Τρίτη 12 Απριλίου 2016

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΧΑΡΙΤΕΣ. - ΓΙΑΤΙ Ή ΈΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ-ΜΥΟΛΟΓΙΑ ΈΝΝΕΠΝΕ ΚΑΙ ΘΑ ΈΜΠΝΕΗ ΈΣΑΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΑΣ ΌΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΎΦΗΛΙΟΥ.


 173. Sandro Botticelli, όπως λέμε Άνοιξη (22) | Χαρτογράφος ...

Sandro Botticeli 1485 Λεπτομέρεια πού άπεικονίζει τίς τρείς Χάριτες άπό τόν πίνακα τής Άνοίξεως.
Θεότητες που προσωποποιούσαν τη χάρη, την ομορφιά και την ανεμελιά.

 Σύμφωνα με τον Όμηρο ήταν κόρες του Δία και της Ευρυνόμης. Αρκετοί τις θεωρούσαν κόρες του Διόνυσου και της Αφροδίτης ή του Ήλιου και της Ναϊάδας Αίγλης.
Στον Όμηρο αρχικά αναφερόταν η Χάρις σύζυγος του Ηφαίστου και η Πασιθέα, σύζυγος του θεού Ύπνου και μητέρα του Φάντασου και του Φοβήτορα. Η Πασιθέα είχε δοθεί σύζυγος στον Ύπνο από την Ήρα επειδή εκείνος είχε κοιμίσει κρυφά το Δία κι έτσι οι θεοί μπόρεσαν να αναμιχθούν στον Τρωικό πόλεμο.
Οι Αθηναίοι τιμούσαν δυο Χάριτες την Αυξώ και την Ηγεμόνη. Μερικές φορές ταυτίζονταν με τις Ώρες και τοποθετούσαν στην ομάδα των Χαρίτων τις Ώρες Καρπώ και Θαλλώ.
Στη Σπάρτη τις ονόμαζαν Κλήτα ("αστραφτερή" και Φαέννα ("ακτινοβόλος"), και τις ταύτιζαν με τις Ώρες.
Στην Αίγινα, την Τροιζήνα, την Επίδαυρο και στον Τάραντα τις ονόμαζαν Αυξησία και Δαμία ή "Αξεσίαι θεαί".
Ο Ησίοδος αναφέρει τρεις Χάριτες, την Αγλαΐα, την Ευφροσύνη και τη Θάλεια ή Θαλία. Οι Χάριτες συνδέονταν με την ανθοφορία και τη γονιμότητα της φύσης κι αναμεσά τους συγκαταλέγονταν και η Ευνομία, η Εύκλεια και η Πειθώ.
ΟΙ Σώστρατος αναφέρει πως η Αφροδίτη και οι Χάριτες Πασιθέα, Καλή και Ευφροσύνη είχαν διαγωνιστεί σε καλλιστεία με κριτή το μάντη Τειρεσία, ο οποίος είχε ψηφίσει την Καλή σαν την πιο όμορφη. Η Αφροδίτη για να τον τιμωρήσει τον είχε μεταμορφώσει σε γριά.
Οι Χάριτες κατοικούσαν στον Όλυμπο κι ήταν συνοδοί του Απόλλωνα, του Διονύσου, της Αφροδίτης, της Αθηνάς, του Ηφαίστου και των Μουσών. Απέφευγαν τη μοναξιά και προτιμούσαν τη συντροφιά των θεών.
Όταν ο Απόλλωνας έπαιξε για πρώτη φορά τη λύρα του, οι Χάριτες έστησαν χορό γύρω του μαζί με τις άλλες θεές κι όταν η Άρτεμη είχε εισέλθει στο ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς, εκείνες άρχισαν να υμνούν μαζί της και με τη συνοδεία των Μουσών τη Λητώ, (μητέρα του Απόλλωνα και της Άρτεμης).
Οι Χάριτες συνόδευαν την Αφροδίτη μαζί με το θεό Πάνα και την Πειθώ. Κάποτε η θεά είχε πιαστεί μαζί με τον Άρη σε ένα δίχτυ που είχε στήσει για τους δυο εραστές ο Ήφαιστος. Μετά από την περιπέτειά της είχε καταφύγει στην Πάφο της Κύπρου, όπου την περιποιήθηκαν οι Χάριτες, αλείφοντάς την με αθάνατο λάδι και στολιζοντάς την.
Οι Χάριτες γνώριζαν την τέχνη να κατασκευάζουν αρωματικά λάδια με τα οποία ενίσχυαν την ερωτική επιθυμία.
Απεικονίζονταν νέες και όμορφες και έφερναν στους θεούς και στους ανθρώπους ομορφιά, χάρη και δημιουργικότητα. Τις παρουσίαζαν γυμνές, να κρατιούνται από τους ώμους. Οι δυο από αυτές κοιτούσαν προς μια κατεύθυνση, ενώ εκείνη που βρισκόταν στη μέση κοιτούσε προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Ο Πίνδαρος τις ονόμαζε Σεμνές, Πότνιες και Βασίλειες.
Το παλαιότερο ιερό τους βρισκόταν στον Ορχομενό της Βοιωτίας (εκεί που βρίσκεται η εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου). Στο θέατρο απέναντι από το ιερό τελούσαν προς τιμή τους τα Χαρίσια ή Χαριτήσια που περιλάμβαναν μουσικούς και ποιητικούς αγώνες. Τη νύχτα οι πιστοί πρόσφεραν γλυκίσματα από αλεύρι και μέλι.
