Σάββατο 28 Μαΐου 2016
Παρασκευή 27 Μαΐου 2016
Καρυάτιδες …«made in Egypt!»- Γράφει ο Κρίτων Πιπέρας
Του Κρίτωνα Πιπέρα, προέδρου Διπλωματούχων Ξεναγών (αναδημοσίευση από το agrocosmos.com)
Φτάνει πια! Έφτασα στο σημείο μηδέν. Συνάδελφος πετυχαίνει κάποιον ό οποίος ξεναγεί παράνομα πάνω στην Ακρόπολη. Η απάντηση τού φύλακα : “Δεν έχουμε δικαιοδοσία να πραγματοποιήσουμε έλεγχο». Σήμερα στο φοβερό και τρομερό μουσείο της Ακρόπολης, παράνομος ξεναγεί και αναφέρει στην αίθουσα των αρχαϊκών, ότι «οι κόρες είναι αιγυπτιακές» σε ένα γκρουπ Αμερικάνων! Όταν τον πέτυχα στις Καρυάτιδες, ανέφερα στις καλοντυμένες φύλακες ότι είναι παράνομος και ξεναγεί. Η απάντησή τους; «Δεν έχουμε δικαιοδοσία να ελέγχουμε» και «δε θα ασχολούμαστε με τα συνδικαλιστικά προβλήματα τού κλάδου σας»!!!
Φαινόμενα καθημερινά, πού πληθαίνουν με απίστευτους ρυθμούς. Παντού, σε όλη την Αθήνα ξεναγούν παράνομοι, με τα πόδια, με τρενάκια, με ποδήλατα, με πατίνια, με μηχανάκια, με ταξί. Εντός και εκτός αρχαιολογικών χώρων. Και το επάγγελμα μου εξαφανίζεται με τις ευλογίες τού κράτους. Και ό τουρισμός γίνεται παιχνιδάκι στα χέρια των εξυπνάκηδων αυτού τού τόπου. Φτάνουν πια οι καλοσύνες, θα γίνω κακός, γιατί το κράτος το ίδιο είναι κακό απέναντι μου, απέναντι στο επάγγελμα μου, στη προσφορά μου όλα αυτά τα χρόνια. Κύριοι αρμόδιοι και αναρμόδιοι αυτού τού τόπου, σαν Έλληνας πολίτης και φορολογούμενος, σκληρά εργαζόμενος για 34 χρόνια στον πολύ απαιτητικό και ευαίσθητο τομέα τού τουρισμού, στη «βαριά βιομηχανία» όπως αρέσκεστε να λέτε όλοι στην απέξω, χωρίς να έχετε ιδέα πόσο βαριά και πόσο δύσκολη και απαιτητική είναι ή δουλειά πού κάνω, ΑΠΑΙΤΩ εδώ και τώρα απαντήσεις.
Ποιός είναι υπεύθυνος για τη τήρηση των νόμων; Κύριοι, υπάρχουν νόμοι σε αυτή τη χώρα. Και είναι σαφείς. Κανείς μη ξεναγός δεν επιτρέπεται να ξεναγεί, εντός ή εκτός αρχαιολογικών χώρων και μουσείων. Κύριοι τού υπουργείου πολιτισμού. Ποιός είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο παρανόμων ξεναγών σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους; Είναι όντως όπως τα λένε οι αρχαιοφύλακες;
Ό,τι δεν τούς έχουν ποτέ δοθεί εντολές αυτού τού είδους, και αν είναι όντως έτσι, ποιες είναι λοιπόν οι αρμοδιότητές τους; Ποια είναι ακριβώς τότε ή δουλειά τους; Να σφυρίζουν με τη σφυρίχτρα όταν κάποιος τουρίστας προσπαθήσει να ακουμπήσει ένα άγαλμα;
Και γιατί λέγονται φύλακες και όχι α-(στερητικό)φύλακες; Μήπως απλά κρύβονται πίσω από τυπικότητες για να δηλώνουν αναρμόδιοι στο να ελέγξουν παράνομους, έχουν όμως την αρμοδιότητα να ελέγχουν όποτε θέλουν αν εγώ φέρω τη ξενική μου ταυτότητα; Μήπως απλά φέρονται απαξιωτικά μόνο σε μας και αρνούνται να ελέγξουν οποιονδήποτε παραποιείται το δικό μου το επάγγελμα γιατί δεν τούς ενδιαφέρει θέλουν ή δε μπορούν; Και αν δε θέλουν, υπάρχει επιτέλους υπουργείο πολιτισμού πού θα τούς επιβάλλει να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, ή θα στέκονται απλώς σε μια γωνιά αδιάφοροι; Να γνωρίζω και εγώ, αφού δεν τούς επιτρέπεται να ελέγχουν κανέναν, την επόμενη φορά πού τουρίστας θα προσπαθήσει να βάλει στο σακίδιο του ένα κομμάτι μάρμαρο από την Ακρόπολη, να μην το αναφέρω στο φύλακα και ενοχλήσω όταν πίνει το καφεδάκι του και συνομιλεί με συναδέλφους του.
