Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

Κρατσάϊζεν και η προσφορά του στην εικονογράφηση ηρώων του 1821

*Η είδηση του θανάτου του Κρατσάϊζεν 
στην "Εφημερίδα" του Δημητρίου Κορομηλά  στις 27 Ιανουαρίου 1878 

*Ανεκτίμητη η προσφορά του
στη διάσωση της μνήμης του '21

          Χάρη σ’ αυτόν, γνωρίζουμε τις μορφές μερικών ηρώων της Εθνικής Παλιγγενεσίας. Χωρίς αυτόν κάποιοι αγωνιστές της ελευθερίας θα είχαν παραμείνει άγνωστοι ως προς την εμφάνισή τους.
          Με τα μολύβια και τα πενάκια του απαθανάτισε τις εικόνες τους. Φιλέλληνας και εθελοντής στην Επανάσταση του 1821 ο Κάρλ Κρατσάϊζεν (Karl Krazeisen) ήταν Γερμανός αξιωματικός του στρατού, που εικονογράφησε πορτραίτα μεγάλων μορφών του αγώνα της Παλιγγενεσίας.
          Ο Κρατσάϊζεν γεννήθηκε στις 28 Οκτωβρίου  του 1794  στο Kαστελλάουμ  του Άνω Παλατινάτου της Βαυαρίας. Ακολούθησε στρατιωτική καριέρα και πολέμησε το 1813 εναντίον της Γαλλίας κατά τη διάρκεια των Ναπολεόντειων Πολέμων.
          Οι ειδήσεις για την εξέγερση των Ελλήνων φλόγισαν την καρδιά του και πήρε την απόφαση να καταταχθεί το 1826 σε σώμα Βαυαρών εθελοντών. Έτσι,  φέροντας το βαθμό του υπολοχαγού,  κατέβηκε στην επαναστατημένη  στην Ελλάδα για να αγωνισθεί μαζί με τους Έλληνες.     Στη χώρα μας έμεινε ένα χρόνο, αλλά πήρε μέρος σε σημαντικές μάχες όπως στην Αίγινα, στον Πόρο, στη Σαλαμίνα, στο Ναύπλιο, στη μάχη του Φαλήρου, στην πολιορκία της Αθήνας  (1826)  και στην πολιορκία της Ακρόπολης (1827).

*Ο Καρλ Κρατσάϊζεν

          Ο Κρατσάϊζεν, υπήρξε αυτοδίδακτος ζωγράφος και σχεδιαστής. Κατά τη διάρκεια  της παραμονής του στη χώρα μας φιλοτέχνησε αρκετά τοπία και πορτρέτα, τα περισσότερα με μολύβι και χαρτί. Χαρακτηριστικά τοπία είναι αυτά του Ναυπλίου και της Ακρόπολης, καθώς και του πρώτου ελληνικού ατμόπλοιου, της «Καρτερίας», στον κατάπλου του οποίου στον Πόρο, ήταν παρών ο Κρατσάϊζεν.
          Το πλέον ενδιαφέρον κομμάτι του έργου του, αποτελούν δεκαεννιά πορτρέτα ηρώων της επανάστασης. Τους ζωγράφισε είτε στα στρατόπεδα  όπου τους συναντούσε ή στους χώρους όπου συνεδρίαζαν τα μέλη της  Γ' Εθνοσυνέλευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μισοτελειωμένο  πορτρέτο του Γεώργιου  Καραϊσκάκη είναι φιλοτεχνημένο λίγο πριν το θάνατό του.    Συνολικά ο Γερμανός φιλέλληνας άφησε 91 έργα, από τα οποία 21 είναι υδατογραφίες τοπίων και τα υπόλοιπα 70 σχέδια με μολύβι προσώπων, μνημείων και πολεμικές συνθέσεις.
         Όταν ο Κρατσάϊζεν επέστρεψε στη Γερμανία λιθογράφησε τα σχέδιά του και τα κυκλοφόρησε, από το 1827 έως το 1831, σε επτά λευκώματα μέσω της τυπογραφικής εταιρείας Χάνφστενγκελ με το γενικό τίτλο «Bildnisse ausgezeichneter Griechen und Philhellenen nebst einigen Ansichten und Trachten. Nach der Natur gezeichnet und herausgegeben von Karl Krazeisen» (Προσωπογραφίες των διασημοτέρων Ελλήνων και Φιλελλήνων, μαζί με μερικές απόψεις και ενδυμασίες σχεδιασμένες εκ του φυσικού και δημοσιευμένες από τον Καρλ Κρατσάϊζεν). Το καθένα από αυτά τα λευκώματα περιείχε 3-4 πορτρέτα και ένα ή δύο ελληνικά τοπία. Τα λευκώματα υπήρξαν πολύ δημοφιλή την εποχή εκείνη. Ήταν είδος πολεμικής ανταπόκρισης. Παρά τον λιτό και σχετικά απλοϊκό τους χαρακτήρα αποτέλεσαν βάση για πολλά πορτρέτα των επαναστατών, που εμφανίστηκαν αργότερα. Στο σχέδιο του Κρατσάϊζεν, που πέθανε τον Ιανουάριο του 1878 στο Μόναχο, βασίστηκε η μορφή του Κολοκοτρώνη που εμφανιζόταν στο χαρτονόμισμα των 5.000 δρχ. του 1984.
*Το πορτρέτο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη

