Για τον Ναό δεν έχω να πω πολλά. Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η κατασκευή
του, γράφτηκε αυτό και ξαναγράφτηκε αλλά φαίνεται ότι κάποιοι κωφεύουν.
Αν πάντως καποιανού δεν του αρέσει, αποτελεί θέμα προσωπικής
αισθητικής. Ας μην προβάλλει όμως την προσωπική του αισθητική ως δήθεν
αντικειμενικό κριτήριο. Αν κάποιος, όταν ακούει «ελληνικός ναός» πάει ο
νους του σε κατασκευή ενός Παρθενώνα, μάλλον είναι αφελής.
Το
λιγότερο που θα περίμενε κανείς από την ΠΡΩΤΗ απόπειρα κατασκευής ενός
Ναού εν Ελλάδι, θα ήταν η ηθική επιβράβευση για την πρωτοβουλία αυτή.
Ώστε να δοθεί θάρρος για την κατασκευή και άλλων Ναών από άλλους, ακόμη
καλύτερων και ωραιότερων. Κι όμως, αντί γι αυτό, η ίδια μιζέρια και η
ίδια μεμψιμοιρία μας κατατρέχει. Ξένες ιστοσελίδες ανταποκρίθηκαν γι
αυτό το γεγονός, χωρίς κανένα ίχνος αρνητικής κριτικής, αντιλαμβανόμενες
ότι αποτελεί το έναυσμα μιας νέας οπτικής για την Ελλάδα που αρχίζει να
παίρνει σάρκα και οστά. Μόνον στην χώρα μας, και μόνον από ορισμένους
του «δικού μας» χώρου, γράφτηκαν σχόλια αρνητικά, αποδεικνύοντας για
άλλη μια φορά ότι το μόνο που μας μέλλει είναι να βγάλουμε τα μάτια μας
μοναχοί μας με την πρώτη ευκαιρία.
Αυτός λοιπόν είναι ο Ναός,
είτε του αρέσει κάποιου είτε όχι! Ο πρώτος ελληνικός Ναός στην Ελλάδα
μετά από 1.700 χρόνια! Ημιτελής επί του παρόντος αφού απομένουν ακόμη
ορισμένες εργασίες για την αποπεράτωση, ωστόσο υπερήφανος μέσα σε φυσικό
περιβάλλον.
Εμπρόσθια άποψη του Ναού.
Οπισθία άποψη του Ναού.
Αν
κάποιος νομίζει ότι δεν προηγήθηκαν απλοί στην κατασκευή τους και στην
αρχιτεκτονική τους ναοί στην αρχαία Ελλάδα πριν φτάσουμε στην
τελειοποίηση του 5ου αι., είναι γελασμένος. Το ίδιο απατάται αν νομίζει
ότι, στην σύγχρονη εποχή, θα φτάσουμε στην κατασκευή Παρθενώνων ή
Θησείων με… την πρώτη απόπειρα! Και χωρίς καμία οικονομική βοήθεια από
πουθενά προς το παρόν!
Και δυστυχώς, όπως αποδεικνύεται, ορισμένες φορές χωρίς καν την ηθική συμπαράσταση ανθρώπων που δηλώνουν «ομοϊδεάτες»…
Και
για να δώσω μερικές απαντήσεις σε κάποια κραυγαλέα ερωτήματα: Είναι
δυνατόν να κριτικάρεται η κατασκευή του ΠΡΩΤΟΥ σύγχρονου ελληνικού Ναού,
προβάλλοντας επιχειρήματα του τύπου ότι δεν έχει σχέση με την…
«Ιερή Ελληνική Γεωγραφία»;
Μετά από 1700 χρόνια κατατρεγμών, πόση ανοησία θα πρέπει να μας δέρνει
ώστε το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο νου να είναι τέτοιου είδους…
«κριτική»;
Ιερή Ελληνική Γεωγραφία αυτή τη στιγμή αγαπητοί μου, είναι
κάθε τόπος εν Ελλάδι όπου μπορεί να κατασκευαστεί Ναός
χωρίς
τον φόβο να έρθει την επομένη μέρα η μπουλντόζα της νομαρχίας, με ένα
οποιοδήποτε πρόσχημα, για να τον ισοπεδώσει. Ιερή Ελληνική Γεωγραφία
είναι κάθε τόπος όπου δεν έχεις τον φόβο να έρθουν νύχτα οι
«καλοθελητές» της οποιασδήποτε αρχιεπισκοπής ή οι κουκουλοφόροι των
παραθρησκευτικών οργανώσεων για να τον περιλούσουν με βενζίνη.