Και γιατί το υπουργείο Πολιτισμού, μετά από τις τόσες εκκλήσεις μας εδώ και χρόνια, για να σταλεί μια εγκύκλιος πού θα ορίζει το καθήκον τού φύλακα να ελέγχει παρανομίες, (πόσο δύσκολο αλήθεια), δεν έχει κάνει τίποτα;
Γιατί αδιαφορεί; Θεωρούν στο υπουργείο ότι ή παράνομη ξενάγηση σε χώρους και μουσεία δεν τους αφορά; Επειδή ίσως αδιαφορούν για το επάγγελμα τού ξεναγού; Αδιαφορούν όμως και για τη διάδοση τού ελληνικού πολιτισμού έτσι, το αφήνουν στον κάθε τυχάρπαστο. Τότε αν είναι έτσι, κύριοι τού υπουργείου Πολιτισμού, σάς έχω νέα. ΑΠΟΤΥΧΑΤΕ. Και αποτυγχάνετε κάθε μέρα, κάθε ώρα, πού ένας άσχετος ονομάζει τις Κόρες «αιγυπτιακές».
Κλείστε το υπουργείο, δεν χρειάζεται. Κλείστε τα μουσεία, τούς αρχαιολογικούς χώρους και πηγαίνετε σπίτια σας. Τόσο απλά. Δε χρειάζεται να δημιουργείτε νέα μουσεία, αν σκοπεύετε να τα παρουσιάζουν άνθρωποι άσχετοι πού διαστρεβλώνουν το πολιτισμό μας. Κύριοι τού υπουργείου Τουρισμού. Για πόσο καιρό ακόμα θα αφήνετε τούς επίσημους ξεναγούς της Ελλάδας απροστάτευτους; Για πόσο καιρό ακόμα οι υπάλληλοι τού υπουργείου θα αδιαφορούν, θα παρακάμπτουν τούς νόμους για να δίνουν σε άσχετους προσωρινές ή μόνιμες ξεναγικές ταυτότητες με συνοπτικές ακόμα και ύποπτες διαδικασίες;
Μέχρι πότε θα υπάρχει αδιαφορία σε όλους αυτούς τούς παράνομους ξεναγούς; Κάθε μέρα σκάνε διαδικτυακά φυντάνια πού μαζεύουν ανυποψίαστους τουρίστες τούς οποίους παραπλανούν και τούς αποσπούν χρήματα ως «ξεναγοί»; Κύριοι τουριστικοί πράκτορες: Mέχρι πότε θα αδιαφορείτε για όλα αυτά τα παράνομα διαδικτυακά τουριστικά γραφεία, πού υποβιβάζουν τη δική σας εργασία, πού σάς παραμερίζουν;
Θα καταλάβετε επιτέλους ότι σε λίγο θα έχετε εκλείψει γιατί όλοι θα κλείνουν εκδρομές μέσω όλων αυτών των παρανόμων πού θα είναι απίστευτα ανταγωνιστικοί μια πού δε θα πληρώνουν φόρους; Κύριοι τού υπουργείου οικονομικών, κύριοι τού ΣΔΟΕ, κύριοι τού ΙΚΑ;
Πότε επιτέλους θα καταλάβετε τη τεράστια οικονομική αιμορραγία όλων αυτών; Πότε επιτέλους θα καταλάβετε τη τεράστια εισφοροδιαφυγή και φοροδιαφυγή όλων αυτών; Πότε επιτέλους θα μπει μια τάξη; Και όλοι εσείς, θέλετε να μπει μια τάξη, ή άδικα παλεύουμε κυνηγώντας ανεμόμυλους σε μια χώρα πού αδιαφορεί για την ίδια της την ύπαρξη; Εγώ προσωπικά δηλώνω ότι έφτασα στο σημείο μηδέν, και από δη και πέρα, δε χαρίζομαι σε κανένα. Δε θέλω αγενείς φύλακες, αγενείς και αδιάφορους υπαλλήλους στη ζωή μου. Από δω και πέρα, θα φωνάζω, θα επιτίθεμαι όπως μού επιτίθενται. Και θα περιμένω ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ!