           Η Ελλάδα τον τίμησε με το παράσημο του Αγώνος της Παλιγγενεσίας και τον Ταξιάρχη του Σωτήρος.
*Το πορτρέτο του Κωνσταντίνου Κανάρη

          Μετά το θάνατό το 1878 στο Μόναχο σε ηλικία 84 ετών, οι πολύτιμες λιθογραφίες του κληροδοτήθηκαν στην κόρη του Μαρία,. Αυτή με τη σειρά της τις άφησε στο σύζυγό της , τον ρωσικής καταγωγής καθηγητή Ιόν Φετώφ. Αυτός σε βαθύ γήρας, αποφάσισε, μετά και από παλιότερη προτροπή του Νικολάου Γύζη, την εποχή που ο Γύζης βρισκόταν ως καθηγητής της Ακαδημίας Τεχνών στο Μόναχο, όπως και ο Φετώφ, αντί να τα κληροδοτήσει στους απογόνους του να τα διαθέσει στο ελληνικό δημόσιο. Έτσι τα έδωσε προς εκτίμηση σε έναν έλληνα ονόματι Αντύπα, ενώ κατέθεσε και σχετική επιστολή στο ελληνικό Προξενείο στο Γαλάζι της Ρουμανίας. Ο Αντύπας έκανε διαπραγμάτευση με  τον τότε διευθυντή της Εθνικής Πινακοθήκης Ζαχαρία Παπαντωνίου, και έτσι τα έργα του Κρατσάϊζεν πουλήθηκαν στην Πινακοθήκη το 1926 αντί 200.00 δραχμών, μαζί με προσωπικά του αντικείμενα, μια φωτογραφία του και ένα δερμάτινο σελάχι του Πλαπούτα, που σήμερα εκτίθεται στο Μουσείο του Ναυπλίου.
*Το πορτρέτο του Ιωάννη Μακρυγιάννη

          Όταν πέθανε στο Μόναχο, την κηδεία του μεταξύ άλλων παρακολούθησαν και πολλοί Έλληνες φοιτητές που σπούδαζαν εκεί αποτίοντας φόρο τιμής στον σπουδαίο φιλέλληνα.

Κυριακή 22 Μαρτίου 2015

ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΑΡΙΝΗΣ ΙΣΗΜΕΡΙΑΣ, ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ''ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΠΥΡΦΟΡΟΣ, ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ''ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ'' ΚΑΙ ΤΟ ΆΓΗΜΑ ΑΡΕΣ ΑΝΑΞ ! !


 Ο Πολιτιστικός Σύλλογος ΠΡΟΜΗΘΕΎΣ ΠΥΡΦΌΡΟΣ, η Κοινότης Ελλήνων ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ και το άγημα ΑΡΕΣ ΑΝΑΞ , Ετέλεσαν σήμερα με μεγάλη επιτυχία την εορτή της Εαρινής Ισημερίας την Απολλωνία ημέρα («Κυριακή») 22 Μαρτίου 2015 στο Ναό του Μεγάλου Αλεξάνδρου, στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, με την ευγενή φιλοξενία και αρωγή της Ομάδος “Ε” Ελλήνων

Οι εκδηλώσεις των Ισημεριών και των Ηλιοστασίων συμβάλλουν στη γνωριμία και συνάφεια με τις πολιτισμικές μας ρίζες, φέρνοντάς μας σ’ επαφή με την αύρα της φύσης και της προγονικής ψυχής.
Η καθιερωμένη τελετή της Εαρινής Ισημερίας ετελέσθει μέσα στον καταπράσινο χώρο του Ναού του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ανάμεσα στα αγάλματα των Θεών και Ηρώων της ελληνικής παράδοσης.