Τα λατρευτικά τους αγάλματα ήταν τρεις μαύροι άμορφοι μετεωρόλιθοι, δηλαδή λίθοι που είχαν πέσει από τον ουρανό.
Στην Αθήνα υπήρχε ιερό των Χαρίτων πάνω στην Ακρόπολη στα Προπύλαια, κοντά στα ιερά του Ερμή Προπυλαίου και της Εκάτης Επιπυργιδίας. Ιερό τους υπήρχε και στην Αγορά κοντά στο ναό του Ηφαίστου.
Ιερά τους υπήρχαν στη Σπάρτη, στη Δήλο, στην Κύπρο και στην Πάρο. Στην Πάρο βρισκόταν ο Μίνωας όταν πληροφορηθηκε το θάνατο του γιου του Ανδρόγεω. Τότε πέταξε τα στεφάνια με τα άνθη, σταμάτησε τη μουσική, αλλά η τελετή ολοκληρώθηκε. Από τότε οι θυσίες προς τιμή των Χαρίτων στην Πάρο γίνονταν χωρίς άνθη και μουσική.
Οι Χάριτες λατρεύονταν στην Σπάρτη και την Πάφο μαζί με την Αφροδίτη.
Βιβλιογραφία - πηγές
Σαπφώ
βροδοπάχεες ἄγναι Χάριτες δεῦτε Δίος κόραι
ἔλθοντ' ἐξ ὀράνω πορφυρίαν περθέμενον χλάμυν
Όμηρος, Οδύσσεια, θ, 364
ἔνθα δέ μιν Χάριτες λοῦσαν καὶ χρῖσαν ἐλαίῳ,
ἀμβρότῳ, οἷα θεοὺς ἐπενήνοθεν αἰὲν ἐόντας,
ἀμφὶ δὲ εἵματα ἕσσαν ἐπήρατα, θαῦμα ἰδέσθαι.
Ησίοδος, Θεογονία, 64
ἔνθά σφιν λιπαροί τε χοροὶ καὶ δώματα καλά,
πὰρ δ' αὐτῇς Χάριτές τε καὶ Ἵμερος οἰκί' ἔχουσιν
ἐν θαλίῃς· ἐρατὴν δὲ διὰ στόμα ὄσσαν ἱεῖσαι
μέλπονται, πάντων τε νόμους καὶ ἤθεα κεδνὰ
ἀθανάτων κλείουσιν, ἐπήρατον ὄσσαν ἱεῖσαι.
Ησίοδος, Έργα και Ημέρες, 73
ζῶσε δὲ καὶ κόσμησε θεὰ γλαυκῶπις Ἀθήνη·
ἀμφὶ δέ οἱ Χάριτές τε θεαὶ καὶ πότνια Πειθὼ
ὅρμους χρυσείους ἔθεσαν χροΐ· ἀμφὶ δὲ τήν γε
Ὧραι καλλίκομοι στέφον ἄνθεσι εἰαρινοῖσιν·
Ξενοφώντας, Συμπόσιο, 7, 5, 2
ἀλλὰ γὰρ καὶ ταῦτα μὲν
οὐκ εἰς ταὐτὸν τῷ οἴνῳ ἐπισπεύδει· εἰ δὲ ὀρχοῖντο πρὸς τὸν
αὐλὸν σχήματα ἐν οἷς Χάριτές τε καὶ Ὧραι καὶ Νύμφαι
γράφονται, πολὺ ἂν οἶμαι αὐτούς γε ῥᾷον διάγειν καὶ τὸ
συμπόσιον πολὺ ἐπιχαριτώτερον εἶναι.
Ζηνόβιος
Αἱ Χάριτες γυμναί: ἤτοι ὅτι δεῖ ἀφειδῶς καὶ
φανερῶς χαρίζεσθαι· ἢ ὅτι οἱ ἀχάριστοι τὸν ἑαυτῶν
κόσμον ἀφῄρηνται.
Παυσανίας, Ελλάδος Περιήγησις, 2, 17, 3
ἐν δὲ τῷ
προνάῳ τῇ μὲν Χάριτες ἀγάλματά ἐστιν ἀρχαῖα, ἐν
δεξιᾷ δὲ κλίνη τῆς Ἥρας καὶ ἀνάθημα ἀσπὶς ἣν Μενέ-
λαός ποτε ἀφείλετο Εὔφορβον ἐν Ἰλίῳ.
Παυσανίας, Ελλάδος Περιήγησις, 3, 18, 9
Βαθυ-
κλέους δὲ Μάγνητος, ὃς τὸν θρόνον ἐποίησε τοῦ
Ἀμυκλαίου, ἀναθήματα ἐπ' ἐξειργασμένῳ τῷ θρόνῳ
Χάριτες καὶ ἄγαλμα δὲ Λευκοφρυήνης ἐστὶν Ἀρτέμιδος.
Ορφικά, Ύμνοι, 60
Κλῦτέ μοι, ὦ Χάριτες μεγαλώνυμοι, ἀγλαότιμοι,
θυγατέρες Ζηνός τε καὶ Εὐνομίης βαθυκόλπου,
Ἀγλαΐη Θαλίη τε καὶ Εὐφροσύνη πολύολβε,
χαρμοσύνης γενέτειραι, ἐράσμιαι, εὔφρονες, ἁγναί,
αἰολόμορφοι, ἀειθαλέες, θνητοῖσι ποθειναί·
εὐκταῖαι, κυκλάδες, καλυκώπιδες, ἱμερόεσσαι·
ἔλθοιτ' ὀλβοδότειραι, ἀεὶ μύσταισι προσηνεῖς.
Θεμίστιος, Φιλάδελφοι ἢ περὶ φιλανθρωπίας
οὐδ' ἐῶμεν ἀκράτους ἐπιρρεῖν πηγὰς τῶν ἄνωθεν
ἀγαθῶν, ἃ χορηγεῖ συνεχῶς ἀκάμαντι νόῳ, καθάπερ λέ-
γει ἡ φιλοσοφοῦσα ποίησις, ὁ τῶν ἐάων δοτήρ, ὁ τῆς
εὐνομίας ταμίας, οὗ πάρεδρος Δίκη τε καὶ Εὐνομία· ᾧ
παραστατοῦσιν αἱ Χάριτες, Εὐφροσύνη καὶ Ἀγλαΐα Θαλίη
τ' ἐρατεινή· οὗ πᾶσαι ἐκ φιλανθρωπίας ἐπωνυμίαι, ὁ μει-
λίχιος, ὁ φίλιος, ὁ ξένιος, ὁ ἱκέσιος, ὁ πολιεύς, ὁ σωτήρ.
Φλάβιος Κλαύδιος Ιουλιανός, Εἰς τὸν βασιλέα Ἥλιον πρὸς Σαλούστιον
Κύκλον τοι καὶ αἱ Χάριτες ἐπὶ γῆς
διὰ τῶν ἀγαλμάτων μιμοῦνται.
Νόννος, Διονυσιακά, 34, 37
ὡς μὲν ἀκούω,
τρεῖς Χάριτες γεγάασι, χορίτιδες Ὀρχομενοῖο,
ἀμφίπολοι Φοίβοιο, χοροπλεκέος δὲ Λυαίου
εἰσὶ τριηκοσίων Χαρίτων στίχες, ὧν μία μούνη
πασάων προφέρουσα φαείνεται, οἷα καὶ αὐτὴ
φαιδροτέραις ἀκτῖσι κατακρύπτει σέλας ἄστρων
μαρμαρυγὴν εὔκυκλον ἀκοντίζουσα Σελήνη.
Όμηρος, Ιλιάδα, Ε, 338 και Σ,382 και Ξ 267
Απολλόδωρος, Βιβλιοθήκη, 1, 3, 1
Απολλώνιος Ρόδιος, Αργοναυτικά, 4, 424
http://www.theogonia.gr/theoi/theoix/xarites.htm