Ιερή Ελληνική Γεωγραφία είναι
κάθε τόπος ελληνικός όπου μπορείς να χτίσεις Ναό, γιατί κάθε τόπος ελληνικός
είναι ιερός!
Τα υπόλοιπα είναι για τους ομφαλοσκοπούντες.
Ναι, έχει σχέση η πρώτη αυτή απόπειρα με το Ελληνικό κάλλος.
Η Άρτεμις Βρεφοκρατούσα, η Θεά προστάτις των βρεφών.
Η Τροφός, στον περιβάλλοντα χώρο του Ναού. Κρατάει δοχείο εκ του οποίου συμβολικά ρέει το νέκταρ.
Μαρμάρινη απεικόνιση της Θεάς Δήμητρας. Σύμβολο της Γαίας και μητέρα της ύπαρξής μας. Στα χέρια της κρατάει δεμάτια στάχυα.
Εκτός
κι αν υποστηρίζει κάποιος οτι τα καλαίσθητα μαρμάρινα και χάλκινα
αγάλματα Θεών και Θεαινών με τα οποία κοσμείται ο εσωτερικός και
εξωτερικός χώρος του Ναού, δεν συνάδουν με το ελληνικό κάλλος!
Ναι, έχει σχέση η πρώτη αυτή απόπειρα με την
Ελληνική Κοσμοθεωρία – Κοσμοαντίληψη. Γιατί η Ελληνική Κοσμοθεωρία – Κοσμοαντίληψη τολμά να προβεί σε
πράξη
των ευγενών ιδεών της, ακόμη και σε αντίξοες συνθήκες. Με την Ελληνική
Κοσμοθεωρία – Κοσμοαντίληψη δεν έχει σχέση μόνον η άποψη που λέει ότι
αδρανείς και εκ του ασφαλούς, εμπρός στο πληκτρολόγιο ενός ηλεκτρονικού
υπολογιστή, κριτικάρουμε ανέξοδα τους πάντες. Ιδίως όσους τολμούν να
παράγουν έργο.
Ναι, έχουμε σκεφτεί "για ποιο λόγο τόσοι πολλοί Έλληνες που ασχολούνται τόσα χρόνια με την Ελληνική Θρησκεία δεν τόλμησαν να κτίσουν κάποιο Ναο". Ο κυρίαρχος λόγος φυσικά και
είναι
τα χρήματα. Δευτερευόντως είναι η γραφειοκρατία αλλά και ο φόβος για
την προστασία του από τις δυνάμεις της παραθρησκευτικής αντίδρασης.
Όποιος γνωρίζει έστω και ΕΝΑΝ άνθρωπο ή ομάδα κλπ που δεν έκτισε ναό για
ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ άλλο λόγο, ας μας ενημερώσει κι εμάς. Ειδάλλως ας μην
υποθέτει ό,τι θέλει κι ας μην παρουσιάζει τις υποθέσεις του ως δήθεν…
υπαρκτούς λόγους.
Τελειώνοντας, θέλω να επισημάνω ότι για πρώτη φορά στον ελληνοπρεπή χώρο, συντελείται μια τέτοια
ομοψυχία μεταξύ ομάδων, συλλόγων και ατόμων. Μια ομοψυχία
δράσεων, δημοσίων δραστηριοτήτων και παραγωγής θεωρητικού έργου με άξονα πάντοτε την
ελληνική κοσμαντίληψη και με στόχο να γίνει γνωστή αυτή στην κοινωνία. Αυτό το έργο συντελείται στην Θεσσαλονίκη όπου κάτω από την άτυπη ονομασία
Κοινό των Θεσσαλονικέων παρατηρείται μια τέτοια συμμετοχή και
κοινή συνεργασία
από τόσους πολλούς ανθρώπους, συλλόγους και ομάδες, χωρίς
ανταγωνισμούς, «τρικλοποδιές» και «συντροφικά μαχαιρώματα». Σ’ αυτή την
δραστηριότητα, που αρχίζει να εξαπλώνεται και στην υπόλοιπη Β. Ελλάδα,
θέλουμε συμπαραστάτες. Συν-αγωνιστές, όχι ανταγωνιστές. Ώστε από κοινού
να κάνουμε γνωστό στην σημερινή ελληνική κοινωνία τι πρέσβευαν οι
πρόγονοί μας, εμπνεόμενοι από τον τρόπο ζωής και σκέψης τους ως διέξοδο
στα σημερινά αδιέξοδα του σύγχρονου κόσμου.