ΕΝΑΡΞΗ ΤΕΛΕΤΗΣ :  https://www.youtube.com/watch?v=ZdrnnZ38IP0







Η ΧΟΡΩΔΊΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΌΤΗΤΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ''ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ'' : 
https://www.youtube.com/watch?v=tT1yfISKbic 






 ΣΠΟΝΔΉ ΣΤΟΝ ΘΕΌ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΡΌΕΔΡΟ ΤΗΣ ΟΜΆΔΑΣ ''Ε'' ΑΡΙΣΤΟΤΈΛΗ ΚΑΚΟΓΕΩΡΓΙΟΥ : https://www.youtube.com/watch?v=o_2WLJOBO3g



ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΓΟΠΟΤΗ ΑΡΧΙΖΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ...................





ΡΑΝΤΕΒΟΎ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ, 30 ΜΑΐΟΥ, 14 ΙΟΥΝΙΟΥ , 21 ΙΟΥΝΙΟΥ, ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ..............

Νικόλαος Παζαίτης


npazaitis@hotmail.com

ΑΡΧΑΪΚΟΣ ΝΑΟΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΙΔΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΝΑΟΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ) - Aφιέρωμα στον αρχαϊκό Ναό (πιο παλιός από τον Παρθενώνα) της πλατείας Αντιγονιδών (γνωστός ως Ναός της Αφροδίτης). Πότε χρονολογείται, πως βρέθηκε, ποια τα ευρήματα, ποιες ενέργειες έχουν γίνει μέχρι σήμερα, ποια η πρόταση ανάδειξης, μέσα στο Αρχαιολογικό Μουσείο, στην αίθουσα του Ναού, με τον ομότιμο καθηγητή του τμήματος Αρχιτεκτόνων κ. Καραδέδο, τον πρόεδρο του Σωματείου Φίλων Μνημείων Θεσσαλονίκης κ. Νικολαϊδη και τον εκπρόσωπο της Κίνησης για την Διάσωση του ναού κ. Τσιάλτα. Η εκπομπή προβλήθηκε στην Εγνατία Τηλεόραση στις 20/3/15. Περισσότερα από εδώ http://eoellas.org

Σάββατο 21 Μαρτίου 2015

Καψάλας Δημ.: Οι Ρώσοι άρουν τις κυρώσεις. - Διάλεξη του Δημοσιογράφου Δημητρίου Καψάλα την Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015 για τις τελευταίες εξελίξεις στα Εθνικά θέματα. Οι διαλέξεις διενεργούνται στην αίθουσα του βιβλιοπωλείου "ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ", ΕΡΜΟΥ 61, ΤΗΛ. 2310.282782, 282427

ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ, Ο ΗΛΙΟΣ ΣΤΟ ''γ'' ΤΗΣ ΕΚΛΕΙΠΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ''Α'' ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ! !

Ο ΗΛΙΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ ΑΝΑΤΕΛΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ''Α'' ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ.... Είναι δηλαδή το πραγματικό σημείο της Ανατολής όπως βλέπουμε στην πάνω εικόνα...   Επίσης το σημείο ''γ'' της εκλειπτικής που βρίσκεται ο Ήλιος στις 20 Μαρτίου, όπου αρχίζει η Άνοιξη, είναι όπως βλέπουμε, στον αστερισμό των Ιχθείων....

Η Ανατολή του Ηλίου από το σημείο ''Α'' της Ανατολής συμβαίνει μόνον όταν ο άξονας της Γης είναι κάθετος με τις ακτίνες του Ηλίου που αυτό γίνεται μόνο στις Ισημερίες.....

ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ''Δ'' ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΥΣΗΣ, ΠΟΥ ΕΚΕΊ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΔΥΣΗ Ο ΗΛΙΟΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΙΣΗΜΕΡΙΕΣ......

Δύο φορές το χρόνο η διάρκεια της ημέρας είναι ίση με τη διάρκεια της νύχτας, σε όλη τη Γη. Πρόκειται για ένα περιοδικό φαινόμενο που συμβαίνει για όλες τις περιοχές του πλανήτη μας. Τις ημερομηνίες που συμβαίνει τις ονομάζουμε ισημερίες και τις διακρίνουμε σε χειμερινή και εαρινή ισημερία.