Κατερινα Βλαχου

Ο ναός του Ηφαίστου, ευρύτερα γνωστός ως Θησείο.

 

 Στην κορυφή του λόφου του Αγοραίου Κολωνού, που οριοθετεί την Αρχαία Αγορά των Αθηνών στη δυτική πλευρά, βρίσκεται ο ναός του Ηφαίστου, ευρύτερα γνωστός ως ''Θησείο''. Πρόκειται για έναν από τους καλύτερα διατηρημένους αρχαίους ναούς
, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στη μετατροπή του σε χριστιανική εκκλησία.

Σύμφωνα με τον περιηγητή Παυσανία (I, 14, 5-6), στο ναό λατρεύονταν από κοινού ο Ήφαιστος, προστάτης των μεταλλουργών, και η Αθηνά Εργάνη, προστάτρια των κεραμέων και της οικοτεχνίας. Την ταύτιση του ναού ως ''Ηφαιστείο'' επιβεβαίωσε η ανασκαφική έρευνα με την αποκάλυψη εργαστηρίων μεταλλουργίας στην ευρύτερη περιοχή του λόφου, επισκιάζοντας, έτσι, παλαιότερες απόψεις, που αναγνώριζαν ως λατρευόμενες θεότητες το Θησέα, τον Ηρακλή ή τον Άρη. Η οικοδόμηση του ναού πρέπει να πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στα έτη 460-420 π.Χ. από άγνωστο αρχιτέκτονα, στον οποίο, όμως, αποδίδονται και άλλοι ναοί στην Αττική, με παρόμοια κατασκευή.

 Ο ναός διέθετε πρόναο και οπισθόδομο, δίστυλους εν παραστάσι. Εξωτερικά περιβαλλόταν από την περίσταση, μια δωρική κιονοστοιχία, με 6 κίονες στις στενές πλευρές και 13 στις μακρές. Ολόκληρο το οικοδόμημα, από την κρηπίδα έως και την οροφή, ήταν κατασκευασμένο από πεντελικό μάρμαρο, ενώ τα αρχιτεκτονικά γλυπτά που το κοσμούσαν ήταν από παριανό μάρμαρο. 

