παίξει το έργο του ''Η πρώτη λύπη'' 6) https://youtu.be/0_0fmaDDx4M
Η Νίκη Προκοπίου θα μας παίξει με το Φλάουτο το ''Τάγκο χακαμπούκο'' του Τζόν Πιτ, την συνοδεύει με το πιάνο η καθηγήτρια πιάνου Άντύπα Ευαγγελία. 7) https://youtu.be/_xjtvYQ-hNc
Η Χριστίνα Στεφανίδου διαβάζει το ιστορικό του μουσικοσυνθέτη και ποιό μουσικό κομμάτι που θα μας παίξει... ( 1) C. Czerny op. 599 Σπουδή αρ. 45 και 2) J.F. Burgmuller ''Η ανησυχία'' )
Βίντεο 8) https://youtu.be/WaKuTCy5uEI
Βίντεο 9) https://youtu.be/qqkOkanVteY
Βίντεο 10) https://youtu.be/7NMovRmVz6Q
Βίντεο 11) https://youtu.be/4sB3hWDaSfo
Βίντεο 12) https://youtu.be/GkbagvH5ZX4
Βίντεο 13) https://youtu.be/Y4wu0vvPaM8
Βίντεο 14) https://youtu.be/Vf05r3AwkBg
Βίντεο 15) https://youtu.be/7gEtqscFayU
Η Συνέχεια διεκόπη λίγο πρίν το τέλος της Εκδήλωσης από έλλειψη χώρου στην μνήμη της φωτογραφικής μηχανής, έτσι, το τέλος δεν το αποθανατίσαμε, λυπάμαι γιατί έχασα να φωτογραφίσω όλους μαζί τους μικρούς καλλιτέχνες και τις δυο καθηγήτριες από τις τάξεις Πιάνου κυρία Ε. Αντύπα και Φλάουτου κυρία Θ. Παπαδοπούλου
Ήταν μία εξαιρετική παρουσίαση, και καλά οργανωμένη, οι μικροί μουσικοί μας ενθουσίασαν καθώς και οι έφηβοι ! ! Για μία ακόμη φορά η μουσική σχολή ''Τομπάζη'' με το επιτελείο της, μας απέδειξε πως η δουλειά τους ήταν αξιόλογη. Εύγε σε όλους που δούλεψαν γι αυτήν την παρουσίαση και ιδιαίτερα στου μικρούς και έφηβους μουσικούς που με την απόδοσή τους μας συγκίνησαν !!
Νικόλαος Παζαίτης
Γιά παρατηρήσεις στό : npazaitis@hotmail.com
Σάββατο 27 Μαΐου 2017
«Τελειώνουν» και την ελληνική ιστορία:γκρεμιζουν οτι ειναι Ελληνικο ! μονόωρη διδασκαλία για 3500 χρόνια Ελληνισμού! ΔΟΞΑΣΤΕ ΤΟΥΣ !
Police-Voice blog ➤
Ακρως αντίθετη είναι η ανακοίνωση της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων στις
προωθούμενες αλλαγές του υπουργείου Παιδείας στο μάθημα της Ιστορίας
όπου τις χαρακτηρίζει ως την «χαριστική βολή» στο μορφωτικό υπόβαθρο των
Ελλήνων.
Στην ανακοίνωση της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων τονίζεται μεταξύ άλλων
πως οι προωθούμενες αλλαγές έχουν αποτέλεσμα την : «Ελλιπέστατη και
αποσπασματική γνώση της ελληνικής ιστορίας καὶ μονομερή προσέγγιση μόνο
κάποιων κοινωνικών καὶ πολιτισμικών εξελίξεων του ιστορικού γίγνεσθαι,
κατά την ιδεοληπτική επιλογή των προτεινόντων».