Ο κ.Κρίτων Πιπέρας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΛΟΒΟΤΟΜΗ - Τά τρέχοντα βιβλία φτιάχτηκαν ἐπί σημιτικοῦ “ἐκσυγ- χρονισμοῦ” ἀκριβῶς στό ἀποδομητικό πνεῦμα τῆς ἄθλιας ἐκείνης περιόδου.
Ὅποιος γονιός ἔχει αὐτά τά χρόνια παιδί στό δημοτικό
σχολεῖο, ἔχει πάρει καί μία γεύση τοῦ τί σημαίνει δημόσια ἑλληνική ἐκπαίδευση.
Ἄν ἀσχολήθηκε λίγο μέ τά διαβάσματα τοῦ παιδιοῦ του θά διαπίστωσε τήν
καταβαραθρωμένη ποιότητα τῶν βιβλίων, τό “περίεργο”
πνεῦμα τῶν προγραμμάτων σπουδῶν καί τά καζάντια
τῶν μοντέρνων παιδαγωγικῶν μεθόδων.
Παράλληλα θά διαπίστωσε ὅτι συχνά καί οἱ ἴδιοι οἱ δάσκαλοι
στέκονται μέ τήν ἴδιαν ἀμηχανία ἀπέναντι σέ ὅσα τούς
ἔρχονται ἀπό τήν πλευρά τοῦ ὑπουργείου.
Ἡ φτώχεια δέν ἀφορᾶ μόνο τήν ποσότητα τῶν πληροφοριῶν
πού ἀποκομίζει τό παιδί στό σχολεῖο ἀλλά καί τήν
σύνολη ψυχοπνευματική του ἀνάπτυξη.
Μέσα στό κυριολεκτικά τρομακτικό αὐτό τοπίο ἀνακοινώθηκαν
καί οἱ ὀργουελικοί σχεδιασμοί Φίλη - Λιάκου.
Μέχρι πρόσφατα, ὁμολογῶ τήν ἁμαρτία μου, πίστευα
κι ἐγώ πώς πρόκειται γιά μιά πορεία ἀνησυχητική μέν, ἀναπόδραστη δέ.
Ἀποδίδοντας τόν κατήφορο στά χαρακτηριστικά τοῦ καιροῦ μας (κυριαρχία τῆς εἰκόνας,
μετάβαση σέ διαφορετική ἐποχή μέ καινούργιες
ἀνάγκες, λογική τῆς ἥσσονος προσπάθειας, ἀπουσία
ἐπαγγελματικῶν προοπτικῶν...) πίστευα πώς ἁπλῶς
ἡ χώρα μας ἀκολουθεῖ νομοτελειακά μιά παγκόσμια ἐκφυλιστική τάση.
Μέχρι πού ἦρθα σέ ἐπαφή μέ τά σχολικά ἐγχειρίδια τῆς γλώσσας καί μέ τίς ἀπόψεις τῶν
σχεδιαστῶν τῶν προγραμμάτων σπουδῶν.
Τά τρέχοντα βιβλία φτιάχτηκαν ἐπί σημιτικοῦ “ἐκσυγ-
χρονισμοῦ” ἀκριβῶς στό ἀποδομητικό πνεῦμα τῆς ἄθλιας ἐκείνης περιόδου.
Τά τέσσερα ἀπό τά ἕξι βιβλία γλώσσας γράφτηκαν ἀπό ὁμάδες μέ ἐπικεφαλῆς πανε-
πιστημιακό: στῆς Α΄ τάξης ἡ Ἑλένη Καρατζόλα, στῆς
Β΄ ἡ Ζωή Γαβριηλίδου καί στίς τάξεις Ε΄ καί Στ΄ ἡ Ἄννα Ἰορδανίδου.
Ὅλες συναντῶνται (καί) στήν ἐπιστημονική ὁμάδα πού πλαισίωσε τό χρυσοτόκο (27 ἑκατ. εὐρώ!)