 

 Στο εσωτερικό του σηκού υπήρχε δίτονη κιονοστοιχία σε σχήμα Π και στο βάθος του υπήρχε βάθρο, επάνω στο οποίο στέκονταν τα ορειχάλκινα λατρευτικά αγάλματα του Ηφαίστου και της Αθηνάς, έργα του γλύπτη Αλκαμένη, σύμφωνα με τον Παυσανία, τα οποία πρέπει να φιλοτεχνήθηκαν ανάμεσα στα έτη 421-415 π.Χ. Ο ναός έφερε πλούσιο γλυπτικό διάκοσμο. Από τα αρχιτεκτονικά γλυπτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι μετόπες, που κοσμούσαν την ανατολική πλευρά της περίστασης εξωτερικά και παριστάνουν τους εννέα άθλους του Ηρακλή. Σε συνέχεια αυτών, στη βόρεια και στη νότια πλευρά, εικονίζονται από τέσσερις άθλοι του Θησέα, σκηνές από τις οποίες προέκυψε η λαϊκή ονομασία ''Θησείο'' για το ναό. Η ζωφόρος δεν διατρέχει τις τέσσερις πλευρές του σηκού, αλλά μόνο τον πρόναο και τον οπισθόδομο. Στον πρόναο παριστάνεται ο νικηφόρος αγώνας του Θησέα κατά των απαιτητών του θρόνου, των 50 υιών του Πάλλαντα, στον οποίο παρίστανται και έξι θεοί του Ολύμπου. Στον οπισθόδομο, στο πλάτος του σηκού, παριστάνεται η Κενταυρομαχία. Αξιόλογες γλυπτικές παραστάσεις κοσμούσαν, επίσης, και τα αετώματα του ναού. Στο δυτικό παριστανόταν η Κενταυρομαχία και στο ανατολικό η υποδοχή του Ηρακλή στον Όλυμπο ή η γέννηση της Αθηνάς. Ορισμένα από τα γλυπτά αυτά αναγνωρίζονται σε αγάλματα που βρέθηκαν στην περιοχή του ναού, όπως το αποσπασματικά σωζόμενο σύμπλεγμα δύο γυναικείων μορφών, από τις οποίες η μια μεταφέρει στον ώμο της την άλλη, σαν να προσπαθεί να τη σώσει (''Eφεδρισμός'', Μουσείο της Αρχαίας Αγοράς, αρ. ευρ. S 429), και ο κορμός μιας ενδεδυμένης γυναικείας μορφής με έντονο το στοιχείο της κίνησης, που θα μπορούσε να είναι ένα από τα ακρωτήρια του ναού (''Νηρηίδα'', Μουσείο της Αρχαίας Αγοράς, αρ. ευρ. S 182).
Κατά τους ελληνιστικούς χρόνους γύρω από το ναό φυτεύθηκαν θάμνοι ή μικρά δένδρα σε παράλληλες σειρές, μέσα σε γλάστρες, οι οποίες ήλθαν στο φως κατά τις ανασκαφές. Τον 7ο αι. μ.Χ. ο ναός μετατράπηκε σε εκκλησία του Αγίου Γεωργίου του Ακάμα καιλειτούργησε έτσι έως την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Τούρκους. Κατά το 18ο αιώνα μέσα στο κτήριο ενταφιάσθηκαν πολλοί επιφανείς προτεστάντες, που πέθαναν στην Αθήνα, ενώ το 1834 πραγματοποιήθηκε εδώ η τελετή υποδοχής του βασιλιά Όθωνα. Έκτοτε ο ναός λειτούργησε ως αρχαιολογικό μουσείο, μέχρι την έναρξη των ανασκαφών της Αμερικανικής Σχολής στην Αρχαία Αγορά, το 1930.

Συντάκτης
Κλειώ Τσόγκα, αρχαιολόγος

https://master-lista.blogspot.com/2015/02/blog-post_922.html?spref=bl 

 

 

 

 


«Οι Eυρωπαϊκές Oδηγίες καταστρέφουν τους αγροτικούς συνεταιρισμούς της Ελλάδας» - Γιάννης Σαχινίδης

Δευτέρα 11 Απριλίου 2016

Τι είναι προδοσία και ποιος είναι ο προδότης. Αυτοί είναι οι νόμοι της δημοκρατικής Αθήνας.


Αποτέλεσμα εικόνας για Τι είναι προδοσία και ποιος είναι ο προδότης Εικόνα από : http://www.antinews.gr/action.read/kleidarotrupa/mauriste-tous-prodotes-tis-nd/11.106179

 Αυτοί είναι οι νόμοι της δημοκρατικής Αθήνας. Όσοι λοιπόν υποστηρίζουν πως είναι Δημοκράται οφείλουν να υποστηρίζουν και την εφαρμογή των νόμων Περί Προδοσίας.
Προδοσία είναι κάθε παράβλεψις των συμφερόντων της πατρίδας. Είναι η συνεννόησις με τον εχθρό, η παράδοσις στόλου, φρουρίου, η εγκατάλειψις θέσεως, η παρακοή σε διαταγές και κάθε παράβασις των δημοσίων καθηκόντων. Προδοσία επίσης θεωρείται, οι υποσχέσεις με ψευδείς πληροφορίες και η αθέτησις κάποιου ειδικού ψηφίσματος. Η μη εκτέλεσις όλων εκείνων των καθηκόντων που οφείλει ένας χρηστός πολίτης. Προδότης είναι αυτός που δειλιάζει στον πόλεμο και αθετεί τον όρκο του σαν πολίτης, Το έγκλημα της προδοσίας ορίζεται από τους νόμους της πολιτείας. Ενώπιον της δικαιοσύνης οδηγούνται οι προδότες και οι συνωμότες. Εις την Αθήνα τον κάθε ένα που επεδίωκε να καταλύσει το πολίτευμα, μπορούσε κάθε πολίτης να θανατώσει χωρίς ποινή. Κάθε ένας πολίτης ήταν υποχρεωμένος να φονεύει τον προδότη και ο φονέας είχε την αξίωση τιμών και αμοιβών κατά τον νόμο. Η περιουσία των προδοτών που καταδικάζοντο σε θάνατο εδημεύετο και τα σπίτια τους κατεδαφίζοντο. Απαγορεύετο να θαύονται τα σώματά τους στην πατρίδα και τα έριχναν στην μεθόριο της πόλης. Τα παιδιά των προδοτών ακολουθούσαν την τύχη των πατέρων τους. Οι προδόται θεωρούντο άτιμοι και εδικάζοντο και μετά θάνατον. Του καταδικασθέντος μετά θανατον, εξορύσσοντο τα οστά και τα έριχναν έξω από την πόλη. 


ΛΕΞΙΚΟΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΪΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ.

 Ελλας
 Georgios Grigoromihelakis

ΧΑ ΧΑ ΤΟ ΞΑΦΑΝΙΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ - Στημένη η ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ σχέδιο αφελληνισμού Όλ

Κυριακή 10 Απριλίου 2016

Τυπώνουν 100.000 άδειες ασύλου - ....η συμφωνία μεταξύ Ε.Ε. - Τουρκίας της 18ης Μαρτίου 2016 για την επαναπροώθηση των μεταναστών που εισέρχονται στην Ελλάδα από τη γείτονα χώρα, όπως όλα δείχνουν, τινάζεται στον αέρα....


Αποτέλεσμα εικόνας για 100.000 άδειες ασύλου

Στην προμήθεια 100.000 εντύπων αιτήσεων ασύλου καταφεύγει η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τα μαζικά αιτήματα, κατά τις τελευταίες ημέρες, από χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες που εισέρχονται στην ελληνική επικράτεια για ένταξη σε καθεστώς διεθνούς προστασίας.
Το χρονικό διάστημα από 20 Μαρτίου έως και 7 Απριλίου η Υπηρεσία Ασύλου κατέγραψε πανελλαδικά 2.113 αιτήματα και το ίδιο χρονικό διάστημα κατατέθηκαν 4.861 δηλώσεις «βούλησης παροχής ασύλου», συνολικά δηλαδή 6.974 αιτήματα μέσα σε 18 ημέρες, τη στιγμή που ολόκληρο το 2015 ο αντίστοιχος αριθμός ανήλθε σε 13.197 αιτήσεις! Με βάση αυτά τα δεδομένα, τους τρέχοντες ρυθμούς εξέτασης των αιτημάτων ασύλου και τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού της αρμόδιας υπηρεσίας, υπολογίζεται ότι αν αιτηθούν άσυλο 100.000 πρόσφυγες, όπως αναμένει η κυβέρνηση, η διαδικασία θα ολοκληρωθεί σε μερικά χρόνια! Το πρωτοφανές κύμα των αιτημάτων αυτών, έπειτα και από το μπαράζ ενημέρωσης των «ύποπτων» ΜΚΟ προς τους πρόσφυγες που έπιασε στον ύπνο την κυβέρνηση, καθιστά αδύνατη όχι μόνο την εξέταση των φακέλων, έστω και το άνοιγμά τους, αφού η Υπηρεσία Ασύλου είναι υποστελεχωμένη, τρέχοντας την ίδια στιγμή να προσλάβει 700 άτομα. Στο πλαίσιο αυτό, η συμφωνία μεταξύ Ε.Ε. - Τουρκίας της 18ης Μαρτίου 2016 για την επαναπροώθηση των μεταναστών που εισέρχονται στην Ελλάδα από τη γείτονα χώρα, όπως όλα δείχνουν, τινάζεται στον αέρα, αφού οι ίδιοι οργανωμένα πλέον στρέφονται στην τακτική του ασύλου για να κερδίσουν χρόνο παραμονής σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από την ώρα που τέθηκε σε ισχύ η συμφωνία έως σήμερα έχουν υποβληθεί 3.137 αιτήματα «βούλησης ασύλου» στη Λέσβο, 1.230 στη Χίο, 317 στη Σάμο, 82 στη Ρόδο και 95 στη Λέρο. Σε αυτές τις συνθήκες, την 1η Απριλίου η Υπηρεσία Ασύλου προχώρησε στη διενέργεια πρόχειρου μειοδοτικού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου που θα αναλάβει την προμήθεια 100.000 εντύπων για εκτύπωση Δελτίου Αιτούντος Διεθνή Προστασία. Το δελτίο αυτό αποτελεί το επίσημο έγγραφο της ελληνικής πολιτείας με το οποίο επιτρέπεται η νόμιμη παραμονή για έξι μήνες όλων όσοι ζητούν άσυλο στην Ελλάδα ή μετεγκατάσταση σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, έως ότου κριθεί το αίτημά τους και αναγνωριστούν ως πρόσφυγες. Τα δελτία αυτά εκτυπώνονται σε χαρτί ασφαλείας, το οποίο αντιδρά σε προσπάθεια παραχάραξης. Επιπλέον, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της προκήρυξης του διαγωνισμού -προϋπολογισμού 19.680 ευρώ-, το συγκεκριμένο χαρτί πρέπει «να έχει αυξημένες αντοχές για τη χρήση από τους δικαιούχους επί εξάμηνο και να φέρει επάνω του ανάγλυφο το ελληνικό εθνόσημο».
Ελάχιστοι υπάλληλοι στα νησιά Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται ένας ακόμα διαγωνισμός της Υπηρεσίας Ασύλου, για την προμήθεια αυτή τη φορά 100.000 ενημερωτικών εντύπων για τη διαδικασία χορήγησης ασύλου. Οπως αναφέρεται στην από 30 Μαρτίου απόφαση της διευθύντριας της Υπηρεσίας Ασύλου Μαρίας Σταυροπούλου, «λαμβάνοντας υπόψη τις επείγουσες ανάγκες της Υπηρεσίας Ασύλου, προβλέπεται η προμήθεια 80.000 ενημερωτικών εντύπων για την κανονική διαδικασία ασύλου και 20.000 ενημερωτικών εντύπων για τη διαδικασία “Δουβλίνο 3”». Η διαδικασία «Δουβλίνο 3» προβλέπει ότι όσοι εισήλθαν στην Ευρωπαϊκή Ενωση έχοντας ως πρώτη χώρα εισόδου την Ελλάδα, ακόμη κι αν καταθέσουν αίτηση ασύλου σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, θα επιστραφούν στην Ελλάδα για να εξεταστεί η αίτησή τους. Εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών και για την «άμεση και πλήρη ενημέρωση τόσο των δυνητικά επωφελούμενων όσο και των αιτούντων διεθνή προστασία», με τη συγκεκριμένη απόφαση μειώνεται στο μισό η 30ήμερη προθεσμία διενέργειας του διαγωνισμού. Οσον αφορά στις γλώσσες αναγραφής των ενημερωτικών εντύπων, αυτές θα είναι ελληνικά, αραβικά, αγγλικά, γαλλικά, ουρντού και φαρσί.