Ταυτόχρονα οι Έλληνες φιλόλογοι ανεβάζοντας περαιτέρω τους τόνους υπογραμμίζουν:
«Μετὰ τὴν ὑποβάθμιση τοῦ μαθήματος τῆς Ἱστορίας στὸ Λύκειο, ὅπου
διδάσκονται συνοπτικὰ καὶ ἐπιφανειακὰ σημαντικότατα κεφάλαια, ὅπως ὁ
Κυκλαδικός, Μινωικὸς καὶ Μυκηναϊκὸς Πολιτισμός, ὁ Α΄ καὶ Β΄ Ἀποικισμός, ἡ
σημασία τῶν Περσικῶν Πολέμων, ὁ Πελοποννησιακὸς Πόλεμος, ὁ Φίλιππος Β΄
καὶ τὸ οἰκουμενικὸ κράτος τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου, οἱ προτάσεις τῆς Ἐπιτροπῆς
ποὺ συνέστησε τὸ Ὑπουργεῖον Παιδείας,Ἔρευνας καὶ Θρησκευμάτων γιὰ τὸ
μάθημα τῆς Ἱστορίας στὴν Ὑποχρεωτικὴ Ἐκπαίδευση, ἂν τελικὰ ἐφαρμοσθοῦν,
θὰ ἐπιφέρουν τὴ χαριστικὴ βολὴ στὸ μορφωτικὸ ὑπόβαθρο τῶν Ἑλλήνων
μαθητῶν».
Πιο συγκεκριμένα υπογραμμίζουν ότι:
«Μὲ τὴν ἀντίληψη ὅτι πρέπει νὰ ἀρθῆ “ἡ πρωτοκαθεδρία τῆς πολιτικῆς
ἱστορίας” καὶ ἡ διδασκαλία νὰ στραφῆ ἀποκλειστικὰ στὴν κοινωνική,
οἰκονομική, στὴν ἱστορία τοῦ περιβάλλοντος καὶ τοῦ κλίματος, στὴν τοπικὴ
ἱστορία καὶ στὴ μουσειακὴ ἐκπαίδευση, ὑποβαθμίζεται ἡ διάκριση στὶς
βασικὲς χρονικὲς περιόδους τῆς ἑλληνικῆς ἱστορίας καὶ προκαλεῖται
σύγχυση καὶ ἀδυναμία στοὺς μαθητὲς νὰ ἐντάξουν τὰ γεγονότα καὶ ὅλες τὶς
ἐξελίξεις στὸν χρόνο.
Παραβλέπεται ὅμως ὅτι ἡ διδασκαλία τῶν κοινωνικῶν, οἰκονομικῶν,
πνευματικῶν καὶ ἐν γένει τῶν πολιτισμικῶν ἐξελίξεων διευκολύνεται
οὐσιαστικὰ μὲ τὴν σαφῆ ἔνταξή τους στὶς βασικὲς χρονικὲς περιόδους καὶ
σὲ συνάφεια μὲ τὰ πολιτικὰ γεγονότα ποὺ διαδραματίζονται σὲ αὐτές.
Συγκεκριμένα:
Γιὰ τὴν διδασκαλία τῆς Μυθολογίας στὴν Γ΄ Δημοτικοῦ ἡ Ἐπιτροπὴ προτείνει
ἡ διδασκαλία τῶν ἑλληνικῶν μύθων νὰ γίνεται μὲ ἀναφορὲς στοὺς μύθους
ἄλλων λαῶν χωρὶς μνεία τῶν πολιτικῶν, ἰδεολογικῶν καὶ πολιτισμικῶν
διαδικασιῶν τῶν προϊστορικῶν κοινωνιῶν.