20 Μαρτίου  ο Ήλιος στην μέση της εκλειπτικής, μισή μέρα μισή νύχτα 
 20 Μαρτίου η Εαρινή Ισημερία ώρα 18:15, ο Ήλιος στις 0 μοίρες  στο σημείο ''γ'' της Εκλειπτικής, από εδώ αρχίζει Αστρονομικά η Άνοιξη.....  Το σημείο αυτό βρίσκεται αυτά τα χρόνια* στον αστερισμό των Ιχθείων,  (* Ο Ήλιος κινείται κατά 50'' τον χρόνο πάνω στην εκλειπτική προς τα δεξιά, σε 100 χρόνια θα έχει προχωρήσει στον αστερισμό του Υδροχόου )
 http://oraiokastromekatiallo.blogspot.gr/2018/03/2018.html


Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Στον ελλαδικό χώρο, η εναλλαγή των εποχών του χρόνου σχετιζόταν με την αρπαγή της Περσεφόνης. Ο Άδης έκλεψε την Περσεφόνη για να την κάνει σύζυγό του. Η Δήμητρα όμως μαράζωνε από την θλίψη της, μαζί της όμως μαράζωνε και η φύση, πενθούσε μαζί της.
Όταν κατάλαβε ότι η Περσεφόνη είναι στον Άδη την διεκδίκησε, όμως ο Άδης δεν ήταν διατεθειμένος να την αφήσει. Έτσι ο Δίας αποφάσισε, η Περσεφόνη μισό χρόνο να μένει στον κάτω κόσμο (Φθινόπωρο - Χειμώνας) και μισό χρόνο να επιστρέφει στη μητέρα της στον επάνω κόσμο (Άνοιξη - Καλοκαίρι)!
Στο μήνα Ελαφηβολιώνα, γιορτάζονταν τα Αδώνια, προς τιμή του Άδωνι και της Αφροδίτης. Η γιορτή κρατούσε 2 μέρες. Η πρώτη μέρα ονομάζονταν «αφανισμός» και θρηνούσαν τον θάνατο του Άδωνι, ενώ η δεύτερη ονομάζονταν «εύρεσις» και γιόρταζαν την ανάστασή του.
Με τον θάνατό του δηλώνονταν η εξαφάνιση της βλάστησης από το κρύο του χειμώνα και με την ανάστασή του η αναγέννηση της φύσης, η άνοιξη!
Στον μήνα Ανθεστηριώνα τελούνταν τα Ανθεστήρια προς τιμήν του Διόνυσου, που έχει φτάσει ως τις μέρες μας σαν Αποκριές. Διαρκούσαν τρεις μέρες. Κατά τη διάρκειά τους γίνονταν διαγωνισμοί οινοποσίας και πομπές του αγάλματος του Διόνυσου. Η αθυροστομία και οτιδήποτε τρελό είχαν την τιμητική τους, παράλληλα με παραστάσεις μιμητικού θεάτρου. Την πρώτη μέρα γιόρταζαν τα Πιθοίγια......................................................................................

npazaitis@hotmail.com

Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Ἰταλική - κι ὄχι μόνο - «ἐλευθερία τοῦ λόγου»