Το τεράστιο πρόβλημα λειτουργίας που αντιμετωπίζει η Υπηρεσία Ασύλου επισημαίνει, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», η κυρία Μαρία Σουλιώτη, από το Τμήμα Ανθρωπίνου Δυναμικού: «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 300 συνολικά υπάλληλοι πανελλαδικά σε Κω, Χίο, Σάμο, Λέρο, Κρήτη, Λέσβο, Ρόδο, Αττική και Θεσσαλονίκη. Οι περισσότεροι από αυτούς εργάζονται στην Αττική, σε κεντρικές υπηρεσίες. Στη Λέσβο βρίσκονται 5 υπάλληλοι, στη Λέρο 2, στη Χίο 2, στη Ρόδο 9, στη Σάμο 5. Οι κρίσεις των αιτήσεων ασύλου γίνονται κατά τόπους, αλλά με το υπάρχον προσωπικό και το αυξανόμενο προσφυγικό ρεύμα χρειάζονται τουλάχιστον τρεις μήνες για να κριθεί ένα αίτημα».
Από το 2013 που λειτουργούν τα γραφεία για υποβολή ασύλου έχουν γίνει ορισμένες προσλήψεις, όμως, σύμφωνα με την κυρία Σουλιώτη, στην υπηρεσία πρέπει να προσληφθούν άμεσα άλλα 700 άτομα. «Από το 2013 έχουν γίνει προσλήψεις συμβασιούχων ορισμένου χρόνου. Το δύσκολο νομοθετικό πλαίσιο αλλά και το μνημόνιο δυσχεραίνουν και απαγορεύουν τις προσλήψεις αυτές. Πήραμε από τους πίνακες διορισθέντων του ΑΣΕΠ και τώρα πάλι έχουμε ανοίξει μια προκήρυξη για 53 κενές οργανικές θέσεις. Καταφέραμε να διπλασιάσουμε τις οργανικές μας θέσεις, οπότε μπορούμε να πάρουμε κι άλλους από τους πίνακες διορισθέντων, ωστόσο το κακό είναι ότι πρέπει να περιμένουμε και τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων. Οι άνθρωποι που προσλαμβάνονται, οι Π.Ε. Χειριστές, πρέπει να έχουν γνωστικό αντικείμενο νομικών, πολιτικών, ανθρωπιστικών σπουδών. Είναι μεγάλο το εύρος. Ωστόσο γίνεται και εκπαίδευση από την υπηρεσία, η οποία διαρκεί τουλάχιστον 2 μήνες. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα αυτή τη στιγμή. Και είναι πολύ μικρό το ποσοστό που έχει δηλώσει τη βούλησή του μέχρι στιγμής. Περιμένουμε πολλούς ακόμα. Το καλοκαίρι είχαμε λίγες αιτήσεις, αλλά όταν ξεκίνησε η ιστορία με την Τουρκία είχαμε μεγάλο ρεύμα, όπως άλλωστε αναμένεται και στο μέλλον, γιατί έκλεισαν τα σύνορα. Οι άνθρωποι αυτοί θέλουν να πάρουν ένα χαρτί για να είναι κατοχυρωμένοι».
Η καταγραφή των αιτήσεων θα γίνει σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες Αρχές και με τη συμβολή τόσο του Ευρωπαϊκού Γραφείου Στήριξης Ασύλου (EASO) όσο και της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. «Από 1ης Απριλίου το τοπίο ξεκαθάρισε και στη συμφωνία μεταξύ Ε.Ε. - Τουρκίας αναφέρεται όλο το νομικό καθεστώς. Εμείς έχουμε εντολή να προστατεύουμε τους πρόσφυγες και τα δικαιώματά τους. Τους είπαμε ότι ψηφίστηκε η συμφωνία και μπορούν να υποβάλουν αίτημα ασύλου. Για τον λόγο αυτό επέλεξαν οι περισσότεροι τον δρόμο της κατάθεσης αίτησης. Ο δικός μας ρόλος είναι να δίνουμε τις πληροφορίες για το ποιες είναι οι δυνατότητές τους στην Ελλάδα, δηλαδή ότι έχουν το δικαίωμα διεθνούς προστασίας. Από κει και πέρα όλα κανονίζονται από τις Αρχές», τονίζει στο «ΘΕΜΑ» η κυρία Κατερίνα Κιτίδη, μέλος του Τομέα Ενημέρωσης της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ. Η κυρία Κιτίδη αναφέρει ότι «η Υπατη Αρμοστεία δεν παρακινεί τους ανθρώπους να ζητήσουν άσυλο προκειμένου να αποφύγουν άλλες διοικητικές διαδικασίες, όπως την επιστροφή. Κάνουμε μια ενημέρωση. Για εμάς είναι σημαντικό να μην υπάρχουν καταχρήσεις στο σύστημα ασύλου, γιατί μετά δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στην προστασία οι άνθρωποι που την έχουν ανάγκη». Η ίδια τονίζει ότι η διαδικασία ασύλου υπήρχε από παλιά, όσο όμως τα σύνορα ήταν ανοιχτά δεν υπήρχε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον των ανθρώπων να ζητήσουν άσυλο. «Βλέπαμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό ήθελε να μετακινηθεί σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Υπήρχε όμως ως επιλογή και ανέκαθεν η ομάδα μας τους έλεγε τα δικαιώματά τους».
image (c) protothema.gr © Παρέχεται από: PROTO THEMA S.A. image (c) protothema.gr Εσπευσμένα προσπαθεί η κυβέρνηση να προμηθευτεί τα σχετικά με την παροχή ασύλου έντυπα («σύντμηση χρόνου», αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο)
image (c) protothema.gr © Παρέχεται από: PROTO THEMA S.A. image (c) protothema.gr Από 20 Μαρτίου έως και 7 Απριλίου η Υπηρεσία Ασύλου κατέγραψε πανελλαδικά 2.113 αιτήματα και το ίδιο χρονικό διάστημα κατατέθηκαν 4.861 δηλώσεις «βούλησης παροχής ασύλου»
image (c) protothema.gr © Παρέχεται από: PROTO THEMA S.A. image (c) protothema.gr Σαν το τρίπτυχο της φωτογραφίας η κυβέρνηση παρήγγειλε 100.000. Τόσους πρόσφυγες περιμένει...