Ἡ ἀντίληψη αὐτὴ εἶναι ἄκρως ἀντιπαιδαγωγική, δεδομένου ὅτι χωρὶς ἐπαρκῆ
γνώση τῆς Ἑλληνικῆς Μυθολογίας αὐτῆς καθ’ ἑαυτὴν ὁ μαθητὴς τῶν
8 ἐτῶν δὲν ἔχει τὴν ἀντιληπτικὴ δυνατότητα νὰ προχωρῆ σὲ
διαπολιτισμικοὺς συσχετισμούς. Ἔτσι τὸ μόνο ποὺ ἐπιτυγχάνει ἡ πρόταση
αὐτὴ εἶναι νὰ προκαλῆ τὴν ἀπέχθεια τῶν μικρῶν μαθητῶν γιὰ ἕνα τόσο
εὐχάριστο καὶ γιὰ τὴν ἡλικία τους πρόσφορο μάθημα, ὅπως εἶναι ἡ Ἑλληνικὴ
Μυθολογία.
Τὸ ἴδιο ἀρνητικὸ συναίσθημα θὰ τοὺς προκληθῆ καὶ γιὰ τὸ μάθημα τῆς
Ἱστορίας καὶ στὶς ἄλλες τάξεις τοῦ Δημοτικοῦ, ἂν ἐφαρμοσθοῦν οἱ σχετικὲς
προτάσεις τῆς Ἐπιτροπῆς, ὅπως θὰ δειχθῆ παρακάτω.
Διαπιστώνουμε μὲ κατάπληξη καὶ μεγάλη ἀνησυχία ὅτι στὴν Δ΄ Δημοτικοῦ
ἀντικαθίσταται ἡ μέχρι σήμερα διδασκαλία τῆς Ἀρχαίας καὶ Ρωμαϊκῆς
Ἱστορίας, ἡ οποία ἀποτελοῦσε τὴν ὁμαλὴ καὶ λογικὴ συνέχεια τῆς ὕλης τῆς
Γ΄ Δημοτικοῦ (Μυθολογία), μὲ τὴν «διδασκαλία τῆς οἰκογενειακῆς,
προφορικῆς καὶ τοπικῆς ἱστορίας»(!).
Προτείνονται μάλιστα καινοφανεῖς καὶ μικρῆς σημασίας διδακτικὲς
προσεγγίσεις, ὅπως «ἱστορικοποίηση τοῦ περιβάλλοντος χώρου», «δημιουργία
οἰκογενειακῶν δένδρων», «συνεντεύξεις μεταξὺ τῶν μαθητῶν» κ.ἄ.
Χαρακτηριστικὸ τῆς προχειρότητας τῆς πρότασης εἶναι τὸ γεγονὸς ὅτι,
χωρὶς καμία γνώση τῶν κύριων ἱστορικῶν περιόδων, ζητεῖται ἀπὸ τοὺς
μαθητὲς νὰ μελετήσουν τὴν ζωὴ φημισμένων προσωπικοτήτων τῆς ἑλληνικῆς
ἱστορίας, γεγονότων τοῦ παρελθόντος καθὼς καὶ νὰ ἐξοικειωθοῦν μὲ τὰ
ἐργαλεῖα τῆς ἀρχαιολογικῆς ἐπιστήμης (!).
Τὸ μόνο ποὺ ἐπιτυγχάνει ἡ πρόταση διδασκαλίας μιᾶς τέτοιας ὕλης εἶναι ἡ
σύγχυση καὶ ἡ ἀποδιοργάνωση τῆς μαθησιακῆς διαδικασίας χωρὶς τὴν γνώση
μιᾶς κύριας περιόδου τῆς Ἑλληνικῆς Ἱστορίας, ὅπως εἶναι ἡ Ἱστορία τῆς
Ἑλληνορωμαϊκῆς Ἀρχαιότητας, ἡ ὁποία κανονικὰ διδάσκεται σήμερα.