Πρόγραμμα Ἐκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων τοῦ
ἑλληνοφοβικοῦ διδύμου Φραγκουδάκη - Δραγώνα,
πρόγραμμα πού στήν ἁπτή, σχολική πραγματικότητα ...ὤδινεν ὄρος καί ἔτεκεν μῦν.
Τό πνεῦμα πού διαρρέει τήν στοιχειώδη ἐκπαίδευση μέ βάση τό Πρόγραμμα Σπουδῶν
τό συνέχουν ἡ διαπολιτισμικότητα, ἡ διαθεματικότητα,
ὁ μαθητοκεντρισμός, ἡ ὁμαδικότητα.
Ἕωλες ἰδέες ἑνός πρόγραμμα πού στήν ἁπτή, σχολική πραγματικότητα
...ὤδινεν ὄρος καί ἔτεκεν μῦν.
Τό πνεῦμα πού διαρρέει τήν στοιχειώδη ἐκπαίδευση μέ βάση τό Πρόγραμμα Σπουδῶν
τό συνέχουν ἡ διαπολιτισμικότητα, ἡ διαθεματικότητα,
ὁ μαθητοκεντρισμός, ἡ ὁμαδικότητα.
Ἕωλες ἰδέες ἑνός συρμοῦ πού ἀποδομεῖ τίς ἐθνικές κοινωνίες κόντρα
στήν συνταγματική ἐπιταγή γιά “ἀνάπτυξη τῆς ἐθνικῆς καί θρησκευτικῆς συνείδησης”.
Δέν θά μιλήσω γιά προχειρότητα, ἀνοησία, ἰδεοληψία, εἶναι ἀδύνατον
νά περιγραφεῖ ἡ πραγματικότητα.
Ἄλλωστε, καθώς στή χώρα μας δέν ὑπάρχει καμμία θεσμική ἀποτίμηση
ὁποιασδήποτε ἐκπαιδευτικῆς μεταβολῆς, καθένας ἔχει τή γνώμη του.
Ὅμως ποιός μπορεῖ νά δηλώνει σήμερα εὐτυχής μέ τήν ψυχοπνευματική καθήλωση τῶν παιδιῶν;
www.antifonitis.gr
Πέμπτη 26 Μαΐου 2016
Βρέθηκε ο τάφος του Αριστοτέλη - Ο κ. Σισμανίδης παρουσιάζει τα ντοκουμέντα της πολυετούς έρευνάς του για τον τάφο-ηρώο.....
H
σχετική ανακοίνωση για τον χώρο που στέγασε την τέφρα του φιλοσόφου,
γίνεται στη Θεσσαλονίκη, με την συμπλήρωση 2400 χρόνων από την γέννησή
του και ενώπιον 250 αριστοτελιστών από όλο τον κόσμο.
Περισσότερα
από 25 χρόνια αφιέρωσε στις ανασκαφές και την έρευνα ο αρχαιολόγος
Κώστας Σισμανίδης για να φέρει στο φως τεκμήρια, να τα συναρτήσει με τις
αρχαίες πηγές, για να καταλήξει στο συμπέρασμα το οποίο σεμνά είχε
ψελλίσει από το 1996.Όπως αναφέρει ο Ρ/Σ Στο Κόκκινο, ο κ. Σισμανίδης ήταν από τους πιο ακριβοθώρητους αρχαιολόγους στη Βόρεια Ελλάδα, από αυτούς που δεν μιλούσαν ποτέ αν αυτό που είχαν να πουν δεν έφερε την σφραγίδα της απόδειξης.
Ο κ. Σισμανίδης παρουσιάζει τα ντοκουμέντα της πολυετούς έρευνάς του για τον τάφο-ηρώο στον οποίο εναποτέθηκε η τέφρα του Αριστοτέλη, αυτού που τα συμπεράσματά του είναι μέχρι σήμερα σημείο τομής της φιλοσοφικής σκέψης, μόνιμη πρόκληση σε όλους τους επιγόνους που ακόμη κι αν διαφωνούν επικαλούνται τα επιχειρήματα του, του ανθρώπου που εξέτασε κάθε νοητικό πεδίο της εποχής του γράφοντας περίπου τετρακόσιες πραγματείες, για την πολιτική, την ηθική, την λογοτεχνία και την επιστήμη, αυτού που δικαίως χαρακτηρίστηκε από τον Πλάτωνα "ο πρώτος αναγνώστης βιβλίων" στην ανθρώπινη ιστορία.