Η χρονοβόρα διαδικασία αίτησης ασύλου Πάνω από τρεις μήνες απαιτούνταν για να εξεταστεί ένα αίτημα ασύλου όταν οι προσφυγικές ροές στη χώρα ήταν ακόμα χαμηλές και σίγουρα τελεσφορούσε εντός εξαμήνου, όπως προβλέπεται στη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία. Σήμερα, με τις τραγικές ελλείψεις προσωπικού αλλά και συντονισμού της κυβέρνησης, ο χρόνος αναμονής μεγαλώνει. Στην περίπτωση αυτή και με τον αριθμό των μεταναστών που ταυτόχρονα αιτείται διεθνή προστασία να εκτοξεύεται, οι προθεσμίες αυτές μπορούν να παραταθούν κατά 9 μήνες επιπλέον. Η τελική πρόβλεψη της ευρωπαϊκής οδηγίας δίνει τη δυνατότητα και τρίτης παράτασης 3 μηνών, με τον συνολικό χρόνο εξέτασης του φακέλου να φτάνει τους 18 μήνες.
Το πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας της Υπηρεσίας Ασύλου καθορίζεται από τον Νόμο 4375 της 3ης Απριλίου 2016, στον οποίο ορίζονται και οι διαδικασίες αναφορικά με το καθεστώς διεθνούς προστασίας, όπως αυτό προκύπτει βάσει των διεθνών συνθηκών. Διεθνή προστασία μπορεί να αιτηθεί κάθε αλλοδαπός ή ανιθαγενής ο οποίος δηλώνει προφορικά ή γραπτά σε οποιαδήποτε ελληνική αρχή ότι ζητά άσυλο ή να μην απελαθεί γιατί φοβάται δίωξη λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικότητας, συμμετοχής σε ιδιαίτερη κοινωνική ομάδα ή πολιτικών πεποιθήσεων, ή γιατί κινδυνεύει να υποστεί σοβαρή βλάβη στη χώρα καταγωγής ή προηγούμενης διαμονής του, ιδίως γιατί κινδυνεύει με θανατική ποινή ή εκτέλεση, με βασανιστήρια ή απάνθρωπη, εξευτελιστική μεταχείριση ή επειδή κινδυνεύει η ζωή ή η ακεραιότητά του λόγω διεθνούς ή εμφύλιας σύρραξης. Αιτών διεθνή προστασία θεωρείται και ο αλλοδαπός ο οποίος μεταφέρεται στην Ελλάδα από κράτος που εφαρμόζει τον κανονισμό «Δουβλίνο 3». Ο αιτών θα πρέπει να απαντήσει με πλήρη ειλικρίνεια στις ερωτήσεις του υπαλλήλου. Στη συνέχεια θα φωτογραφηθεί και θα ληφθούν τα δακτυλικά του αποτυπώματα, καθώς και των μελών της οικογένειάς του που είναι άνω των 14 ετών. Τα δακτυλικά αποτυπώματα θα εισαχθούν στην ευρωπαϊκή κεντρική βάση Eurodac και σε περίπτωση που έχει υποβάλει αίτηση διεθνούς προστασίας σε άλλο κράτος της Ευρώπης που εφαρμόζει το «Δουβλίνο 3», ενδέχεται να μεταφερθεί εκεί για να εξεταστεί η αίτησή του. Ο ενδιαφερόμενος πρέπει να παραδώσει τα ταξιδιωτικά του έγγραφα (διαβατήριο) ή οποιοδήποτε άλλο χαρτί έχει στην κατοχή του το οποίο έχει σχέση με την εξέταση της αίτησης και την εξακρίβωση της ταυτότητάς του, αλλά και των μελών της οικογένειάς του, της χώρας προέλευσης και του τόπου καταγωγής του, καθώς και της οικογενειακής του κατάστασης. Η Υπηρεσία Ασύλου θα ορίσει ημερομηνία συνέντευξης και ο αιτών θα λάβει το Δελτίο Αιτούντος Διεθνή Προστασία που μπορεί να έχει διάρκεια έως έξι μήνες. Το δελτίο αυτό πρέπει να το έχει πάντα μαζί του. Ο αλλοδαπός μπορεί να ζητήσει να επικοινωνήσει με την Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες ή με οργάνωση που παρέχει νομική, ιατρική και ψυχολογική συνδρομή. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έχει το δικαίωμα να ζητήσει τη βοήθεια δικηγόρου ή άλλου συμβούλου επιλογής (χωρίς τη μεσολάβηση της Υπηρεσίας Ασύλου). Η αμοιβή και τα έξοδα του δικηγόρου ή άλλου συμβούλου θα βαρύνουν τον αιτούντα.
Οι αιτούντες διεθνή προστασία μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάθεσης της σχετικής αίτησης έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε εξαρτημένη εργασία ή την παροχή υπηρεσιών ή έργου. Οι δικαιούχοι δε διεθνούς προστασίας και τα πρόσωπα στα οποία έχει χορηγηθεί καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους, καθώς και τα μέλη της οικογένειάς τους, εφόσον κατέχουν την προβλεπόμενη άδεια παραμονής σε ισχύ, εγγράφονται σε εκπαιδευτικά προγράμματα για ενήλικες που σχετίζονται με την απασχόληση και την επαγγελματική κατάρτιση με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν και για τους Ελληνες.
Οι αιτούντες επιτρέπεται να παραμένουν στην Ελλάδα μέχρι την ολοκλήρωση της διοικητικής διαδικασίας εξέτασης της αίτησης διεθνούς προστασίας και απαγορεύεται η απομάκρυνσή τους με οποιονδήποτε τρόπο. Με τους ρυθμούς, όμως, που διεκπεραιώνονται σήμερα οι αιτήσεις παροχής ασύλου, ο χρόνος παραμονής στην Ελλάδα των αιτούντων μπορεί να φτάσει ακόμα και τα δέκα χρόνια.
http://www.msn.com/el-gr/news/national/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%88%CE%B7-%CF%84%CF%85%CF%80%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-100000-%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%83%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85/ar-BBrASfG#image=1http://www.msn.com/el-gr/news/national/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%88%CE%B7-%CF%84%CF%85%CF%80%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-100000-%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%83%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85/ar-BBrASfG#image=1 

ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ.. - Της ΖΕΡΒΟΥ ΠΑΝΤΑΖΗ ΤΡΙΑΔΑ


Σχετική εικόνα

Που είσαι επαναστάτη μου;Που κρύβεσαι;Που σκύβεις;
Πού κρέμασες τα όπλα σου,που πήγαν οι αρετές σου;
Μήπως σε πόρνης αγκαλιά,τα δάκρυά σου πνίγεις,
μήπως μεθάς με απόβλητα να κλείσεις τις πληγές σου;

Μήπως σε ευνουχίσανε με χημικά ψεκάσματα;
Η μήπως συμβιβάστηκες;Πολεμιστή,ντροπή σου!
Ανέχεσαι επιβολές,νόμων από καθάρματα,
και κάνεις το κορόιδο;Που πέταξε η τιμή σου;

Φτου σου λοιπόν!!!Αξίζει σου μονάχα η καταφρόνια!
Και μην το διανοηθείς να πεις,πως είσαι επαναστάτης!
Του καναπέ τρομάρα σου;Εδω και έξι χρόνια,
να βλέπεις τέτοιες τραγικές και σάπιες καταστάσεις,

ξάπλα,μονάχος,αραχτός,και να σου κάνουν πλύση,
στο νου σου τα κολόπαιδα, μέσα από μια οθόνη;
Σήκω επάνω!!Σβήσε την!!Ψάξε να βρεις την λύση,
μαζί με άλλους σαν κι εσέ,που περιμένουν μόνοι..

Αλήθεια ποιόν;

Ποιος φιλαράκο μου καλέ θα τρέξει να σε σώσει;
Πουλάνε την πατρίδα σου!Πουλάνε την ζωή σου!
Ξύπνα!!Να μην τους εμπιστεύεσαι!Δεκάρα δεν θα δώσει,
κανένας για την πίστη σου!!Κανείς για το παιδί σου!!

 10/4/16
Triada Zervou