Μετὰ τὴν ἀσύνδετη αὐτὴ παρεμβολὴ ὕλης γιὰ ἕνα ὁλόκληρο σχολικὸ ἔτος,
προτείνεται στὴν Ε΄ Δημοτικοῦ νὰ διδαχθῆ «ἡ ἱστορικὴ ἐξέλιξη ἀπὸ τὴν
προϊστορία ἕως τὴν ὀθωμανικὴ κατάκτηση (!, σχόλιο δικό μας) καὶ λόγω τοῦ
μεγάλου χρονικοῦ εὔρους ἡ
ἔμφαση τοῦ μαθήματος νὰ δίνεται στὶς σημαντικὲς κοινωνικὲς καὶ πολιτισμικὲς ἀλλαγὲς» καὶ λιγότερο στὰ γεγονότα καὶ στὰ πρόσωπα !
Δηλαδή, ἔχει σωρευθεῖ στὴν ὕλη μιᾶς μόνον Τάξης ἡ διδασκαλία τοῦ κύριου
κορμοῦ τῆς Ἑλληνικῆς Ἱστορίας (Προϊστορία, Ἀρχαία, Ρωμαϊκὴ καὶ
Μεσαιωνική), διάρκειας 3.500 ἐτῶν, ποὺ μέχρι τώρα διδασκόταν στὴ Δ΄ καὶ
Ε΄ Δημοτικοῦ.
Ἀκολουθεῖται καὶ ἐδῶ ἡ ἴδια ἀντιεπιστημονικὴ καὶ ἀντιπαιδαγωγικὴ
ἀντίληψη νὰ μὴν ἐπιχειρεῖται ἐπικέντρωση στὰ γεγονότα καὶ στὰ πρόσωπα,
ἀλλὰ ἐπιλεκτικὴ καὶ ἐπιφανειακὴ προσέγγιση κοινωνικῶν ἐξελίξεων κατὰ τὴν
ἄδηλη καὶ πιθανὸν ἰδεοληπτικὴ κρίση τῶν προτεινόντων. Τὸ ἀποτέλεσμα τῆς
ἀντιπαιδαγωγικῆς συσσώρευσης μιᾶς τόσον ἐκτενοῦς ὕλης ἀναμφισβήτητα θὰ
εἶναι: ἡ πλήρης σύγχυση, ἡ ἀδυναμία στοιχειώδους ἀφομοίωσης καὶ τῶν
κεντρικότερων ἀκόμη περιόδων τῆς Ἑλληνικῆς Ἱστορίας (ὅπως ἡ δημιουργία
τοῦ δημοκρατικοῦ πολιτεύματος, ὁ ἑλληνορωμαϊκὸς πολιτισμὸς καὶ ἡ συμβολὴ
τοῦ Βυζαντίου στὸννεώτερο ἑλληνικὸ καὶ εὐρωπαϊκὸ πολιτισμὸ) καὶ τελικὰ ἡ
ἀποστροφὴ τῶν μαθητῶν
πρὸς τὸ μάθημα τῆς Ἱστορίας.
Στὴν ΣΤ΄ Δημοτικοῦ προτείνεται ἡ μέχρι σήμερα διδασκαλία τῆς Ἑλληνικῆς
Ἐπανάστασης σὲ ὅλες τὶς ἐκφάνσεις της νὰ ἀντικατασταθῆ μὲ τὴν διδασκαλία
τῆς ἱστορικῆς ἐξέλιξης «ἀπὸ τὸν 15ο αἰώνα ἕως σήμερα μὲ ἔμφαση κυρίως
στὶς κοινωνικὲς καὶ πολιτισμικὲς ἀλλαγὲς καὶ λιγότερο στὴν ἐξέταση
συγκεκριμένων προσώπων καὶ γεγονότων».
Μὲ τὸ τουλάχιστον παράδοξο αὐτὸ σκεπτικὸ ἡ διδασκαλία τῆς Ἑλληνικῆς
Ἐπανάστασης, ποὺ γέννησε τὸ νεώτερο ἑλληνικὸ κράτος, ὑποβαθμίζεται
οὐσιαστικά.