Το «Κόκκινο Θεσσαλονίκης» δημοσιεύει μεγάλο μέρος των στοιχείων και συμπερασμάτων και τις σχετικές φωτογραφίες και αναπαραστάσεις που αναμένεται να προκαλέσουν παγκόσμιο ενδιαφέρον για ένα αρχαιολογικό εύρημα που δεν θα είναι πνιγμένο στη λάσπη καμιάς «εθνικής» ανάγκης και καμιάς προπαγάνδας.
Εξάλλου το σύνολο της πολυετούς ενασχόλησης του κ. Σισμανίδη θα περιμένει, λίγο ελπίζουμε, καθώς είναι έτοιμοι για δημοσίευση τρεις (3) τόμοι με όλο το ανασκαφικό υλικό από την περιοχή.
Σύμφωνα με τον κ. Σισμανίδη στην πλαγιά του βορειότερου άκρου των Σταγείρων, κοντά στη Στοά της Αρχαίας Αγοράς αποκαλύφθηκε πολύπλοκο σύμπλεγμα διαφορετικών μεταξύ τους κτισμάτων που χρονολογούνται από την αρχαϊκή μέχρι και τη βυζαντινή περίοδο ως και τα νεώτερα χρόνια.
Δυόμιση μέτρα δυτικά της πύλης του αρχαϊκού τείχους, αποκαλύφθηκε ένας μεγάλος τετράγωνος πύργος των βυζαντινών χρόνων τον οποίο περιβάλλει ένα εντυπωσιακό αψιδωτό οικοδόμημα, που δίνει αρχικά την εντύπωση πυργοειδούς κατασκευής της αρχαϊκής οχύρωσης. Ωστόσο όπως παρατηρεί κ. Σισμανίδης «προσεκτικότερη παρατήρηση και πολλά κινητά ευρήματα απ΄ αυτό, πείθουν ότι χρονολογείται στους πρώιμους ελληνιστικούς χρόνους». Οι τοίχοι του κτίσματος αυτού σώζονται σε μέγιστο ύψος 1,80, και έχουν το μικρό σχετικά πάχος των 1,10 μ., «το οποίο είναι βεβαίως απαγορευτικό, για να ερμηνευτεί αυτό ως πύργος της αρχαϊκής οχύρωσης» ενώ «σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι ότι χτίστηκε με πολύ καλό οικοδομικό υλικό, το οποίο είναι προφανές ότι βρίσκεται εδώ σε δεύτερη χρήση και προέρχεται από παλαιότερα δημόσια κτίσματα. Έτσι, ενώ οι τοίχοι του είναι χτισμένοι, κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, ακανόνιστα, χρησιμοποιούν όμως σε μεγάλο βαθμό εξαιρετικής ποιότητας και επεξεργασίας γωνιόλιθους μαρμάρου, ασβεστολίθους και γρανίτη, ενώ παράλληλα διαπιστώνεται και ιδιαίτερη σπουδή στην κατασκευή τους, αφού η ποιότητα δεν είναι όμοια ούτε ως προς το υλικό που χρησιμοποιήθηκε κατά τόπους, ούτε ως προς τον τρόπο δόμησης». Σειρά δομικών χαρακτηριστικών του κτιρίου και άλλες ανασκαφικές ενδείξεις «οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι η ανέγερση του οικοδομήματος έγινε, για κάποιον λόγο, ιδιαίτερα εσπευσμένα».
Ο αρχαιολόγος θα αναφερθεί αναλυτικά στις ανασκαφές που έφτασαν μέχρι τον βράχο και έδωσαν πολλά ευρήματα ενώ εντόπισε και την θύρα εισόδου. Για είκοσι χρόνια τουλάχιστον ο κ. Σισμανίδης ενέσκηψε στα προβλήματα χρονολόγησης των ευρημάτων και φυσικά των ερμηνειών τους καθώς δεν ήταν αρκετό το γεγονός ότι το κτίριο αναγόταν στα πρώιμα ελληνιστικά χρόνια, στην περίοδο δηλαδή αμέσως μετά το θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου.