 Αποτέλεσμα εικόνας για γιά τήν ἐλευθερία λόγου τῶν κοινωνιῶν

Ἡ Εὐρώπη ἔχει νά αὐτοπαινεύεται γιά τήν ἐλευθερία λόγου τῶν κοινωνιῶν της καί ἰδίως
στά Πανεπιστήμιά της. Αὐτό βεβαίως ὅλοι οἱ ἀναγνῶστες μας ξέρουν ὅτι εἶναι μία φούσκα
καί ὅτι ὑπάρχει παντοῦ τό φίμωτρο τῆς πολιτικῆς ὀρθότητας καί τῆς κυρίαρχης ἀτζέντας. Κλασικό
δέ παράδειγμα ἀποτελεῖ τό ἑβραϊκό ταμπού: κανείς δέν τολμᾶ νά θίξει τόν «περιούσιο», ἀκόμη
κι ὅταν αὐτός ἐγκληματεῖ ἐνώπιον ὅλης τῆς ἀνθρωπότητας. Οἱ μόνοι πού ἀκόμη διαθέτουν
μία σχετική ἐλευθερία τέτοιας γνώμης εἶναι οἱ ...ἑβραϊκῆς καταγωγῆς ἀντισιωνιστές.
 Καί πρός ἐπίρρωσιν τῶν ἀνωτέρω, ἰδού τό τελευταῖο παράδειγμα ἀπό τήν γειτονική μας Ἰταλία:
Στίς 16 Φεβρουαρίου ἦταν προγραμματισμένη μία ἡμερίδα διαλόγου στό Κέντρο Ἰταλικῶν καί
Γαλλικῶν Σπουδῶν τοῦ Πανεπιστημίου ΙΙΙ τῆς Ρώμης. Τό θέμα ἀφοροῦσε τό Παλαιστινιακό καί
εἶχε προσκληθεῖ νά μιλήσει ὁ «αἱρετικός» (δηλαδή ἔντιμος) ἰσραηλινός ἱστορικός - πού πλέον ζεῖ
στή Βρετανία - Ἴλαν Πάππε, ὁ ὁποῖος εἶναι γνωστός γιά τήν τεκμηρίωση τῶν σιωνιστικῶν
ἐγκλημάτων τοῦ 1948 πού ἔστησαν τό ἑβραϊκό κράτος ξερριζώνοντας 800.000 Παλαιστίνιους καί
καταστρέφοντας 500 χωριά. Τό Πανεπιστήμιο τήντελευταία στιγμή ἀρνήθηκε τήν παραχώρηση
τῆς αἴθουσας «γιά διαδικαστικούς λόγους» καί πρότεινε ἕναν χῶρο πολύ ὑποδεέστερο, χωρίς κἄν καθίσματα! Παράλληλα κατέβασε ἀπό τήν ἱστοσελίδα του τήν ἐκδήλωση καί ἀπαγόρευσε τή
χρήση τοῦ λογότυπού του στήν ὁμιλία! Καί γιά νά μήν μένουν ἀμφιβολίες γιά τό παρασκήνιο,
ἡ φιλοεβραϊκή ἱστοσελίδα Informazione Corretta ἔγραψε γιά τή «νίκη», εὐχαριστώντας «φίλους στή
Ρώμη» πού ἄλλαξαν τόν τόπο τῆς ἐκδήλωσης μετά ἀπό διαμαρτυρίες γιά τήν ἐγγύτητα τῆς ἀρχικῆς
αἴθουσας στήν ἑβραϊκή συνοικία τῆς πόλης (!). «Εἶναι πολύ ἐνοχλητικό νά βλέπεις πῶς ἡ
ἐλευθερία τοῦ λόγου ὁρίζεται στήν Εὐρώπη. Ἡ γελοιοποίηση τοῦ προφήτη Μωάμεθ σέ σκίτσα
εἶναι τό κριτήριο γιά μιά κοινωνία πού νοιάζεται γιά τήν ἐλευθερία λόγου. Ὡστόσο μιά ἀνοιχτή
εἰλικρινής συζήτηση γιά τό Ἰσραήλ καί τήν Παλαιστίνη ἀκυρώνεται», δήλωσε ὁ Πάππε. «Ἄλλο
ἕνα σεβάσμιο ἵδρυμα ἀνώτατης ἐκπαίδευσης στήν Εὐρώπη ὑποκύπτει στή σιωνιστική τρομοκρατία
(...) Ὁ ἀγώνας μας ἐδῶ δέν εἶναι μόνο γιά νά ἀκουστοῦν τά δεινά τῶν Παλαιστινίων ἀλλά
καί γιά νά πάψει ἡ ντροπιαστική παράδοση τῶν ἀκαδημαϊκῶν στούς ἰσχυρούς, νά παίξουν πιό
τολμηρά τόν ρόλο γιά τόν ὁποῖο πληρώνονται».
Τό γράμμα πού ἀπηύθυνε (1-3-15) καλώντας τίς ἀκαδημαϊκές κοινότητες τοῦ κόσμου νά
ἀντισταθοῦν στήν ἐπιλεκτική χρήση τῶν ἀρχῶν τῆς ἐλευθερίας τοῦ λόγου καί τῆς ἀκαδημαϊκῆς