Τονίζουμε μάλιστα ὅτι ἡ διδασκαλία τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπανάστασης ἔχει
δραματικὰ συρρικνωθῆ καὶ ἁπλῶς συγκαταλέγεται ὡς ὑποκεφάλαιο σὲ μία ἀπὸ
τὶς 5 διδακτικὲς ἑνότητες μὲ τίτλο «Ἡ ἐποχὴ τῶν ἐθνικῶν κρατῶν» καὶ σὲ
ἕναν ἀπὸ τοὺς 10 θεματικοὺς φακέλους μὲ τίτλο
«Οἱ ἄνθρωποι τῆς Ἐπανάστασης καὶ οἱ ἄνθρωποι στὴν Ἐπανάσταση».
Ἐπιπλέον, προτείνεται οἱ ἐκπαιδευτικοὶ νὰ «ἐπιλέγουν ὁρισμένους ἀπὸ τοὺς
φακέλους αὐτοὺς γιὰ νὰ τοὺς μελετήσουν μὲ τοὺς μαθητές τους».
Μὲ ἄλλα λόγια, θὰ μποροῦν, ἂν ἐπιθυμοῦν, νὰ παραλείπουν ἐντελῶς τὴν διδασκαλία τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπανάστασης!
Σημειώνουμε ἐπίσης ὅτι στὶς διδακτικὲς ἑνότητες καὶ στοὺς θεματικοὺς
φακέλους τοῦ μαθήματος οὐδεμία μνεία γίνεται (τυχαῖα ἆραγε;) στὸ Ἔπος
1940-41.
Ἐξ ἄλλου, τὸ εὖρος τῆς προτεινόμενης ἀπὸ τὴν Ἐπιτροπὴ διδακτέας ὕλης
«ἀπὸ τὸν 15ο αἰώνα ἕως σήμερα» δὲν εἶναι εὔκολο νὰ ἀφομοιωθῆ ἀπὸ μαθητὲς
11 ἕως 12 ἐτῶν, καὶ μάλιστα μὲ μία νεφελώδη προσέγγιση «κοινωνικῶν καὶ
πολιτισμικῶν ἀλλαγῶν» (π.χ. τὰ παιδιὰ τῆς ΣΤ΄ Δημοτικοῦ «νὰ ἐξηγήσουν τὰ
αἴτια καὶ τὴν ἔκταση τῶν συγκρούσεων» τῶν δύο Παγκοσμίων Πολέμων). Μόνο
ἀποτέλεσμα κι ἐδῶ θὰ εἶναι ἡ σύγχυση καὶ ἡ ἀποστροφὴ πρὸς τὸ μάθημα τῆς
Ἱστορίας.
Συμπερασματικά, στὸ Δημοτικὸ ἡ ἑλληνικὴ ἱστορία στὴ διαχρονία της
ὑποβαθμίζεται, δὲν διδάσκεται συστηματικὰ μὲ ἔνταξη στὶς θεμελιώδεις
περιόδους της, ἀλλὰ μὲ ἐπιλεκτικὴ προσέγγιση τῶν κοινωνικῶν, ἰδεολογικῶν
καὶ πολιτισμικῶν ἐξελίξεων.
Ἡ καλλιέργεια τῆς ἐθνικῆς ταυτότητας ὁριοθετεῖται μόνο στὸ πλαίσιο μιᾶς
«πλουραλιστικῆς καὶ ἀνεκτικῆς» ταυτότητας καθὼς καὶ σὲ περιβάλλον
πολυπολιτισμικότητας (!)
Ἡ καλλιέργεια τῶν ἀξιῶν, στὴν ὁποίαν δίδεται ἔμφαση, ἀποκόπτεται
συνειδητὰ ἀπὸ τὶς παραδοσιακὲς ἀξίες τοῦ ἑλληνοκεντρικοῦ ἀνθρωπισμοῦ.