Τα κινητά ευρήματα «πολυπληθής και καλής ποιότητας, η οποία αντιπροσωπεύεται από όστρακα διαφόρων αγγείων, κυρίως σκύφων, πινακίων, κυλίκων και κανθάρων. Και πάνω από πενήντα νομίσματα αρκετά Αλέξανδρου Γ΄, ορισμένα κοπές της Αμφίπολης και της Θεσσαλονίκης, ενώ τα υπόλοιπα είναι των Επιγόνων, όπως του Αντιγόνου Γονατά, Δημητρίου Πολιορκητή κλπ» και κεραμική παραγωγής του βασιλικού κεραμοποιείου επέτειναν από την μία τις χαρές και από την άλλη τις αμφιβολίες. Τα ευρήματα δεν απαντούσαν στο ερώτημα «τι ήταν αυτό το πεταλόσχημο οικοδόμημα; Γιατί κατασκευάστηκε;». Τέλος, γιατί στο κέντρο αυτού του περίεργου κτιρίου υπήρχε -όπως αποδείχθηκε- βωμός;
Το «αρμολόγημα» των ευρημάτων έκαναν τελικά οι αρχαίες πηγές. Η εξαντλητική έρευνα οδήγησε σε αρκετές πηγές και ενδεικτικά αναφέρουμε την αραβική βιογραφία του Αριστοτέλη, του β΄μισού του 11 αι. μ. Χ. που αντιγράφει βιογραφία του Αριστοτέλη, από κάποιον Πτολεμαίο, που έζησε κατά το α΄ μισό του 4 αιώνα μ.Χ. και στην οποία αναφέρεται: « Όταν ο Αριστοτέλης πέθανε (στη Χαλκίδα, τον Οκτώβριο του 322 π.Χ.), οι Σταγειρίτες έστειλαν και έφεραν την τέφρα του στην πατρίδα τους, την τοποθέτησαν μέσα σε χάλκινη υδρία και κατόπιν απέθεσαν την υδρία αυτή σε μια τοποθεσία, που την ονόμασαν “Αριστοτέλειον”. Κάθε φορά που είχαν σημαντικές υποθέσεις και ήθελαν να λύσουν δύσκολα προβλήματα, συγκαλούσαν σ΄ αυτόν τον τόπο την συνέλευσή τους». Οι πληροφορίες αυτές επαναλαμβάνονται «στο χειρόγραφο αριθμ. 257 της Μαρκιανής Βιβλιοθήκης της Βενετίας (κώδικας Ματσίανης στ. 257), που χρονολογείται γύρω στο 1300 μ.Χ.».
Κι αφού αναφερόμαστε στον τάφο του Αριστοτέλη κ. Σισμανίδης μετέρχεται ακριβώς της Αριστοτελικής Λογικής για να διατυπώσει τα συμπεράσματά του, ότι το κτίριο αυτό «δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο»:
«Έχουμε άραγε, κατόπιν όλων των ανωτέρων, κάποιο λόγο για να μην θεωρήσουμε ότι το προβληματικό, από την άποψη της ερμηνείας του, αψιφωτό οικοδόμημα, που παραπάνω περιγράψαμε, ήταν ο τάφος του Αριστοτέλη; Υπάρχει κάτι που δεν ταιριάζει ή ενοχλεί σ΄ αυτήν την ερμηνεία; Αντίθετα, θεωρούμε, χωρίς ωστόσο να έχουμε αποδείξεις, παρά μόνον ισχυρές ενδείξεις, ότι όλα συντείνουν προς αυτήν την εκδοχή: Η θέση στην οποία κτίστηκε μέσα στην πόλη και κοντά στην Αγορά με πανοραμική θέα προς όλες τις κατευθύνσεις, η εποχή της κατασκευής του στην αρχή-αρχή ακόμη της ελληνιστικής περιόδου, το ασύμβατο γι άλλες χρήσεις σχήμα του, ο δημόσιος χαρακτήρας του και η μεγάλη βιασύνη που διακρίνεται στην κατασκευή του, με καλό, αλλά ετερόκλητο οικοδομικό υλικό σε δεύτερη χρήση».
Περισσότερα για τα αρχαία Στάγειρα εδώ: http://odysseus.culture.gr/h/3/gh351.jsp?obj_id=2463
Για το συνέδριο που γίνεται στη Θεσσαλονίκη για τον Αριστοτέλη εδώ: https://www.auth.gr/news/conferences/20392
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)