ἐλευθερίας, γρήγορα συγκεντρώθηκαν 340 ὑπογραφές πανεπιστημιακῶν ἀπό ὅλον τόν
κόσμο.  Φυσικά τό παράδειγμα δέν εἶναι καθόλου μοναδικό. Στίς 27 Φεβρουαρίου, πάλι στή
Ρώμη ἀλλά αὐτή τή φορά στό Πανεπιστήμιο La Sapienza ἀνακλήθηκε ἡ ἄδεια προβολῆς
τοῦ ντοκυμαντέρ «The Fading Valley» τοῦ Ἰσραηλινοῦ σκηνοθέτη Irit Gal. Στήν
ταινία παρουσιαζόταν τό πρόβλημα τοῦ νεροῦ στήν Κατεχόμενη Δυτική Ὄχθη,
μέ τήν κλοπή τῶν ὑδάτινων πόρων ἀπό ἰσραηλινές ἑταιρεῖες. Οἱ ἴδιες ἑταιρεῖες ὅμως
συνεργάζονται μέ τήν ἑταιρεία ὕδρευσης τῆς Ρώμης καί μία ἐπιτροπή προσπαθεῖ νά τερματίσει τήν συνεργασία αὐτή.
 Ἡ Ἐπιτροπή σέ συνέντευξη Τύπου δήλωσε ὅτι ἡ ἀκύρωση τῆς προβολῆς ὀφείλεται σέ τηλεφώνημα τῆς ἰσραηλινῆς Πρεσβείας στήν ἰταλική Κυβέρνηση καί στίς πιέσεις πρός τόν Πρύτανη (καί ἀπό
σπουδαστές, προφανῶς ἐντεταλμένους).
Τόν περασμένο Νοέμβριο στό Τορίνο ἡ ὑπηρεσία τοῦ ΟΗΕ γιά τούς Παλαιστίνιους πρόσφυγες
(UNRWA) διοργάνωσε ἔκθεση φωτογραφιῶν της στό Μουσεῖο τῆς Ἀντίστασης. Οἱ φωτογραφίες
προέρχονταν ἀπό τό ἀρχεῖο της πού ἀνήκει στό μητρῶο «Μνήμη τοῦ Κόσμου» τῆς UNESCO. Λίγο
μετά τήν ἔναρξη τῆς ἔκθεσης, ἡ Ἑβραϊκή κοινότητα τῆς πόλης κατηγόρησε τήν UNRWA ὅτι «ἐκφράζει ἀντισημιτικές ἀπόψεις» ἀπείλησε νά ἀκυρώσει τήν συμμετοχή της στό Μουσεῖο ἄν δέν ἔκλεινε ἡ ἔκθεση. Ἡ ἔκθεση ναί μέν συνεχίστηκε ἀλλά μέ τήν παγκόσμια πρωτοτυπία νά αὐτοακυρώνεται: στήν εἴσοδό της καί στήν ἱστοσελίδα της τοποθετήθηκε ἡ προειδοποίηση τῶν ἐπισκεπτῶν πώς «ἡ ἑβραϊκή κοινότητα τοῦ Τορίνου καταδικάζει τήν μονόπλευρη, προκατειλημμένη καί μεροληπτική, ἀντι-ισραηλινή φύση» τῆς ἔκθεσης!!! Ἐπίσης τό Μουσεῖο ἀκύρωσε δύο ἐκδηλώσεις πού εἶχαν προγραμματιστεῖ νά πλαισιώσουν τήν ἔκθεση, γιά λόγους «ὀργανωτικούς», προκειμένου «νά ἀποφευχθεῖ ἡ παραποίηση τῆς ἔκθεσης». Ποιές ἦταν οἱ ...ἐπικίνδυνες ἐκδηλώσεις; Μιά ἀπαγγελία ποίησης τοῦ Μαχμούντ Νταρουΐς κι ἕνα στρογγυλό τραπέζι συζήτησης ὅπου θά συμμετεῖχε καί ἐκπρόσωπος τῆς τοπικῆς ἑβραϊκῆς κοινότητας!
Τό Πανεπιστήμιο τῆς Πάδοβας πρόσφατα ἀνακάλεσε τό δικαίωμα μιᾶς φοιτητικῆς ἕνωσης νά
ὀργανώνει ἐκδηλώσεις γιά συλλογή χρημάτων ὑπέρ τῶν Σύριων καί Κούρδων προσφύγων.
 Οἱ φοιτητές δήλωσαν στό Facebook ὅτι ἡ ἀκύρωση προκλήθηκε ἀπό τήν διαμαρτυρία ἑνός καί μόνο
ἰσραηλινοῦ φοιτητῆ γιά ἕναν παρακείμενο χάρτη, ὅπου κάποιος εἶχε γράψει «Παλαιστίνη» πάνω
στό Ἰσραήλ! Μάλιστα ὁ πρύτανης ἀπαίτησε κάθε μελλοντικό event σχετικό μέ τήν Παλαιστίνη νά
παρουσιάζεται ἀπό κοινοῦ μέ Ἰσραηλινό φοιτητή!

http://antifonitis.gr/online/3651

Αντιφωνητής