Τέλος στὸ πρόγραμμα τοῦ Γυμνασίου (Α΄ – Γ΄ Γυμνασίου) καὶ στὴν Α΄
Λυκείου, ἂν καὶ γίνεται ἀναφορὰ στὶς χρονικὲς περιόδους τῆς Ἀρχαιότητας,
τοῦ Βυζαντίου καὶ τῆς Νεότερης καὶ Σύγχρονης Ἱστορίας, τὸ κέντρο βάρους
δίδεται στὴν Εὐρωπαϊκὴ καὶ Παγκόσμια Ἱστορία, ἐνῶ ἡ Ἑλληνικὴ Ἱστορία
συρρικνώνεται καὶ περιθωριοποιεῖται.
Αὐτὸς ἄλλωστε εἶναι καὶ ὁ στόχος τῆς πρότασης, ὅπως ἀπερίφραστα
τονίζεται στὸ κείμενο: «νὰ ἐνταχθεῖ ἡ ἑλληνικὴ ἱστορία στὸ πλαίσιο τῆς
εὐρωπαϊκῆς καὶ παγκόσμιας καὶ νὰ προσεγγιστεῖ ὡς τμῆμα εὐρύτερων καὶ
πολυπλοκότερων ἱστορικῶν συνθηκῶν καὶ διαδικασιῶν …» καί, ἐπιπλέον, «νὰ
δοθεῖ ἔμφαση στὴν κοινωνικὴ καὶ πολιτισμικὴ ἱστορία (ἱστορία τῆς
ἐργασίας, ἱστορία τοῦ φύλου, ἱστορία τῆς παιδικῆς ἡλικίας κ.τ.λ.)».
Μὲ αὐτὸ τὸ σκεπτικὸ δὲν ἀποτελεῖ ἔκπληξη τὸ γεγονὸς ὅτι στὴ Γ’ Γυμνασίου
ἡ Ἑλληνικὴ Ἐπανάσταση ἰσοπεδώνεται διδακτικὰ ἀνάμεσα στὶς ἄλλες
ἐπαναστάσεις τοῦ 18ου-19ου αἰώνα.
Ἡ μόνη εἰδικὴ μνεία γιὰ τὴν Ἐθνεγερσία τοῦ 1821 στοὺς «Θεματικοὺς
φακέλους» ἀφορᾶ τὶς πολιορκίες τῆς Τριπολιτσᾶς καὶ τοῦ Μεσολογγίου.
Εἶναι σαφὲς ὅτι ἡ διδασκαλία τῆς ἑλληνικῆς ἱστορίας γίνεται βορᾶ στὸν
βωμὸ μιᾶς κακῶς ἐννοούμενης παγκοσμιοποίησης ἢ καὶ θύμα ἰδεοληψιῶν.
Ἀντιθέτως, χάριν τῆς στοχοθεσίας αὐτῆς, δὲν ἀναφέρεται ἡ οὐσιαστικὴ
ἐπίδραση ποὺ ἄσκησε ἡ Ἑλληνικὴ Ἱστορία καὶ ὁ Ἑλληνικὸς Πολιτισμὸς στὴ
διαμόρφωση τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Πολιτισμοῦ.
Μὲ βάση ὅλες τὶς παραπάνω παρατηρήσεις θεωροῦμε ὅτι οἱ προτάσεις αὐτὲς
δὲν πρέπει νὰ ἐφαρμοσθοῦν, διότι θὰ προσφέρουν στοὺς μαθητὲς ἐλλιπέστατη
καὶ ἀποσπασματικὴ γνώση τῆς ἑλληνικῆς ἱστορίας καὶ μονομερῆ προσέγγιση
μόνο κάποιων κοινωνικῶν καὶ πολιτισμικῶν ἐξελίξεων τοῦ ἱστορικοῦ
γίγνεσθαι, κατὰ τὴν ἰδεοληπτικὴ ἐπιλογὴ τῶν προτεινόντων.»
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)